Gå til innhold

Tablets/Asus EEE Pad Transformer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kun prøvd stock browseren og Opera, blir stockbrowser på meg til Google slipper kildekoden slik at Opera får lagt til flash støtte.

Føler jeg får det meste jeg ønsker i stock browseren, eneste jeg ikke har funnet er hvor jeg kan skru Flash i stock browser av/på eller "on demand"

gå i browser settings -> advanced -> enable plug-ins

Lenke til kommentar

Er det ikke det som ligger under Innstillinger-> Avansert-> Aktiver utvidelser-> Behovsbasert?

Jo det er korretk. Takker.

Men jeg har noen utfordringer med denne funksjonen når jeg prøver den ut på vg.no

Hvis jeg klikker på at jeg vil laste inn en reklame så laster den jo inn alle reklamene på hele siden, og ikke kun den som jeg var ute etter.

Hvis jeg går inn på en sak og skal se en video så har man ett bilde av saken med ett "Play" ikon, når man trykker på dette så kommer det "On demand ikonet" opp, men jeg får ikke til og laste filmen.

Eneste måten man kan få spilt av filmer på er hvis det er flash reklamer på samme side som videoen.

Da må man først få frem "On demand ikonet" på filmen for så å klikke på en av flash reklamene, da vil alt av flash lastes inn på den siden.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde en transformer på en lokal expert butikk og syns tableten lugga litt.

Selgeren sa det var en oppdatering tilgjengelig som skulle ordne dette, kan noen bekrefte at det faktisk er tilfelle?

(Han kunne ikke oppdatere den i butikken av en eller anna grunn)

Lenke til kommentar

Tenker Du på bytte mellom hjemmeskjermer osv eller?

De fleste har oppdatert etter kun noen timer når batterikapasiteten har nått 50%, og har ikke fått kjørt HC 3.0 så mye

Jeg måtte vente en dag av en eller annen merkelig grunn (Asus?)

Men jeg kan ikke si at jeg føler (eller følte) at den lugger

Men jeg har lest flere plasser at man er fornøyd med den forbedringen HC 3.1 gjør.

De som irriterer seg litt over får ett gledlig møte med 3.1 og de som ikke var plaget med 3.0 får bare en enda bedre opplevelse når de får inn 3.1

Lenke til kommentar

syns den lugger ganske mye på hjemmeskjermen. Men er nok launcheren som ikke er så bra. Testet med både adw launcher og launcher pro. med de gikk det glatt. Men de er ikke tilpassa Android 3, så funksjonaliteten er ikke fullt så god. dette er med 3.1

Er vel derfor ios ikke har widget. så sveipinga mellom skjermene skal gå glatt.

Lenke til kommentar
Ja har lest at dette er et STORT problem. Ble straks litt usikker på kjøp nå om de ikke klarer å ordne opp i dette snart. Er jo tastaturet som gjør at transformer frister fremfor andre, men om det er ubrukelig med mindre en konstant har lader så er jo poenget borte.

Spørs hva du legger i stort problem det. For meg finnes det definitivt større problemer i verden enn en tastaturdokk som lekker strøm.

Vil uansett tro dette blir fikset i en fremtidig oppdatering.

Tappes dokkingen selv om den ikke er til koblet fjøla?

Vet ikke, min står stort sett dokket.

Endret av indeksregulert
Lenke til kommentar

Fikk dette nettbrettet for et par dager siden.

Startet det opp og gikk gjennom for å sette opp innstillingene på brettet.

Alt så ut til å fungere helt fint.

Plugget brettet i laderen og la det fra meg for å lade det opp.

Når jeg så skulle teste det så var det ingen respons fra skjermen.

Reagerer ikke når jeg trykker på skjermen.

Noen som har opplevd liknende? noen måte for å fikset dette på eller må jeg sende den tilbake?

Har lest på nettet at man bør tømme batteriet og så starte den opp igjen på nytt. Da skal den fungerer. Noen som har prøvd dette?

Lenke til kommentar

Det er noen TF eiere som rapporterer om såkaldt DeepSleep.

Men slik som jeg har forstått dette så er det når maskinen har gått i sleep modus og ikke vil vekkes til tross for at det er strøm på enheten.

Her ser jo skjermen aktiv ut.

Men løsningen på DeepSleep problematikken (eller work-around) er at man tvinger enheten til og slå av. Trykk og hold Power knappen inne i ca 6-10 sekunder så vil enheten slå seg av (min rebootet, usikker på om dette er normalt) man skal så kunne skru enheten på som vanlig.

Muligens dette vil løse Ditt problem også?

Lenke til kommentar

Det er noen TF eiere som rapporterer om såkaldt DeepSleep.

Men slik som jeg har forstått dette så er det når maskinen har gått i sleep modus og ikke vil vekkes til tross for at det er strøm på enheten.

Her ser jo skjermen aktiv ut.

Men løsningen på DeepSleep problematikken (eller work-around) er at man tvinger enheten til og slå av. Trykk og hold Power knappen inne i ca 6-10 sekunder så vil enheten slå seg av (min rebootet, usikker på om dette er normalt) man skal så kunne skru enheten på som vanlig.

Muligens dette vil løse Ditt problem også?

Jeg har testet å holde power knappen inne for å slå den av. Min rebootet også.

Har prøvd hard reboot også. Da holdt jeg power og minus på lyden nede i 15-20 sekunder.

Ingen ting som hjalp. Fortsatt ingen reaksjon når jeg klikker på skjermen.

Lenke til kommentar

Ehhh....

Er det noen andre der ute som tar seg selv i å trykke på skjermen på en vanlig laptop nå som man har hatt transformeren en stund? :roll:

:rofl:

Huff,ja jeg strekker ut armen i tide og utide nå, og spesielt hvis det er en liten 10"

Blir sikkert litt ekstra slik for oss som har TF, Slider eller har dock til andre nettbrett i og med at vi skriver litt på tastaturet og (i hvert fal jeg) bruker en kombinasjon av touchpaden og det og trykke på skjermen.

Lenke til kommentar

ja, jeg trykker i hytt og gevær he,he

Spørsmål: jeg vil quote noen inn i et innlegg, kopierer jeg bare teksten eller noe annet luddig?

Flere som sliter med facebook i nettleseren (den som fulgte med)

Jannicke

Lenke til kommentar

Åh, kom fort over det...men nå åpner siden seg i fullversjon men når jeg da gjør noe videre hopper den over til mobilversjon og kommer med sin hyggelige melding "koblingsfeil". Prøvde å laste ned fra marked men den var ikke noe bedre synes jeg.

Må vel bare vente på at det tas høyde for denne versjonen av android tenker jeg...

:)

Endret av jaknik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...