Gå til innhold

Tablets/Asus EEE Pad Transformer


Anbefalte innlegg

Da blir det vel til at jeg rooter den da. Trenger to ting: Adfree og NTFS-støtte på microSD-kortleseren på tab'n. Skikkelig pussig, for jeg har et µSD-kort som jeg formaterte til NTFS (for å kunne ha 4GB+ filer på minnepinne), men tab'n nekter å lese det kortet hvis jeg putter det i µSD-kortleseren. Men hvis jeg putter det i SD-kortleseren via adapter på docken går det fint.

Det er rett og slett ikke NTFS-støtte på selve tab'n, kun docken. OG for å få til det trenger jeg å legge inn en modifisert kernel antar jeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1500kroner for WiFi og USB3? Er ikke det litt overkill til en transformer? For den prisen kan du nesten like godt kjøpe deg en bærbar/batteridreven WiFi/3g-router og en "normal" 500gb 2.5" disk og dele den på nettverket. Uten behov for ekstra strømkabel.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

1500kroner for WiFi og USB3? Er ikke det litt overkill til en transformer? For den prisen kan du nesten like godt kjøpe deg en bærbar/batteridreven WiFi/3g-router og en "normal" 500gb 2.5" disk og dele den på nettverket. Uten behov for ekstra strømkabel.

 

 

Kan du henvise til hvilke deler du snakker om da ??

 

For jeg tenkte den var fin på tur osv.eller i bilen...

Lenke til kommentar

Fikk keyboardet i dag, men når jeg plugger det i skjer det ingenting. Satte på strøm så det ble oransj ladelys på sida av keyboardet, men likevel ingen effekt.

 

Kan det være at keyboardet må lades opp mer før det vil virke?

 

EDIT: skikkelig tabbe, jeg misforsto låsikonet på dockinglåsen, når jeg gjorde ting omvendt så funka alt helt fint.

Endret av jonarvid
Lenke til kommentar

Kan du henvise til hvilke deler du snakker om da ??

 

For jeg tenkte den var fin på tur osv.eller i bilen...

 

Mulig jeg roter litt og tar feil når det gjelder å dekke akkurat de behovene du ønsker dekt. Jeg tenkte dog hovedsaklig på en dings a'la Huawei E5 + en helt vanlig 500gigs 2,5" disk. Jeg tenker kanskje litt baklengs siden jeg har en slik fra før. Usikker på om Android kan dele disker over WiFi, så mulig jeg bare roter og misforstår her ;)

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg går og lurer på om jeg skal bestille meg en transformer med dock. Men er det noen som kan bekrefte om det er mulig og koble til mobilt bredbånd i tastatur docken via usb? Og att dette fungerer

 

Er avhengig av mobilt bredbånd når jeg ikke har tilgang til trådløst nett!

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg går og lurer på om jeg skal bestille meg en transformer med dock. Men er det noen som kan bekrefte om det er mulig og koble til mobilt bredbånd i tastatur docken via usb? Og att dette fungerer

 

Er avhengig av mobilt bredbånd når jeg ikke har tilgang til trådløst nett!

 

I og med at du må installere drivere for disse pinnene på vanlige pcer, så tviler jeg på at dette vil fungere uten vidre på android. Hadde disse pinnene vært "plug and play" så kansje.

 

En 3G ruter kan jo være et alternativ da: http://nettbutikk.telenor.no//ProductDetail.aspx?vareid=MF60TELENOR.NO&varekategoriid=bredband3&varekat=nettverk

Endret av Chicharito
Lenke til kommentar

Hei!

 

Har kjøpt meg en Transformer, gratulerer til meg.

 

Jeg tenke jeg skulle prøve å overføre noen filmer etc til padden min fra macen min, men det Asus Sync programmet fungerer bare med windows. Noen som har forslag?

Kan du ikke bare legge over med en filbehandler?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har kjøpt meg en Transformer, gratulerer til meg.

 

Jeg tenke jeg skulle prøve å overføre noen filmer etc til padden min fra macen min, men det Asus Sync programmet fungerer bare med windows. Noen som har forslag?

Kan du ikke bare legge over med en filbehandler?

 

 

På macen? Har jo en filbehandler på padden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...