LMH1 Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Hei, jeg lurer på hva er lønnsomt for pcbygger her? Riktignok kostet en OEM lisens av windows 7 ca 1000 kr, men da er man låst til hovedkort. Og kan ikke bytte hvis man vil ha windows fremdeles. (Man har jo oppgraderinglisenser). Mens en retail linsens opp mot 4000 kr. Legger man da til office 2010 professional er man oppi 5000 kr i programvareutgifter for 1 pc. Jeg er sikker på flere lurer på det her. Men hva slags muligheter har man med technet som man ikke har ellers? Selv er nedlastingversjoner bedre en DVD siden servicepack, internet explorer etc trenger man å installere hvis man opplever problemer med maskinen. Da sparer man heller tid på å brenne ut ny "image" også installere alt med nyeste versjon. Finnes det lovlig alternativer av Technet som er billigere? Basert på digital nedlasting (med service pack 1, Internet explorer 9 etc?) Nå er sikkert slike kjøpsversjoner av microsoft anbunenttjeneser, slik at man må betale 1 år om man først betaler. Nå vet jeg ikke om microsoft tilbyr "http://susestudio.com/" opplegg der man kan tilpasse operativsystemet slik man vil ha det? Man kan bruke vlite, men får da ingen garantier. Hva foretrekker vi PC byggere? Jeg har hatt en haug med oppgraderinglisenser fra det ene til det andre. Siden OEM er bare styr for meg og retail lisens er for dyrt. Til informasjon: Hvis alle PC byggere kan samless til å bruke "Digital nedlasting" ville det fint vært mulig å presse prisene til 400 kr for windows 7 ultimate 64 bits. Som er omtrent prisen produsetene av datamaskiner betaler for lisens, dermed billig nok for folk flest. kjøp av DVD syns jeg er som å kjøpe søppel på boks som snart blir utdatert uansett. Endret 6. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Vet ikke helt hva du spør om her, noe spørsmål og noe "informasjon". Uansett, Technet er ikke ment for pc byggere, det er ment for selskaper/personer som skal evaluere de ulike Microsoft produktene. Jeg har skrevet et innlegg på bloggen min om hvorfor det kan lønne seg med Technet: Technet – verdt pengene? Og hvordan få det billigere… Du kan IKKE bruke lisenser fra Technet på pcer du bruker til "vanlige" ting, altså internett, epost, office, spilling etc. Faktisk, så er EULA betingelsene til Microsoft så strenge at om du har installert Windows og Office på en pc med Technet lisens for testing, og du skal bruke den til å surfe på internett, sjekke epost osv, må du ha kjøpt Windows, og eventuelt Office lisens i tillegg til Technet lisensen. Men selvsagt, om du ikke bryr deg om EULA betingelser, og likevel bryter "loven" (Microsofts) så kan du jo skaffe deg et Technet abonnement. Det finnes ingen billigere måter å skaffe seg "lovlige" lisenser til Windows og Office enn Technet Standard, ikke om du skal ha flere lisenser og ikke ønsker å kjøpe OEM lisenser. Og for all del, husk å ikke bli fristet av alle lisensene. Det er ikke lov til å selge eller gi bort lisenser fra Technet. Oppdages dette blir hele kontoen sperret og alle lisenser, uansett produkt, fra den kontoen blir svartelistet. Det som er kjekt med Technet (MSDN) er som du nevner at du hele tiden (så lenge du betaler) har tilgang til de nyeste og mest oppdaterte filene til Microsoft, som f.eks Windows 7 SP1 filene, på alle språk. Du velger selv om du bruker .iso filene lokalt, brenner dem ut på DVD eller legger dem over på en minnepenn. Ellers kan du lese om lisensbetingelsene her, og sammenligne de med MSDN, som brukes til utvikling: http://msdn.microsoft.com/en-us/subscriptions/dd362338.aspx Endret 6. april 2011 av myhken 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Du kan IKKE bruke lisenser fra Technet på pcer du bruker til "vanlige" ting, altså internett, epost, office, spilling etc. Faktisk, så er EULA betingelsene til Microsoft så strenge at om du har installert Windows og Office på en pc med Technet lisens for testing, og du skal bruke den til å surfe på internett, sjekke epost osv, må du ha kjøpt Windows, og eventuelt Office lisens i tillegg til Technet lisensen. Men selvsagt, om du ikke bryr deg om EULA betingelser, og likevel bryter "loven" (Microsofts) så kan du jo skaffe deg et Technet abonnement. Takk men er technet bare for bedrifter med orginasjonsnummer? Bryter loven (Norsk lov?) Eller EULA sin betingelse? Når du snakker om testing er det bare beta versjoner etc? Altså nå har man tilgang til microsoft windows 7 service pack 2? Windows 8 Alpha? Men vi andre må vente til disse kommer i butikkene? Som du vet er det ikke gøy å betale lisens i bøttevis. Med microsoft technet har man samme mulighet som suse studio? Kan du si hva man får windows N eller windows ultimate i den billigste pakken? Er det slik at kjøper man amrikansk lisens så får man bare engelsk språk? Siden hvis Technet er bare en tillegg tjeneste til testing (tillegg tjeneste) er det ganske så idiotisk spør du meg. Hvis man kjøper: MSDN Abonnementer no_windows_7_ultimate_with_sp1_x64_dvd_618548.iso har denne internet explorer 8. windows mediacenter, windows live etc? Er det da mulig å kjøpe med "windows ultimate extra som var på vista?". no_office_professional_plus_2010_x86_534059.exe XP tror jeg dropper, siden den har jeg, har vel ikke skjedd stort siden Service pack 2, å hvis jeg skal kjøpe XP måtte det vært "Newrelease" ikke gamle XP som har gått ut med produksjon. Hva tror du disse 2 koster? ca 2000 kr? Siden jeg får bare pålogginside som bruker technet hvis jeg prøver å bestille, uten å få oppgitt noe pris, det virker litt useriøst ut. Sikkert fordi prisen er så høy at microsoft forsøker å skjule den. Kan man bruke denne fritt da med alle sine egne pcer? Hvis man har en 3-4 Pcer? Uten å ha OEM/retail lisens i bånd? Det jeg lurer på med technet/MSDN. Er det slik hvis man har en gyldig "Retailistens" eller oppgradering lisens til en av microsoft produkter, så kan man skrive inn lisenskoden å laste ned (oppdaterte images?) uten å måtte kjøpe noe nytt? Endret 6. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Takk men er technet bare for bedrifter med orginasjonsnummer? Bryter loven (Norsk lov?) Eller EULA sin betingelse? Du kan kjøpe Technet som privatperson også, men bruken skal fortsatt være det samme: testing av programvaren, og ikke bruk på pcer du bruker til vanlig. Du bryter EULA betingelsene til Microsoft slik som jeg skrev. Når du snakker om testing er det bare beta versjoner etc? Altså nå har man tilgang til microsoft windows 7 service pack 2? Windows 8 Alpha? Men vi andre må vente til disse kommer i butikkene? Det er testing av de ferdige produktene som er meningen. Alpha/Beta versjoner havner som oftes ikke på Technet/MSDN. RC versjoner kan det. Men meningen med Technet er at en bedrift skal kunne sette opp test pcer med den programvaren de trenger (f.eks Windows, Office osv) for å se om alt fungerer osv. Fungerer alt greit, bestiller de x antall lisenser til de pcene som skal brukes til daglig. Produkter som Windows, Office osv lanseres ofte noen dager før på Technet/MSDN før de kommer i butikken. Som du vet er det ikke gøy å betale lisens i bøttevis. Det skjønner jeg, og unngår det jeg også. Spørsmålet blir bare om du kan definere ditt bruk som testing. Kan du si hva man får windows N eller windows ultimate i den billigste pakken? Ja det får du. Komplett oversikt finner du i dette excel arket: Er det slik at kjøper man amrikansk lisens så får man bare engelsk språk? Nei, du får tilgang til alle språk uansett hvor du kjøper Technet. Alle .iso filer på alle språk er tilgjengelige. Siden hvis Technet er bare en tillegg tjeneste til testing (tillegg tjeneste) er det ganske så idiotisk spør du meg. Slik er livet, men dette er en kjempe bra ordning for de selskaper og personer som ønsker å teste programvaren før de kjøper inn store antall lisenser. Hvis man kjøper: MSDN Abonnementer no_windows_7_ultimate_with_sp1_x64_dvd_618548.iso har denne internet explorer 8. windows mediacenter, windows live etc? Er det da mulig å kjøpe med "windows ultimate extra som var på vista?". Du får kun fullversjoner av programvare via Technet.Windows 7 Ultimate har ingen andre extras som ikke følger med. no_office_professional_plus_2010_x86_534059.exe XP tror jeg dropper, siden den har jeg, har vel ikke skjedd stort siden Service pack 2, å hvis jeg skal kjøpe XP måtte det vært "Newrelease" ikke gamle XP som har gått ut med produksjon. Hva tror du disse 2 koster? ca 2000 kr? Siden jeg får bare pålogginside som bruker technet hvis jeg prøver å bestille, uten å få oppgitt noe pris, det virker litt useriøst ut. Sikkert fordi prisen er så høy at microsoft forsøker å skjule den. De skjuler ingen ting, du kan startet kjøpet fra denne siden: http://technet.microsoft.com/en-us/subscriptions/buy.aspx Kan man bruke denne fritt da med alle sine egne pcer? Hvis man har en 3-4 Pcer? Uten å ha OEM/retail lisens i bånd? Egentlig ikke nei, ikke om alle pcene KUN skal brukes til testing, og du ikke skal bruke dem til dagligdagse ting som internett, epost, dokumentbehandling, spilling, musikk osv. Men jeg sier ikke at det er mange som ikke ser litt mellom fingrene på dette, og tenker at så lenge de betaler for en lisens, kan de strekke strikket litt lengre, som å f.eks bruke Technet lisensene på husets pcer, med full office pakke osv. Det jeg lurer på med technet/MSDN. Er det slik hvis man har en gyldig "Retailistens" eller oppgradering lisens til en av microsoft produkter, så kan man skrive inn lisenskoden å laste ned (oppdaterte images?) uten å måtte kjøpe noe nytt? Du får kun fulle RETAIL lisenser på Technet. Altså fullversjonen av produktet. Men f.eks Windows 7 lar jo fullversjonen kunne brukes som oppgradering også. Noen få produkter er OEM, og da er lisensen låst mot hovedkortet. Andre lisenser er MAK lisenser, f.eks Windows Server 2008 R2, der du får en lisens som kan aktiveres 500 ganger. Endret 6. april 2011 av myhken 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 (endret) Det skjønner jeg, og unngår det jeg også. Spørsmålet blir bare om du kan definere ditt bruk som testing. Nei, du får tilgang til alle språk uansett hvor du kjøper Technet. Alle .iso filer på alle språk er tilgjengelige. Jeg har noen lisenser fra før av, men kjøper ikke nye hvis jeg bestiller technet. Med mindre det finnes noe bedre og billigere alternativ. Men må jeg oppgi tidligere lisensnøkkel? For å få microsoft lisens lovlig? Du snakket om retail lisenser, så jeg antar det vil gå lett. Jeg følger ikke apple brukerlisenser helt til punkt å prikke, siden jeg kjøper lovlig lisens av OSX og bruker det til hackintosk, men jeg prøver å være så lovlig som mulig. Men syns det ikke er riktig at produsentene skal tjene 10 000 kr for software bare fordi vi brukerne skal følge etiske brukerbetingelsene. Skal jeg betale alle disse programvaren jeg hadde tilgang på technet i følge excel filen din. Ville jeg vært oppi 100 000 kr i året for lisens bare på 6 maskiner i huset. Vis vi tar med alt fra basic til enterprise. Og det blir for dyrt for privatpersoner er du ikke enig? Det koster å være pc bygger, og kjøpe microsoft lisens. Vi er bare ca 8% av norges befolkning eller mindre, hvis hver av oss betaler 1600 kr i året er det mere nok. 1600 kr i året for det billigste er ikke dyrt jeg syns det holder. Nå trenger jeg ikke windows N (Siden jeg ønsker windows uten begrensinger). Men får jeg med også works og money, og andre programmene fra AutoRoute Men fant ikke disse programmene på den excelfilen du ga meg? etc? Disse programmene vil jeg gjerne ha. Microsoft Visual Studio 2010 Ultimate ellers trenger jeg ikke stort mere. Windows 2008 server SP1 gjør ingen ting om jeg får med, kunne godt tenkte meg å sette opp hjemmeserver der jeg installerer windows 7 fra nettverk. Takk for hjelp her. har du noen “promo” koder til Technet Professional? Eller noe slikt? Man kan jo godt si jeg er windows 7 tester, men skal man først teste bør man gjøre det på god måte. Windows 7 Enterprise ser bare ut som har UNIX application support, ellers så er ultimate best. Men betyr det filsystem og programvare støtte? Bruker opensuse litt så der kanskje jeg heller burde gå for enterprise. Trenger ikke verken support eller fysiske DVD plater. Skal si at jeg har en gammel windows ME CD i hyllen ennå, har aldri brukt den på over 10 år. Support måtte være for programmering å sette opp server eller egne ISO tilpassninger men ellers trenger jeg ikke support for windows 7. Det jeg også lurer på betaler man for 1 år også er det et anbument der jeg må si opp selv? Eller er det slik at jeg betaler for 1 år også må jeg manuelt betale neste år når den tiden kommer? Hater "xbox subcription" for å si det slik, der står det klart om man ført betaler en tjeneste så må man si opp selv. Gjør man ikke det i før det har gått 1 år må man betale for hele neste år også. Hva med: http://www.microsoft.com/windows/windowsintune/pc-management-how-to-try-and-buy.aspx $11 PC/month høres billig ut, men er det bra? Endret 7. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 (endret) For å ikke får mye kritikk på å diskutere for mye på en gang lager jeg en ny tråd. Siden Technet er eneste alternativer til lovlig microsoft windows nedlasting av hva jeg kjenner til. Bortsett fra MSDN. Jeg har jeg hotmail adresse, så jeg får logget meg inn. Når jeg går til: http://technet.microsoft.com/en-us/subscriptions/add/default.aspx Får jeg følgende felter å må fylles inn: First Name: Last Name: Email Address: (Feltene over er lett å fylle inn) Benefit Access Number: ?? Så det jeg lurer på her, er det fysisk mulig med Technet å kjøpe et Benefit Access Number et annet sted f.eks amazon.co.uk eller et seriøst sted, kjøpe f.eks windows 7 ultimate No 64 bits SP1 som nedlasting eller office 2010? Bare et produkt av gangen? Også laste ned det? Og aktivere det på technet? f.eks kjøpe rettigheter å laste ned "no_windows_7_ultimate_with_sp1_x64_dvd_618548.iso" og nyere versjoner av denne? Nå er jeg lite interisert å betale for XP og eldre systemer når disse knapt vil videre utvikles. Og om jeg kan da fint spare en del penger gjør jeg det. Hvis microsoft ville bestemme seg å "Release" XP og office XP, da kunne jeg betalt dette. Men jeg har jo en XP lisens som er oppdatert, ganske så enkelt å slipstreame for å si det slik, nyeste SP3. Men både vista og windows 7, har jeg bare oppgraderinglisens på, så disse kunne jeg kjøpt billig for å slippe styr med installasjon og slipsteaming. Hvis jeg senere bestemer meg å betale for: TechNet Standard & TechNet Professional som jeg tror jeg ikke kommer til å bruke, så får jeg flere lisensnøkker å bruke til virtualisering. Jeg hopper over basic, home premium siden disse kommer jeg neppe å bruke. Syns technet blir veldig uoveriktig ved så mange pakker, ønsker helt å kjøpe programvare jeg har til evig tid som retail lisens. Kan da betale litt høyere pris med en gang, siden det kan lønne seg for meg. At "technet avtale" er ment som til testing for firma blosser jeg i. Jeg ønsker digital nedlasting fordi det er billig, enkelt og man får nyeste versjonen raskere med 25 mbit nedlasting en å drive med vlite og tilsvarene programmer. Jeg ønsker ikke windows N (Uten mediacenter og internet explorer) jeg ønsker å få med mest mulig som retail lisens. Finnes det gode alternativer her? Eller er Technet den beste avtalen her for enten "spesielt interiserte" og "Pc byggere" og ikke minst for folk som ikke ønsker å bruke flere tusen i året på microsoft. Jeg ønsker også mulighetene å kunne tilpasse "Imaget" etter egnet ønske. kanskje legge enkelt til microsoft antivirus, windows live etc. Det og foreslå nye manglende funksjoner, etc isteden for å kjøpe plastcover og plater. Selvsagt kildekoden blir vanskelig å få tak i, men ellers burde resten vært mulig. Endret 7. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Det er likegyldig om du synes det er riktig eller ikke. Programvare koster penger. Technet brukes nok som unskyldning for mange, som da betaler en "liten" sum og får en masse "lovlige" lisenser, og på den måten ikke laster ned piratkopier. For Microsoft er det å "misbruke" Technet lisenser det samme som om laste ned piratkopier. Men du slipper styret da. Du får 100% rene .iso filer direkte fra Microsoft. Du får 100% gyldige lisenser. Du får tilgang til de nyeste oppdateringene (som Service packs etc). Du betaler for ett år. Du får så en epost der du får tilbud om å fornye til en redusert pris (ca 550 kroner mindre per år etter første året). Om du ikke fornyer, får du ikke generert flere lisenser, og heller ikke lastet ned noen .iso filer. Så dette må du har gjort før det har gått ett år. Om du ikke fornyer, og så har lyst på Technet igjen senere (når f.eks Windows 8 kommer) må du betale full pris igjen første året. Works er ikke inkludert på Technet. De andre programmene, med unntak av Autoroute tror jeg heller ikke er der. Har ingen Promo koder til Technet Pro nei, de har "tilbud" på å betale for 12 måneder og få tilgang i 15 måneder nå. Ellers kan du jo søke litt på Google. Eneste fordel med Technet Pro er Enterprise produktene (som Windows 7 Enterprise) og noen server produkter, samt at du får 5 lisenser per produkt (50 aktiveringer/50 pcer etc) mot 2 på Technet Standard. HUSK...du kan IKKE bruke disse lisensene på pcer du eventuelt bygger for andre, du kan IKKE selge eller gi dem bort. Om du gjør det, er du en av dem som er med å ødelegger systemet for alle andre. Det til $11 per måned vet jeg ikke hva er en gang, men det er uansett snakk om max en lisens til den prisen, og lisensen er nok bare gyldig så lenge du betaler. Så det er vel ingen god deal, om du ikke trenger Simplify PC Management programmet i tillegg. 1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 For å ikke får mye kritikk på å diskutere for mye på en gang lager jeg en ny tråd. Siden Technet er eneste alternativer til lovlig microsoft windows nedlasting av hva jeg kjenner til. Bortsett fra MSDN. Jeg har jeg hotmail adresse, så jeg får logget meg inn. Når jeg går til: http://technet.microsoft.com/en-us/subscriptions/add/default.aspx Får jeg følgende felter å må fylles inn: First Name: Last Name: Email Address: (Feltene over er lett å fylle inn) Benefit Access Number: ?? Så det jeg lurer på her, er det fysisk mulig med Technet å kjøpe et Benefit Access Number et annet sted f.eks amazon.co.uk eller et seriøst sted, kjøpe f.eks windows 7 ultimate No 64 bits SP1 som nedlasting eller office 2010? Bare et produkt av gangen? Også laste ned det? Og aktivere det på technet? f.eks kjøpe rettigheter å laste ned "no_windows_7_ultimate_with_sp1_x64_dvd_618548.iso" og nyere versjoner av denne? Det finnes steder som selger Technet som ikke er Microsoft, men det er vel nesten umulig å få kjøpt til prisene som gjelder i USA lengre, siden de sperret dette i fjor. Så du må nok kjøpe her i Norge. Det billigste er å kjøpe direkte fra Microsoft, om ingen har spesial tilbud eller noe, men vet ikke om noe slikt. Nei du kan ikke kjøpe Windows 7 lisens, for å så aktivere Technet, eller få tilgang til filene på Technet. Eneste måte er å kjøpe et Technet abonnement for å så aktivere tilgangen derfra. Nå er jeg lite interisert å betale for XP og eldre systemer når disse knapt vil videre utvikles. Og om jeg kan da fint spare en del penger gjør jeg det. Hvis microsoft ville bestemme seg å "Release" XP og office XP, da kunne jeg betalt dette. Men jeg har jo en XP lisens som er oppdatert, ganske så enkelt å slipstreame for å si det slik, nyeste SP3. Men både vista og windows 7, har jeg bare oppgraderinglisens på, så disse kunne jeg kjøpt billig for å slippe styr med installasjon og slipsteaming. Skjønner ikke hva du spør om her. Technet prisen inkluderer f.eks XP og du kan ikke velge å ikke betale for dette. Kjøper du Technet har du tilgang til XP også. Enkelt å greit. Hvis jeg senere bestemer meg å betale for: TechNet Standard & TechNet Professional som jeg tror jeg ikke kommer til å bruke, så får jeg flere lisensnøkker å bruke til virtualisering. Hvorfor kjøpe både Standard og Pro? Enten kjøper du Standard med de produktene som følger med der, eller kjøper du Pro og får tilgang til alt, samt 3 lisenser ekstra per produkt. Jeg hopper over basic, home premium siden disse kommer jeg neppe å bruke. Syns technet blir veldig uoveriktig ved så mange pakker, ønsker helt å kjøpe programvare jeg har til evig tid som retail lisens. Kan da betale litt høyere pris med en gang, siden det kan lønne seg for meg. At "technet avtale" er ment som til testing for firma blosser jeg i. Jeg ønsker digital nedlasting fordi det er billig, enkelt og man får nyeste versjonen raskere med 25 mbit nedlasting en å drive med vlite og tilsvarene programmer. Da burde du jo holde deg unna Technet, og heller kjøpe digitale kopier fra Microsoft nettbutikk. Jeg ønsker ikke windows N (Uten mediacenter og internet explorer) jeg ønsker å få med mest mulig som retail lisens. Finnes det gode alternativer her? Eller er Technet den beste avtalen her for enten "spesielt interiserte" og "Pc byggere" og ikke minst for folk som ikke ønsker å bruke flere tusen i året på microsoft. Technet er ikke for pcbyggere. Den er for folk som skal evaluere Microsofts produkter. Det finnes ingen bedre deal, om du ikke har tilgang til MSDNAA via en IT relatert utdanning, men uansett vil du ha tilgang til mye mer og flere lisenser via Technet enn via MSDNAA. Og skjønner ikke det med Windows N versjoner. Du betaler EN sum på Technet og får tilgang til alt. Du velger jo selv hva du genererer lisenser på og hva du laster ned. Ingen tvinger deg til å laste ned noe du ikke vil ha, og du trenger ikke å lage lisenser på det du ikke vil ha. Jeg ønsker også mulighetene å kunne tilpasse "Imaget" etter egnet ønske. kanskje legge enkelt til microsoft antivirus, windows live etc. Det og foreslå nye manglende funksjoner, etc isteden for å kjøpe plastcover og plater. Selvsagt kildekoden blir vanskelig å få tak i, men ellers burde resten vært mulig. Ser ikke noe spørsmål her. Hva du gjør med .iso filene er jo opp til deg. Ta resten i tråden du først startet, anbefaler at denne flyttes og/eller stenges. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 (endret) Det er likegyldig om du synes det er riktig eller ikke. Programvare koster penger. Technet brukes nok som unskyldning for mange, som da betaler en "liten" sum og får en masse "lovlige" lisenser, og på den måten ikke laster ned piratkopier. For Microsoft er det å "misbruke" Technet lisenser det samme som om laste ned piratkopier. For å være ærlig driter jeg hva microsoft måtte mene om dette. Det er for microsoft likegyldig siden de får bare betalt etter hva folk mener programvaren er vært. Ikke all programvare koster penger, det vil du merke hvis du kjenner til linux. F.eks betaler jeg 6000 kr for en retail lisens av windows 7 enterprise får jeg ikke noe bedre produkter, bedre support en hva technet angår. Men jeg får fredeles "pakkesøpelet" slik at man får plater som går fort ut på dato, og da sløser man plassen, ville støtte blueray isteden, men da måtte man fått samlepakke. Nå skal ikke jeg anbefale alle å drive piratvirksomhet heller, siden det heller ikke er bra. Men for å si det slik så gir jeg ikke flere tusenlapper mere en nødvendig til microsoft. Så det blir enten å fortsette med oppgraderinglisenser eller technet som blir alternativet. Jeg ville sammenligne microsoft lisenspenger, omtrent som skatt og veiavgift til staten. Bra for microsoft å få penger bill gates og steve balmer kan få nytte av. Men må si microsoft gjør ikke en dritt for kundene sine. Har windows 7 på laptopen og kan ikke si operativsystemet er 100% problemfritt, men er forløpig det beste operativsystemet til pc. Siden Mac finnes bare på apple maskiner, og linux som regel er noe vanskligere å sette opp med drivere og spill ol. Har man windows nettverk tar det fort 60 sekunder under filkopiering å få fra 25 til 75 MB/s. Da har jeg de beste nettverkkort driverne tilgjengelig. Bare det å bytte skjermkort med tidligere skjermkortdriver fra ATI er jo litt klunder, men man får det til etter en del feiling. HUSK...du kan IKKE bruke disse lisensene på pcer du eventuelt bygger for andre, du kan IKKE selge eller gi dem bort. Om du gjør det, er du en av dem som er med å ødelegger systemet for alle andre. Jobber du for microsoft? Eller støtter du holdingene dems? Nei, jeg har ikke tenkt å selge elle gi bort lisensene, men syns det microsoft gjør her er å gi alle skylden for piratkopiering. Men til syvene å sist er det microsoft sin feil kundene velger en slik løsning. Rett og slett fordi microsoft kan ikke gi fordeler til "lovlige kunder" og kunder i min sitvasjon gjør det ikke noe bedre. Håper du har forståelse her. Endret 7. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 (endret) Da burde du jo holde deg unna Technet, og heller kjøpe digitale kopier fra Microsoft nettbutikk. Det blir ikke noe microsoft store, da dette er dårlig kjøp. Er jo nesten lønnsommere å kjøpe i butikk da. Technet er ikke for pcbyggere. Den er for folk som skal evaluere Microsofts produkter. Det finnes ingen bedre deal, om du ikke har tilgang til MSDNAA via en IT relatert utdanning, men uansett vil du ha tilgang til mye mer og flere lisenser via Technet enn via MSDNAA. Ser ikke noe spørsmål her. Hva du gjør med .iso filene er jo opp til deg. Ta resten i tråden du først startet, anbefaler at denne flyttes og/eller stenges. Ok takk for informasjonen, men syns markedet i dag er litt dårlig. Så har forståelse for https://www.buycheapsoftware.com/details~productID~3464.asp og https://www.buycheapsoftware.com/details~productID~4713.asp eller tilsvarende varer selges billig, men man vet ikke om disse er ulovlige technet lisenser. Endret 7. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Skjønner ikke hvorfor du virket så interessert i Technet når du ikke har planer om å betale noe for Microsofts produkter uansett. Lykke til videre. Og nei, jeg jobber ikke for Microsoft, men har både Technet og MSDN abonnement og synes det er kjipt når Microsoft må stramme inn tilgangene fordi det misbrukes. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 Skjønner ikke hvorfor du virket så interessert i Technet når du ikke har planer om å betale noe for Microsofts produkter uansett. Lykke til videre. Eneste grunnen til å betale microsoft. Er fordi det ikke finnes noe bedre alternativer. Derfor betaler jeg microsoft. Men velger den billigste løsningen. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Flettet inn en tråd som var veldig lik etter forespørsel. Begge opprettet av trådstarter. Kommentarer tas på PM og ikke i tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå