Gå til innhold

Tablets/Asus EEE Pad Transformer

Anbefalte innlegg

Sleeven til ipad1 er ein bra samanlikning, den kan definitivt konkurrere med ipad1 sin sleeve. :thumbup: Det mest negative er sjølvsagt at ein ikkje kan kombinere den med docken. Så er spørsmålet kor stor variasjon det er på eit billig-produkt frå Kina, men eg er veldig fornøgd med min. Glad eg berre prøvde ut Asus sin originale.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da fikk jeg endelig min Asus Eee Pad! :)

Men;

Har et kjempeproblem, er det noe som vet/kan tenke seg hvorfor jeg ikke får koblet på trådløst nett?

Finner ikke min ruter i listen, finner mange andre. Nettet funker eller både på laptop og på mobil...

Uten nett er den jo "ubukelig"... :)

Lenke til kommentar

Men;

Har et kjempeproblem, er det noe som vet/kan tenke seg hvorfor jeg ikke får koblet på trådløst nett?

Finner ikke min ruter i listen, finner mange andre. Nettet funker eller både på laptop og på mobil...

har du skjult tilgangspunkt?? kan jo være du må skrive inn navnet på ruteren manuelt.

Lenke til kommentar

Men;

har du skjult tilgangspunkt?? kan jo være du må skrive inn navnet på ruteren manuelt.

Takk for svar! Fikset det selv, sjekket inne på xda og var visst andre som også hadde dette problemet da de mottok tableten, måtte forandre kanal på ruteren for at det skulle fungere.

Lenke til kommentar

Har nettopp testet min nye Transformer, og er relativt godt fornøyd. Mitt lille irritasjonsmoment er den medfølgende usb/laddekabel.

Jeg var klar over at denne har en "spesial"-plugg i den andre enden og er (for oss uten dokkingen) den eneste muligheten til å koble oss til usb. Problemet mitt er vel egentlig bare det att den er "unødvendig" kort i lengde og gjør det vanskelig å bruke padden mens den står på ladding.

Det blir forhåpentligvis tilgjengelig bedre versjoner av denne kabelen etter hvert enten fra ASUS eller på Ebay o.l.

Ett spørsmål til dere som har kjøpt versjonen med dokking. Bruker dere samme usbkabel for å koble dokkingen/tastaturet til strømnettet, eller er det med en mer vettig (normal som på laptop) ladder/kabel til dokkingen?

Lenke til kommentar

Du kan jo bare kjøpe en USB-forlenger, problem solved. (Selv om jeg også synes det er tullete med spesialplugg, burde brukt en standard!)

Tja, jeg har absolutt vært inne på tanken men er usikker på om det vil fungere.

På dataoverføring funker det selvsagt, men etter å ha søkt litt på nettet så er jeg usikker på om en usbforlenger er "strømførende". Men det er absolutt noe jeg vil sjekke mer ut.

Samtidig så håper jeg fremdeles på svar fra transformer-eiere som har dokk/tastatur om hvilket "format" laddekabelen har der. Jeg er i "tenkeboksen" om jeg skal legge inn en bestilling på dokking (ser at PS og Komplett har fått det i prislisten).

EDIT!! tok en kikk i "roteskuffen" og fant en USB-forlengerkabel, men den jeg har er IKKE "strømførende".

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Jeg lader kun fjøla mi og dockingen om natta. Aldri hatt bruk for ekstra strøm om dagen ..

Joda er med på den, det er praksisen min på mobilen og blir nok det på padden også. Men tilbake til mitt spørsmål (siden du har dokking) er det samme kobling på dokken som på "fjøla" når det gjelder lading???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...