Licker Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hmmmm.. Posten bruker en hel uke (!!!) på å få en pakke opp til Bodø, mens Bring bruker to dager?! I dag kommer minnekortet jeg bestilte, med sporingsnummer og alt..for en femtilapp hos Bring.. Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Det er som nevnt ovenfor, en usb-port gir deg bare 5V (og opptil 500mA, mener jeg å huske). Har ikke laderen til transformeren her nå, så jeg kan ikke gi deg nøyaktige tall, men den gir ut godt over 10V, husker ikke strømmen.. Da transformeren er avhengig av såpass mye for å lade, er det ikke nok i en usb-port.. Takk for svar fra dere begge. Dette er jo en forståelig grunn men likevel litt kjedelig. Bruker denne nå både hjemme og på jobb og det er veldig lett å glemme laderen. Noen som har funnet en usb-lader som har nok guffe til å kunne lade denne maskinen, uten at den tar livet av den (for mye strøm er vel ikke bra det heller)? Kunne gjerne tenkt meg en ekstra... Jeg hadde forresten trodd at usb var usb, men nå har jeg én usb-lader til mobilen, én til mp3-spilleren og nå altså enda en til dette nettbrettet. Hva med en felles standard...? Sukk... Endret 10. juni 2011 av indeksregulert Lenke til kommentar
Kyrandian Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Enig i at det er et stort minus at dette brettet må lades fra veggkontakten. Forresten, er det noen som har noen gode tips til en rask effektiv måte å fjerne disse fettete fingermerkene med jevne mellomrom? Synes nemlig ikke det var bare bare å rengjøre glasset skikkelig. Bruker mikrofiberklut, og har prøvd et par forskjellige midler, med heller dårlige resultater. Endret 10. juni 2011 av Kyrandian Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg gnir min mot t-skjorta, over magen. Funker finfint og kan ikke se at det riper glasset. Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Endelig har Zagg kommet med invisibleShield for TF'en. http://www.zagg.com/invisibleshield/asus-eee-pad-transformer-cases-screen-protectors-covers-skins-shields.php Priser fra $29.99 Lenke til kommentar
Kyrandian Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg fikk akkurat teste en slik en: http://www.amdenmark.com/sort/engelsk/cleaning/85146/85146.html Funket bra. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Det er som nevnt ovenfor, en usb-port gir deg bare 5V (og opptil 500mA, mener jeg å huske).Har ikke laderen til transformeren her nå, så jeg kan ikke gi deg nøyaktige tall, men den gir ut godt over 10V, husker ikke strømmen.. Da transformeren er avhengig av såpass mye for å lade, er det ikke nok i en usb-port..Takk for svar fra dere begge. Dette er jo en forståelig grunn men likevel litt kjedelig. Bruker denne nå både hjemme og på jobb og det er veldig lett å glemme laderen.Noen som har funnet en usb-lader som har nok guffe til å kunne lade denne maskinen, uten at den tar livet av den (for mye strøm er vel ikke bra det heller)? Kunne gjerne tenkt meg en ekstra...Jeg hadde forresten trodd at usb var usb, men nå har jeg én usb-lader til mobilen, én til mp3-spilleren og nå altså enda en til dette nettbrettet. Hva med en felles standard...? Sukk... Yep. Ganske komisk med denne såkalte "USB-standarden". Har nå selv en egen ladekabel til telefonen, en til ipaden, en til usb disk 1, en til usb disk 2 (usb3), en til transformern. Nok så irriterende at nyere mobiler måtte komme med micro usb som standard. Og jeg som hadde opparbeidet meg flere titalls meter med mini usb kabler gjennom årene ... Enig i at det er et stort minus at dette brettet må lades fra veggkontakten.Forresten, er det noen som har noen gode tips til en rask effektiv måte å fjerne disse fettete fingermerkene med jevne mellomrom? Synes nemlig ikke det var bare bare å rengjøre glasset skikkelig. Bruker mikrofiberklut, og har prøvd et par forskjellige midler, med heller dårlige resultater. Bruker selv kluten som fulgte med ipad casen. Er av typen brilleglassklut. Tipper at de fås tak i hos brillebutikker til en rimelig penge. Tipper at pc-sjapper også selger slike. Fikk minnekortet idag. Var litt kjedelig at den må være fat32. Så får ikke overført hd-filmer på den. En ting som var litt rart, eneste måten jeg får brukt stock videoavspilleren er ved å gå via gallery appen og åpne en video derifra. og fra Gallery kan jeg bare se mkv og mp4 filer. ikke avi filer. Og denne appen er den eneste som dimmer statusbaren under visning. Er det noen måter jeg kan få åpnet videoplayer appen utenfor gallery? Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Fikk minnekortet idag. Var litt kjedelig at den må være fat32. Så får ikke overført hd-filmer på den.En ting som var litt rart, eneste måten jeg får brukt stock videoavspilleren er ved å gå via gallery appen og åpne en video derifra. og fra Gallery kan jeg bare se mkv og mp4 filer. ikke avi filer. Og denne appen er den eneste som dimmer statusbaren under visning. Er det noen måter jeg kan få åpnet videoplayer appen utenfor gallery? Hvorfor må Du ha den i FAT32 format? Jeg formaterte mitt Transcend Secure Digital 64GB SDXC - SDXC, SD 3.0, Class 10 kort til NTFS og det funker helt perfekt. Hva med en annen avspiller? Jeg måtte installere MoboPlayer da jeg ikke fikk den standarden til og spille av avi filer. Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Tror at slike brilleglasskluter kan være fornuftige ja. Vanlige mikrofiberkluter kan vel ripe opp glasset? Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Tror at slike brilleglasskluter kan være fornuftige ja. Vanlige mikrofiberkluter kan vel ripe opp glasset? Microfiber ripe opp gorillaglass? Vet at det ikke er ripefritt men det er da veldig bestandig mot riper, trodde det måtte mer til en som så for og få riper i det. Jeg for min del venter på Skinomi beskyttelsesfilmen, fikk e-post på at det var blitt sendt fra usa på mandag Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Fikk minnekortet idag. Var litt kjedelig at den må være fat32. Så får ikke overført hd-filmer på den.En ting som var litt rart, eneste måten jeg får brukt stock videoavspilleren er ved å gå via gallery appen og åpne en video derifra. og fra Gallery kan jeg bare se mkv og mp4 filer. ikke avi filer. Og denne appen er den eneste som dimmer statusbaren under visning. Er det noen måter jeg kan få åpnet videoplayer appen utenfor gallery? Hvorfor må Du ha den i FAT32 format? Jeg formaterte mitt Transcend Secure Digital 64GB SDXC - SDXC, SD 3.0, Class 10 kort til NTFS og det funker helt perfekt. Hva med en annen avspiller? Jeg måtte installere MoboPlayer da jeg ikke fikk den standarden til og spille av avi filer. fikk ikke fram kortet når den var i ntfs. kan det være at selve kortet ikke støtter ntfs? hmm, trudde transformern kun støtta opptil 32gb kort? Finner du standard avspilleren i applista? isåfall må jeg være blind Forresten: ser at Komplett har fått inn rundt 100 Transformers nå. uten tastaturdock Endret 10. juni 2011 av tiboine Lenke til kommentar
Swome Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 TF 3G og Slider kommer i august? Lenke til kommentar
Kyrandian Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Jeg får heller ikke frem mitt 32GB microsd hvis jeg formaterer den i NTFS. Håper det kan fikses. Endret 10. juni 2011 av Kyrandian Lenke til kommentar
Moloch Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) For dei som slit med at venstre høgtalar er svakare enn den høgre. Ganske pinleg programmeringsfeil Endret 10. juni 2011 av Moloch Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hva med en annen avspiller? Jeg måtte installere MoboPlayer da jeg ikke fikk den standarden til og spille av avi filer. Finner du standard avspilleren i applista? isåfall må jeg være blind Nei gjør ikke det, men når jeg trykker på noen filer (*.z64 f.eks) så får jeg opp hvilket program jeg vil bruke, valgene mine her er: MoboPlayer og Video player. Sistnevnte har samme ikon som Galleriet Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 For dei som slit med at venstre høgtalar er svakare enn den høgre. Ganske pinleg programmeringsfeil Haha så bra. Vel, godt å vite at det ikke er hw feil da. Håper asus kommer med en oppdatering snart da. Lenke til kommentar
Kyrandian Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 (endret) Når man kobler brettet til pc via usb, så synes jeg det er et minus at man ikke får tilgang til microsd kortet fra windows, men kun den interne lagringsplassen. Dette er også et uvanlig og merkelig valg fra Asus sin side. Jeg har ikke tastaturet, så har ikke prøvd å koble fra usb-portene som er på den, men regner med det ikke utgjør noen forskjell? Endret 11. juni 2011 av Kyrandian Lenke til kommentar
IngveR Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Kyrandian: Jeg hadde ikke min Transformer lenge før den måtte på service, men jeg hadde tilgang til microsd kortet i windows når jeg koblet den til pc med usb. Tror mappen heter ExternalSD eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Kyrandian Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Ah, takker. Man fikk tilgang via den mappen som rett og slett heter Microsd, jeg burde tittet litt nøyere før jeg hoppet til min konklusjon. Flaut.. Men igjen takk for raskt svar! Lenke til kommentar
jaknik Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Hei Jeg er ny her og fikk min transformer i går :-) Jeg prøver å kobler til en ekstern harddisk med tanke på å tømme kamera i ferien. Jeg finner "removable" i utforsker, men den kommer opp som tom. Noen som vet noe jeg ikke vet? Jannicke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå