smileyy Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Jeg også! Må prøve å få hentet den før jobb selv, men litt problematisk når man begynner på jobb før postkontoret åpner :-p Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Fikk akkurat hentemelding. Henter den før jeg stikker på jobb :-) Er ikke grønn av misunnelse i det hele tatt. Flott det slik at den kan få kose seg i laderen. (Regner med at det er anbefalt med en full oppladning første gang?) Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 3. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2011 Lader mens jeg leker :-) Fikk opp melding om oppdatering med en gang den kom på nett, men nå må den lades opp før jeg kan oppdatere. Må ha minst 50% batteri :-) Og den funker som speil også Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Jeg også! Må prøve å få hentet den før jobb selv, men litt problematisk når man begynner på jobb før postkontoret åpner :-p Det er fullstendig unødvendig å topplade batterier før bruk, det tilhører fortiden. Fyr i gang og klattlad batteriene akkurat som det passer deg. Det kan derimot være nyttig med en full utladning fra tid til annen, men det har å gjøre med systemet som estimerer seg frem til hvor mye som er igjen på batteriet. Litium-ionbatterier tar ingen skade av klattladinger. Endret 3. juni 2011 av byggeren 1 Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Lader mens jeg leker :-) Fikk opp melding om oppdatering med en gang den kom på nett, men nå må den lades opp før jeg kan oppdatere. Må ha minst 50% batteri :-) Og den funker som speil også Blir ikke gjort mye på jobb i dag seg jeg, hehe. Sminkespeil effekten skal kunne reduseres med slik beskyttelsesfilm. Så en oversikt over 3-4 forskjellige typer som en leverandør hadde. Nå husker jeg ikke om de var tilpasset TF101 og heller ikke hvilken nettside det var men det var forskjell på dem, noen hadde god beskyttelse mot fingeravtrykk noen var gode på speileffekten osv. Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Det er fullstendig unødvendig å topplade batterier før bruk, det tilhører fortiden. Fyr i gang og klattlad batteriene akkurat som det passer deg. Det kan derimot være nyttig med en full utladning fra tid til annen, men det har å gjøre med systemet som estimerer seg frem til hvor mye som er igjen på batteriet. Litium-ionbatterier tar ingen skade av klattladinger. Forsåvidt riktig. Moderne batterier har dog en begresning på antall ganger de tåler lading (før ytelsen blir dårligere). Så stadig klattlading vil ta knekken på batteriet raskere enn om en bruker batteriet helt ut. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Det er fullstendig unødvendig å topplade batterier før bruk, det tilhører fortiden. Fyr i gang og klattlad batteriene akkurat som det passer deg. Det kan derimot være nyttig med en full utladning fra tid til annen, men det har å gjøre med systemet som estimerer seg frem til hvor mye som er igjen på batteriet. Litium-ionbatterier tar ingen skade av klattladinger. Forsåvidt riktig. Moderne batterier har dog en begresning på antall ganger de tåler lading (før ytelsen blir dårligere). Så stadig klattlading vil ta knekken på batteriet raskere enn om en bruker batteriet helt ut. Man må da også ha dette i minne hvis man docker mye (forutsatt at man har ladet opp docken) da dette også vil starte en ladingsprosess i brettet. Vedr. opplading og utlading de første gangene så; "Jeg hører hva du sier" som hun sier hun i Norwegia reklamen, men jeg kommer nok til og forrholde meg til det som står i Asus sin manual når det kommer til de først oppladingene og utladingene. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Lader mens jeg leker :-) Fikk opp melding om oppdatering med en gang den kom på nett, men nå må den lades opp før jeg kan oppdatere. Må ha minst 50% batteri :-) Og den funker som speil også Skriver fra TFen nå? Hva er første inntrykket? Er det så "gal" billig plastikk følelse som en del reviewer sier ang. baksiden? Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Qumad: hvilken epostadresse var det du brukte når du sendte mail til komplett ang sendingen din? Edit: så at det var djorgen som hadde kontaktet komplett Endret 3. juni 2011 av Stagga89 Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Qumad: hvilken epostadresse var det du brukte når du sendte mail til komplett ang sendingen din? Jeg har ikke vært i kontakt med Komplett i forbindelse med forsendelsen min etter at jeg bestilte brettet. Jeg har vært i kontakt med dem ang. løs dock og 32GB med dock før jeg bestilte enheten min, samt om de hadde utstyr tilpasset TFen på vei inn (det hadde de ikke foreløbig) etter at jeg satte min bestilling. Forøvrig så har man følgende kontakt e-poster: •Spørsmål før du legger en ordre ([email protected]) •Behov for support etter at du har mottatt varen ([email protected]) Statusen på ordren min (samt sporingsnummer) finner jeg ved og gå inn på Min side logger meg inn og trykker bare [søk nå] knappen uten og fylle inn info ettersom jeg kun har en ordre aktiv. Velg så [se på] Til høyre for Pakkseddel står Vis kollinr. + Ved og trykke på denne får man opp en ny linje med sporingsnummeret (link). Nederst til venstre på Tollpostsiden er det en link som heter "Kolliliste" som kun er der når man har begynt og få kontrollpunkter på sendingen (første punkt er når den kommer inn på terminalen i Oslo. [Edit] Så at Du hadde editert posten Din. Endret 3. juni 2011 av Qumad Lenke til kommentar
IngveR Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Min var selvfølgelig defekt og jeg må sende den på verksted. Av/på knapp reagerer kun etter alt fra 5-20 ganger trykking. Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Min var selvfølgelig defekt og jeg må sende den på verksted. Av/på knapp reagerer kun etter alt fra 5-20 ganger trykking. Bummer! Verksted? Tilbake til der hvor Du kjøpte den eller har Salgsstedet (ev. Asus) samarbeidspartnere på reperasjon rundt om i landet? Lenke til kommentar
IngveR Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Anovo verksted på Kjeller skal visst ha den. Kjøpte min i England, men fikk beskjed om at jeg (heldigvis) kunne sende min på verksted her i Norge. Ringte Asus support her i Norge. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Forsåvidt riktig. Moderne batterier har dog en begresning på antall ganger de tåler lading (før ytelsen blir dårligere). Så stadig klattlading vil ta knekken på batteriet raskere enn om en bruker batteriet helt ut. Nei, det er nok mange som har missforstått denne begrensningen. Begrensningen på Litium-ionbatteri ligger i antall fulle ladesykluser. Dersom et batteri f.eks. har en begrensning på 1000 sykluser før en viss reduksjon, vil du kunne lade dette 2000 ganger dersom du lader det hver gang det er halvtomt. Lenke til kommentar
Stagga89 Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) huhei! da er min endelig på vei Ant.kolli Status Avdeling Tidspunkt 1 av 1 kolli Inn på terminal. OSLO 2011-06-03 06:58 1 av 1 kolli Sortert til port på terminal OSLO 2011-06-03 06:58 Edit: ang. batterier så vil de leve lengst hvis de holder seg mellom 30% og 70% (selvsagt er det urealistisk å lade på denne måten) Endret 3. juni 2011 av Stagga89 Lenke til kommentar
Elgen-Hansi Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Hva er første inntrykket? Er det så "gal" billig plastikk følelse som en del reviewer sier ang. baksiden? Overhodet ikke! Baksiden er utrolig god og holde i, nettopp fordi den ikke her stein hard og glatt. Man får skikkelig godt grep! Hva førsteinntrykk angår er det veldig bra! Var litt hakkete i starten, men oppdaterte til 3.1 når batteriet var over 50% (kreves) og siden det har den vært smooth. Har installert Thumb Keyboard, og det funker som en drøm! Browsern er dog ikke helt 100. Dvs den funker utmerket stort sett, men på noen sider bugger den, så blir nok å prøve firefox i stede... Endret 3. juni 2011 av Elgen-Hansi Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Nei, det er nok mange som har missforstått denne begrensningen. Begrensningen på Litium-ionbatteri ligger i antall fulle ladesykluser. Dersom et batteri f.eks. har en begrensning på 1000 sykluser før en viss reduksjon, vil du kunne lade dette 2000 ganger dersom du lader det hver gang det er halvtomt. Ok, var ikke klar over dette, takk for presiseringen. Lenke til kommentar
Herjar Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Fikk akkurat hentemelding. Henter den før jeg stikker på jobb :-) Samme her, må ligge på lading fram t ikveld en gang SÅ kan jeg endelig få teste den ut Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Qumad: hvilken epostadresse var det du brukte når du sendte mail til komplett ang sendingen din? Edit: så at det var djorgen som hadde kontaktet komplett [email protected] Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Dette er kjempetøft. kjekt å se at det er norsk/nordisk tastatur. Fikk sjokk med det samme, lysstyrken var satt veldig lavt som standard. Heldigvis kunne den skrus mye opp. poster dette med Opera installert på padden Bildet er tatt med denne Endret 3. juni 2011 av byggeren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå