Gå til innhold

Tablets/Asus EEE Pad Transformer

Anbefalte innlegg

Hurtiglenke til Klasse rating på Wiki siden som Stagga89 lenket til.

Ellers så fikk vi også denne tilbakemeldingen på side 3:

angående SD og microSDHC kort... er dette for godt til å være sant: Min lenke. satt å surfet etter minnekort når jeg kom over denne.

ps: hva er raskest av et class 10 og et class 4 kort? er det jo høyere tall jo høyere overføringshastighet?

Lexar-kortet er sikker fint, det! Ingen erfaring med Lexar, men er jo bare å søke i google det.. jeg fant iallefall ikke noe negativt om det kortet da jeg søkte!

Klasse-systemeet er egentlig ikke noe mer avansert enn at klasse 2-kort har en minstehastighet på 2 MB/s, mens klasse 4-kort har 4 MB/s, osv..

Men man får tak i gode "lavklasse-kort". F.eks har jeg et 16 GB klasse 6-kort fra Transcent, som skriver på opptil 15 MB/s!

Klasse 10 skal være raskest, men kort med stempel "10" er ikke nødvendigvis best/raskest.. Bruk google og sjekk ;)

Her er kortene som jeg regner med at jeg kommer til og gå for:

Jeg stiller meg også i rekken bar Stagga89 ang. MicroSD korter, jeg har også sett på det samme da man med USB leseren enkelt kan bruke den på hvilken som helst maskin for overføring av filer.

Har også sett på ett 64GB SD kort, vil det funke bra?

Det er mer en dobelt så dyrt som de billigste kortene på 32 men man slipper og stresse med flere kort hvis man er ute etter lagringsplass. (Ev. så får man mye mer lagringsplass pr. enhet)

Komplett.no

Micro SD: Lexar MicroSDHC Card 32GB w/USB reader 479,-

SD: Transcend Secure Digital 64GB SDXC - SDXC, SD 3.0, Class 10 1 219,-

Dustinhome.no

SD: Transcend Secure Digital 64GB SDXC - SDXC, SD 3.0, Class 10 1 049,-

Om må klare oss en stund uten ekstra plass tar jeg ikke så tungt, er ikke sikkert at vi trenger så mye plass uansett så skal nok klare det en liten stund uten MicroSD kort.

Når jeg tenker meg om så er jeg ikke helt sikker på dette med det vanlige SD kortet. Grunnen til det er at det man har på det kortet har man kun tilgang til når man har docken tilkoblet, er jo dumt hvis man skulle hatt tilgang til det som er der når man ikke har docken tilgjenelig eller noe slikt.

Men ut over det så har man jo da plass som man kan bruke til og overføre filer frem og tilbake mellom MicoSD og SD kortet.

Endret av Qumad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg er ny bruker her på forumet, og tenkte jeg skulle snike inn et spørsmål i "transformer"-tråden.

Jeg skal til USA i juni/juli, og lurte i den anledning på om jeg skulle kjøpe en "eee pad transformer". Ideen er å kjøpe den uten dock i USA, og heller kjøpe docken i Norge.

Lurte derfor på om noen kunne bekrefte at tastaturet kommer til å bli solgt separat her i Norge, eventuelt når det kommer i salg?

Lenke til kommentar

Hei

Jeg er ny bruker her på forumet, og tenkte jeg skulle snike inn et spørsmål i "transformer"-tråden.

Jeg skal til USA i juni/juli, og lurte i den anledning på om jeg skulle kjøpe en "eee pad transformer". Ideen er å kjøpe den uten dock i USA, og heller kjøpe docken i Norge.

Lurte derfor på om noen kunne bekrefte at tastaturet kommer til å bli solgt separat her i Norge, eventuelt når det kommer i salg?

Hei og velkommen til forumet.

Jeg fikk svar sist uke:

...

Har forøvrig fått tilbakemelding angående løs dock.

PS.no informerer om at løs dock skal komme i salg i Juni (den bør i så fal snart komme ut med pris da synest jeg)

Om 32GB versjonen vil komme i pakke med dock vet de ikke enda.

Hvis Jnui er måneden for docken så burden den jo være ute på nettet snart, brettet har jo vært tilgjengelig på nettet i lang tid i forveien som stand-alone-dock hvis de hadde fått den ut på nettet med dato og pris nå.

Komplett hadde ikke fått beskjed fra Asus på tidspunkt.

Lenke til kommentar

Ugg. Ser at antall enheter hos Komplett synker for hver dag som går. Var over 120 her om dagen og nå er tallet nede i 74 :-) Lurer på hva som skjer egentlig...

tror etterhvert som det forhåndsbestilles så reduseres antall forventede enheter

Edit: og der har jeg forhåndsbestilt mitt eksemplar! nå gjelder det bare å være tålmodig :)

Endret av Stagga89
Lenke til kommentar

Har bestilt en enhet fra CDON. Valget stod mellom denne eller Acer Icona A500. Har forsåvidt skjønt at dette blir en test for tålmodigheten da disse nesten er utsolgt før de er kommet ut fra fabrikken. Men den som venter på noe godt.

Icona

+Blitz

+USB på padden

-Noe større og tyngre

-Kun "LCD"

-Ikke dokking, vertfall ikke enda.

EEE Pad TF

+IPS panel

+Dokking

+Lettere og mindre

-Ingen blitz

-Ingen usb på selve padden, har jo forsåvidt på dokkingen da :)

Lenke til kommentar

Jeg også vil bestille, men har enda ikke klart og bestemme meg for om jeg vil at 16 GB med dock eller 32 GB og kjøpe dock utenom (men nå må da docken komme ut på nettet med pris og dato for forrhåndsbestilling!)

ASUS sliter med dele leveranse (pga. tsunamien i Japan?) og klarer kun og produsere 10.000 enheter i måneden i motsetning til de 300.000 forventede enhetene pr. måned.

Lenke til kommentar

6-7 er da lite mot ipad?

Mener å ha hørt/lest at batteritiden blir mer en doblet, med tastaturet tilkoblet. Mener å ha lest 16 timer, med tastatur, men det er neppe videoavspilling. Videre kan du også lade enheten ved å koble den til tastaturet.

edit^^

amobil skriver 9.5 timer uten tastatur, 16 timer med tastatur.

http://www.amobil.no/artikler/utradisjonelt_brett_rundt_hjornet/93241

Endret av DeepThought42
Lenke til kommentar

Ugg. Ser at antall enheter hos Komplett synker for hver dag som går. Var over 120 her om dagen og nå er tallet nede i 74 :-) Lurer på hva som skjer egentlig...

Grunnen til dette er at folk forhåndsbestiller, hvorpå tallet går ned. Ergo tallet er hvor mange Transformers som gjenstår (ikke kjøpt) i den første batchen med enheter som kommer inn. :)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

Noen som har funnet futeral eller lignende til brettet sitt?

Jeg ser at PS kommer opp med noen forslag automatisk som skal passe til 10.2" neetbooks (Link).

Merker jeg blir misunnelig på ipaden sine smart covers.

Ser lekre ut, tar ikke plass, veier ikke mye, skrur enheten av og på automatisk, auto justerer plaseringen ved hjelp av magnetenes plassering i selve brettet, kan brukes til "stativ"

Eneste minuset er at det ikke beskytter brettet under bruk.

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

Jeg ser at PS kommer opp med noen forslag automatisk som skal passe til 10.2" neetbooks (Link).

Ser lekre ut, tar ikke plass, veier ikke mye, skrur enheten av og på automatisk, auto justerer plaseringen ved hjelp av magnetenes plassering i selve brettet, kan brukes til "stativ"

Joda, en stund var det bare den originale asus-saken http://reviewstablet.com/2011/04/29/asus-sleeve-case-eee-pad-transformer/, men nå er det uoriginale å få tak i eBay.. http://cgi.ebay.com/Folio-Leather-Case-Asus-EeePad-Transformer-TF101-/220789353863?pt=US_Tablet_Accessories&hash=item3368122d87

Minuset med disse er at de må moddes ganske mye om man skal ha mulighet for å bruke dock uten å ta den ut av casen...

Forøvrig har jeg lest flere plasser at den magnet-brette-lefsa som kom til den nye iToyen er flashy og fin, men funker ikke når man skal bruke den som stand..

Endret av Licker
Lenke til kommentar

Joda, en stund var det bare den originale asus-saken http://reviewstablet.com/2011/04/29/asus-sleeve-case-eee-pad-transformer/, men nå er det uoriginale å få tak i eBay.. http://cgi.ebay.com/Folio-Leather-Case-Asus-EeePad-Transformer-TF101-/220789353863?pt=US_Tablet_Accessories&hash=item3368122d87

Minuset med disse er at de må moddes ganske mye om man skal ha mulighet for å bruke dock uten å ta den ut av casen...

Forøvrig har jeg lest flere plasser at den magnet-brette-lefsa som kom til den nye iToyen er flashy og fin, men funker ikke når man skal bruke den som stand..

Gjør meg ikke så mye om vi må ta den ut av omslaget for og docke den inn. Men for all del, hvis det kommer omslag som også muliggjør dette så er det jo flott.

At Smart coveret ikke fungerer (så bra) som stand i stående stilling kan jeg forestille meg i og med at den ikke veier noe i forrhold til selve brettet og at den ikke blir låst fast.

Men som beskyttelse for skjermen så ser den fantastisk ut samt lav dock så fungerer den sikkert bra.

Ut over det så er jeg litt skeptisk til kina-varer som påstår at de er til den og den enheten, noe som man ofte får se at ikke er en skikkelig match likevell.

Og synest det hadde vært finere og muligens også mindre vekt i en beskyttelse som ikke var av lær eller lignende.

Lenke til kommentar

Grunnen til dette er at folk forhåndsbestiller, hvorpå tallet går ned. Ergo tallet er hvor mange Transformers som gjenstår (ikke kjøpt) i den første batchen med enheter som kommer inn. :)

Ooooh!

Lenke til kommentar

Bestilte meg en Transformer m/ dock nå. Dette blir bra. :)

Kan forøvrig melde at Asus Sverige har kommunisert at Transformer uten dock skal komme i butikkene i løpet av neste uke, mens Transformer m/ dock vil komme 1-2 uker etter.

Endret av djorgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...