Qumad Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 ok, stock browsern ble plutselig helt ubrukelig. kommer bare inn på asus sin side. ingen mulighet til å gå til en annen side. prøvd reboot og force stop. noen tips? Det er bare deg Har du oppdatert til 3.1? Hva gjorde du i forkant av ubrukeligheten? Tipper at det skjedde etter at h*n oppdaterte til 3.1. Min også fikk Asus som "Home page" men har ingen problemer med og gå opp i adressefeltet og skrive en annen adresse. Hva skjer hos Deg? Fungerer det og klikke på Søke ikonet oppe til venstre og søke opp noe der? Kommer Du til Google da? Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 etter at jeg oppdaterte til 3.1 ja. websidene kjører i fullscreen. ingen knapper eller ikoner å trykke på. kan surfe som normalt. kan bare ikke navigere utenom linker på websidene. er det et triks å få frem navbaren og det som jeg ikke har fått med meg kanskje? Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Hvis du ser det samme som meg, så har du fanen øverst til venstre, og like til venstre for den blå ASUS logoen har du et triangel som peker nedover. Trykk på den. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 det som er problemet. ser ingenting utenom websiden. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Er det normalt at batteriet tappes når man legger fra seg brettet ved å skru av skjermen? Må man skru den helt av når man legger den fra seg on kvelden for å ha batteri dagen etter? Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 batteriet brukes så lenge den ikke er slått av. mye batteri går det i løpet av natta da? har bare hatt min i noen timer, så har ikke fått testa det selv Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Er det normalt at batteriet tappes når man legger fra seg brettet ved å skru av skjermen? Må man skru den helt av når man legger den fra seg on kvelden for å ha batteri dagen etter? Batteriet tappes over natten, men skal fortsatt vare ganske mange timer. Skrur du den helt av så vil den seff vare mye lengre, men da mister du noe av funksjonaliteten til brettet. Mener jeg :-) Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Android mobiler bruker vel rundt 1% i timen når den ikke er i bruk, en tablet vil vel bruke enda mindre. Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) det som er problemet. ser ingenting utenom websiden. OK. Jeg fant ut av Full screen. Sett fingeren i et av de øvre hjørnene og dra forsiktig bortover. Da vil du få opp en blå meny hvor du kan gjøre div ting. Så kan du gå til Settings-> Labs valget og fjerne merkingen på Quick controls Endret 7. juni 2011 av kekepower Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 7. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2011 Android mobiler bruker vel rundt 1% i timen når den ikke er i bruk, en tablet vil vel bruke enda mindre. Min DHD bruker ca 2% batteri i løpet av natten når den ligger i Flymodus. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) etter at jeg oppdaterte til 3.1 ja. websidene kjører i fullscreen. ingen knapper eller ikoner å trykke på. kan surfe som normalt. kan bare ikke navigere utenom linker på websidene. er det et triks å få frem navbaren og det som jeg ikke har fått med meg kanskje? Høres nesten ut som at den har gått i fulskjerm modus, trykk på [back] ikonet helt nede til venstre. For og komme til fulskjerm modus i den orginale nettleseren gjør man følgende: Trykk og holde inne i nettleser vinduet. En linje under adresselingjen kommer opp, til høyre kan man X'e den ut, til venstre kan man velge fulskjerm modus Hvis man velger fulskjerm modus så kommer følgende melding opp på skjermen: Press back key to exit full screen mode [Edit] Alt for sein her ser jeg, sånn går det når man prioriterer fruen i telefonen fremfor forumet hehe Endret 7. juni 2011 av Qumad Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 OK. Jeg fant ut av Full screen. Sett fingeren i et av de øvre hjørnene og dra forsiktig bortover. Da vil du få opp en blå meny hvor du kan gjøre div ting. Så kan du gå til Settings-> Labs valget og fjerne merkingen på Quick controls Pussig, ingenting som skjer hos meg når jeg gjør dette i fullskjerm Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 det som er problemet. ser ingenting utenom websiden. OK. Jeg fant ut av Full screen. Sett fingeren i et av de øvre hjørnene og dra forsiktig bortover. Da vil du få opp en blå meny hvor du kan gjøre div ting. Så kan du gå til Settings-> Labs valget og fjerne merkingen på Quick controls ah fantastisk! det gjorde susen. jeg hadde visst aktivert quick controls like før jeg oppdaterte da var det bare brukerfeil hehe. noen som har fått til å avspille 720 mkv filer? prøvde med moboplayer, men det fungerte heller trasig Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Android mobiler bruker vel rundt 1% i timen når den ikke er i bruk, en tablet vil vel bruke enda mindre. Min DHD bruker ca 2% batteri i løpet av natten når den ligger i Flymodus. Jeg sjekket ikke hvor mye jeg hadde igjen, men tror jeg hadde 30-50% da jeg la den fra meg i går kveld. I dag klokka fire så var den tom. Jeg forventet at den ikke ville dra ut denne strømmen, mulig Wi-Fi er aktiv hele natten og tapper? Ikke noe som kan være feil på den? Om dette er normalt, så aksepterer jeg konsekvensen om at jeg må skru den på flymodus eller av, men synes den burde klare å spare strøm bedre når den ligger der ubrukt, på samme måte som en mobiltelefon... Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 noen som har fått til å avspille 720 mkv filer? prøvde med moboplayer, men det fungerte heller trasig Jeg ser at dette nettbrettet blir tatt opp i Den store tablet-tråden! Heisann! Jeg snuser nå rundt på YouTube etter en "iPad 2 review", noen som vet om noen skikkelig gode? Tidligere i tråden her (jeg har ikke lest hele), så kom jeg over denne YouTube-snutten om Asus sin Transfomer: Vel, den likte jeg skikkelig godt, men lurer på om det finnes en like god til iPad 2? Jeg finner noen, men mange tar for seg forskjellen mellom 1-ern og 2-ern, og siden jeg er ny til begge, hadde jeg ønsket en review som snakket om 2-ern og hva DEN kan gjøre.. noen som vet om noen gode der ute? Ellers så ble jeg veldig fristet til Asus sin Transformer, men jeg tok et par skritt tilbake når han snakket om "lagg" og at OS-et ikke virket "100 %", samt det at det knapt fantes apper til Android 3.0.. vel, vet jo at det vil nok bli bedre, men Apple er jo så store på området! Selv har jeg en HTC Desire til telefon, og det finnes ikke sjanse i havet at jeg vil bytte den mot en iPhone, men føler litt at jeg ikke er like sta når det gjelder tablet.. men, jeg må innrømme at jeg av og til irriterer meg over alle appene som finnes til iPhone som ikke finnes til Android, eller som bare er halvgode i forhold (ja, det er mange gode også, absolutt) Så, siden Apple er så store, så er det så MYE som er tilpasset Apple og deres iPad at jeg heller mest mot den nå, spesielt siden den virker så "smooth" som den gjør (har sett den litt, men bare litt, i aksjon). Det jeg "hater" med iPad igjen er jo det at man ikke kan konfigurere den og gjøre den mer personlig som man kan med andre tableter, som Transformer.. Så, vel.. jeg lurer vel først og fremst på om noen vet om en god snutt, gjerne lang (så lenge den er god), om iPad 2 og hva den kan.. og, om noen har noen kommentarer til mine tanker rundt iPad, så kom gjerne med det også! Takker så meget! Jeg stusser litt over at de bruker *.mkv filer som et eksempel på hakking, mener at jeg leste/så i en annen review at det var noen film format som ikke var støttet, deriblandt *.mkv formatet. Fant review'en som sa at den ikke støttet *.mkv formatet i denne videoen ca. 4 min og 20 sec ut i videoen: Men jeg så denne linken, men jeg har ikke sjekket det opp noe nærmere rundt dette programmet. Noen Google søk vil vel være greit får man kaster seg uti noe slikt. (Og ev en tilbakemelding her hvis man begir ser ut op oppdagelsesferd) Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg sjekket ikke hvor mye jeg hadde igjen, men tror jeg hadde 30-50% da jeg la den fra meg i går kveld. I dag klokka fire så var den tom. Jeg forventet at den ikke ville dra ut denne strømmen, mulig Wi-Fi er aktiv hele natten og tapper? Ikke noe som kan være feil på den? Om dette er normalt, så aksepterer jeg konsekvensen om at jeg må skru den på flymodus eller av, men synes den burde klare å spare strøm bedre når den ligger der ubrukt, på samme måte som en mobiltelefon... Hvis man går ned på Innstillinger -> Applikasjoner -> Batteribruk så fil man få en graf over historikken. Under grafen står det hos meg "Batteribrukingo ikke tilgj." (Usikker på hva som skulle komt opp her) Hvis man klikker på grafen så får man opp detaljert oversikt over batteriets status. Hos meg kan jeg se når GPS har vært på, at Wi-Fi har stått på hele tiden, jeg kan se når jeg har vært aktiv på enheten, når skjermen har vært på og når den har blitt ladet (som hvis docken har strøm på seg) Jeg kan da se at batteriet har gått gradvisnedover i løpet av natten, så kan jeg se at jeg har begynt og bruke den og det synest også godt på grafen, jeg begynte og kjøre en film tidligere i dag for og tappe batteriet helt, så ladet jeg den helt opp igjen. (følger bruksanvisningen og gir den ett par opp/ut ladninger til og begynne med) Lenke til kommentar
MbenzNo Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Noen som får til å Streame video fra en NAS-disk uten å ha installert en mediaserver på NAS disken? Jeg har siste døgnet prøvd diverse mediaplayere og filutforskere fra Marked uten hell, i et forsøk på å streame videofiler i diverse format fra min nettverksdisk. På en hvilken som helst Windows PC så kan jeg koble meg opp til nettverksdisken og vise bilder, spille av musikk og video direkte som om materialet var lagret lokalt. Dette får jeg ikke til med min Transformer eller HTC Desire. Det finnes massevis av programmer som lar meg streame FRA Android enheten og TIL PC/TV/Mediaplayer. Etter litt Googling så finner jeg ut at jeg ikke er alene om problemet, men ingen gode løsninger. Jeg har funnet løsninger som delvis lar meg "streame" lyd og stillbilder. Video finner jeg ingen løsning på uten at programvare må installeres på remote PC eller NAS disk. Jeg finner også løsninger som koperer hele videofilen over før den avspilles lokalt, noe som både tar tid opp plass og som tar tid... Jeg ønsker altså å kunne bruke en filutforsker for å bla gjennom katalogstrukturen på min nettverksdisk for å vie/spille av mediafiler. Jeg ønsker IKKE å gå via en mediaserver på disken (Har TwonkyMedia Server installert og kjørende, men det fungerer heller ikke med alle formter) Dette er som sagt et generelt Android "problem", men for meg er det nå blitt mer aktuelt når jeg nå har en Transformer i hus. Noen ssom har noen tips? St1-R. Lenke til kommentar
Herjar Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Alle bør btw installere thump keyboard, helt fantastisk bra. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Alle bør btw installere thump keyboard, helt fantastisk bra. Enig at Thumb Keyboard er behagelig og bruke når man sitter med det i nevene og ikke har det liggende på bordet eller lignende, men jeg har to ufordringer med det. Jeg får ikke vibrasjons feedback selv om jeg har skrud dette på og valgt max (80ms) En annen ting som jeg merker på TFen er at det går mye lenger tid før bokstavene kommer opp i forrhold til f.eks Asus sitt standard keyboard. Muligens det har med den "auto fullfør linjen" men denne har jo Asus keboardet også og er samtidig mye raskere føler jeg Den siste tingen er at jeg ikke har lange nok tomler (og fruen har enda kortere tomler) så spesielt tgv, yh er litt for langt borte, men jeg merker også at jeg ikke alltid treffer riktig på rad 4 heller. Konklusjonen min er vel at i landskaps modus så er det på rad 3 at grensen egentlig går for hva som er behaglig og naturlig, i portrett går rad 4 fint. Ut over det blir det litt vanskligere, og jeg merker at man holder på en unaturlig måte for og få til og skrive skikkelig. Muligens dette bare er en tilpassing men det får tiden vise. Lengden på tomlene er det i alle fall ikke så mye og gjøre med. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Noen som vet om et program jeg kan streame video til TF fra pc? har brukt Air video til ipad. Ellers kan jeg fortelle at jeg har ikke hatt noen store problemer med Transformern. Bare litt brukerfeil hehe. Vel, hadde litt problemer med å laste ned noen apps fra marked. og marked krasja par ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå