Gå til innhold

Tablets/Asus EEE Pad Transformer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med at Asus skjermtastaturet er engelsk. Bytter jeg til Android sitt tastatur får jeg norsk språk, men da dukker det også opp en melding om at jeg må "bytte til Asus tastatur for best mulig kompabilitet" når enheten dokkes i det fysiske tastaturet. Andre som opplever dette eller kanskje vet hvordan jeg får norsk språk også på Asus sitt skjermtastatur?

Lenke til kommentar

eller kanskje vet hvordan jeg får norsk språk også på Asus sitt skjermtastatur?

 

Settings --> Languange & input --> Under "Keyboard settings" / Configure input methods --> Under "Asus keyboard" / Active input methods --> Huk av for norsk.

 

--

 

Det har også kommet en mini-update (11-13) som gir mulighet for å skru på "skikkelig" strømsparing på docken, så den ikke bruker strøm på å vente på å bli vekt av tastaturet.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179048

 

Stor pluss i margen til Asus for å holde direkte kontakt på XDA, imo. Det tror jeg er det smarteste noen produsent har gjort.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Den stod på automatisk (systemspråk). Endret den til norsk, uten at det hjalp noe desverre.

 

Kanskje jeg glemte det viktigste: Når du har et skrivefelt aktivt, og tastaturet dukker opp, så skal det komme frem et lite tastatur-ikon på statuslinjen ved klokka. Forhåpentligvis blir alt bra dersom du trykker på det og velger norsk derfra.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg glemte det viktigste: Når du har et skrivefelt aktivt, og tastaturet dukker opp, så skal det komme frem et lite tastatur-ikon på statuslinjen ved klokka. Forhåpentligvis blir alt bra dersom du trykker på det og velger norsk derfra.

Joda, var jo forsåvidt inne på det selv også. Det lille tastaturikonet nede i høyre hjørne lar deg veksle mellom Android sitt standardtastatur og Asus sitt eget. Bytter man til standardtastaturet kommer det frem et norsk tastatur, men når jeg da dokker Tab-en tilbake i det fysiske tastaturet (tastaturdokken), så dukker det opp en melding på skjermen som ber meg skifte tilbake til Asus tastaturet igjen.

Lenke til kommentar

Takk for mange gode tips! Har desverre fulgt alle innstillingene iht. skjermbildene over, uten at jeg ble noe klokere. Norsk språk ser jo ut til å fungere fint på det fysiske tastaturet, men på skjermtastaturet fungerer det altså ikke helt optimalt.

 

Hvordan fungerer det hos dere? Har dere norsk språk både på det fysiske tastaturet - og på skjermtastaturet og kan svitsje mellom dokk- og skjermtastatur uten å måtte endre noen innstillinger?

Lenke til kommentar

Hei. Har nå hatt min tablet en stund og er stort sett fornøyd. I dag gikk jeg til innkjøp av en mini hdmi til vanlig hdmi kabel for å overføre lyd og bilde til min hdtv, men det skjedde absolutt inenting når kabel ble plugget i? Prøvde flere hdmi innganger på tv'en, men med samme skuffende resultat. Er det noen innstillinger som må gjøres for at den skal gi signal ut via hdmi?

Lenke til kommentar

Hei. Har nå hatt min tablet en stund og er stort sett fornøyd. I dag gikk jeg til innkjøp av en mini hdmi til vanlig hdmi kabel for å overføre lyd og bilde til min hdtv, men det skjedde absolutt inenting når kabel ble plugget i? Prøvde flere hdmi innganger på tv'en, men med samme skuffende resultat. Er det noen innstillinger som må gjøres for at den skal gi signal ut via hdmi?

 

Har et adapter som fulgte med Nvidia-kortet mitt. Det fungerer.

Kjøpte et adapter på Clas. Det fungerte ikke.

 

Når det virker, virker det uten noe hokus-pokus. Bildet dukker opp på TV uten å måtte gjøre noe som helst.

 

--- Urelatert:

 

Det er en kar på XDA som har modda inn en harddisk i docken sin. Har ikke behovet selv, men det lover jo godt for å kunne bygge inn en 3g/4g-dongle.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

For min del er det plug and play fra første stund. Har hørt det har vært noe kluss med Panasonic Tv-ene, ikke tilfeldigvis det du har?

Hei. Nei, det er ikke en Panasonic' men en Sony tv, og denne har jeg benyttet stue-pc på tidligere via hdmi, så hvis det skal være plug and play, så har jeg enten en defekt kabel eller tablet er jeg redd :-(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...