Gå til innhold

Tablets/Asus EEE Pad Transformer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Moboplayer spiller fint av en 720p mkv film. Eneste problemet er at det ikke er noen lyd... :(

Ser ut til at det samme gjelder med RockPlayer, de bruker vel samme codec tenker jeg!

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar

Sitter å skriver på padden nå, mä si jeg liker det. :wee:

Velkommen i awesomeklubben

Thanks.

Hvilken videoavspiller er den beste? Og har det seg slik at den ikke klarer 720p fordi det ikke er noen avspiller som klarer å bruke begge kjernene?

Jeg streamer fra pc-en med Plex. Den spiller 1080p MKV

Agreed. Plex er det beste til nå for stream. Noen bugs er det, men GUI-en er uslåelig :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Flere som er plaget med spotify på eee pad ? Får ikke være online, den prøver å komme seg online ca hvert tiende sekund men blir koblet fra med en gang : S

Lenke til kommentar

Sitter å skriver på padden nå, mä si jeg liker det. :wee:

Velkommen i awesomeklubben

Thanks.

Hvilken videoavspiller er den beste? Og har det seg slik at den ikke klarer 720p fordi det ikke er noen avspiller som klarer å bruke begge kjernene?

Jeg streamer fra pc-en med Plex. Den spiller 1080p MKV

Agreed. Plex er det beste til nå for stream. Noen bugs er det, men GUI-en er uslåelig :)

Plex er, som nevnt, helt greit. Kommer ikke dypere enn 1 katalog og det suger. Regner med at det også blir fikset i framtiden, men slik ståa er nå er programmet tilnærmet ubrukelig.

Flere som er plaget med spotify på eee pad ? Får ikke være online, den prøver å komme seg online ca hvert tiende sekund men blir koblet fra med en gang : S

Dette er nevnt flere ganger i denne tråden og helt sikkert også ganske godt dokumentert på flere nettsteder hvor slikt diskuteres.

Vi får håpe Spotify gjør noe med dette _før_ Ice Cream Sandwitch blir lansert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Dette er nevnt flere ganger i denne tråden og helt sikkert også ganske godt dokumentert på flere nettsteder hvor slikt diskuteres.

Vi får håpe Spotify gjør noe med dette _før_ Ice Cream Sandwitch blir lansert.

Okei, har ikke hatt tid til å se gjennom tråden :) Militærperm, så er ikke så oppdatert for tiden ;)

Lenke til kommentar

Ettersom det er samme google konto på både mobilen og nettbrettet så kan jeg muligens ha de installert på begge enhetene sammtidig også?

Noen som har greie på hva som er forskjelden på disse:

CoPilot Live Premium Nordics (NOK 108,11)

CoPilot Live Europe (NOK 427,42)

Nordics = Norden

Europe = Europa

Premium har en del nye ting som vanlig Live ikke har. Oppdatert gui, trafikk etc.

Får ikke kjøpt Nordics selv av en eller annen grunn. Finner den ikke i Market. Noen som greier kjøpe programmet?

Endret av IngveR
Lenke til kommentar

Ettersom det er samme google konto på både mobilen og nettbrettet så kan jeg muligens ha de installert på begge enhetene sammtidig også?

Nordics = Norden

Europe = Europa

Premium har en del nye ting som vanlig Live ikke har. Oppdatert gui, trafikk etc.

Får ikke kjøpt Nordics selv av en eller annen grunn. Finner den ikke i Market. Noen som greier kjøpe programmet?

Jeg har kjøpt Nordics, gjorde ikke noe anderledes enn endre programmer jeg har kjøpt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Har samme problem.. Bare gå inn på appen i market en gang til å trykk download så kommer den :S Rar bug

Lenke til kommentar

Bare jeg som har problemet med at apps ikke installeres?

Står bare waiting to innstall

Hos oss må vi gå på "My apps" (eller hva det nå heter) etterpå (listen over installerte, unsinstallerte og tilgjengelige oppdateringer) og så velge install derfra.

Lenke til kommentar

Nordics = Norden

Europe = Europa

Beklager, dårlig sammenligng der, denne sammenligningen blir vel bedre:

CoPilot Live Europe (NOK 425,11)

vs.

CoPilot Live Premium Europe (NOK 215,14)

Hvis man går inn på CoPilot Live Europe så "reklamerer" de at Premium versjonen er ute.

Litt pussig at den nyeste og mest oppdaterte versjonen er billigst? Ikke at det gjør meg noe men føler at det er noe mer som må være forskjelden her, siden denne som sagt ogås er billigere.

Ett annet spørsmål også, hvis jeg kjøper CoPilot Live Premium Europe (NOK 215,14) vil denne ha det samme som CoPilot Live Premium Nordics (NOK 107,53)? Med tanke på mengde kart, detaljenivå osv?

Klar over at jeg i Europe får flere kart, men på de Nordiske landene er det like bra i Europa versjonen?

Ps.

Hvilke land er det som er inkludert i CoPilot Live Premium Nordics (NOK 107,53) ?

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Transformeren (32GB u/tastatur) i noen dager nå, og etter litt knot med å få oppgradert til 3.1 (denne tråden til god hjelp) har jeg blitt vane med å bruke den.

Har hatt Galaxy Tab og iPad I før denne, og må si meg imponert over denne enhetet.

Primært bruker jeg disse til nettlesing på sofaen, og i så måte skuffer ikke den innebygde nettleseren - kombinert med god skjermoppløsning i bredden, og meget vellykket fullskjerm modus, så er dette den beste av de jeg har brukt til nå.

Best på bildevisning var iPad dog, til nå har jeg ikke funnet noe som helt kan matche den på hastighet, smidighet og bildekvalitet.

Foreløpig får den 5 av 6 mulige av meg.

Det neste nå er å få tak i tastaturet ...

Lenke til kommentar

Da fikk jeg endelig min "Case" fra Ebay, nærmere bestemt Kina :p

http://cgi.ebay.co.uk/Sikai-MibroFiber-protective-case-Asus-Eee-Pad-TF101-/190542804640?pt=PDA_Accessories&hash=item2c5d3c76a0

Alltid litt skeptisk til varer fra Kina,men du verden jeg ble meget positivt overrasket. I og med at jeg absolutt ikke skulle ha en slik i skinn gikk jeg for denne. Kan ikke fordra skinn på noe som helst :p

• Fantastisk passform
  • LETT
  • Ekstremt tynn
  • Står veldig stødig
  • Billig

Dog så tok det dessverre lang tid å få den levert, nesten fire uker, men dette skyldes visstnok at de er håndlaget, samt at etterspørselen er stor.

Men den er vel verdt ventetiden :D Legger ved noen bilder

post-22675-0-36638200-1309966560_thumb.jpg

post-22675-0-18353100-1309966573_thumb.jpg

post-22675-0-86951900-1309966593_thumb.jpg

post-22675-0-38738200-1309966621_thumb.jpg

post-22675-0-95271400-1309966631_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Haddis, casen såg bra ut så jeg satte meg på "venteliste" nede i Kina :roll:

Så ett mer generelt spørsmål til dere der ute.

Jeg har problemer med å åpne vedlegg som kommer med mailen, nærmere bestemt pdf-filer med passord (dvs lønnslippen fra min arbeidsgiver).

Dette fungerer selvsagt helt fint på min "windowsmaskin" men ikke på android (pad og telefon).

Jeg har pdf-leser innstallert, mailprogrammet er satt til å laste ned vedlegg automatisk (på padden) og jeg kan ikke se noen innstillinger som skulle lage slike problemer.

Når jeg laster ned mailene så vises binderstegnet, men det kommer ikke opp noen "knapp" som jag skal trykke på for å åpne (event. laste ned) vedlegget.

Noen ideer? alternative mailapps der det kan fungere (bruker transformers standard app)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...