Gå til innhold

Hvilke skjermkort kan jeg få til rundt 3000kr?

Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

I utgangspunktet hadde jeg tenkt meg å kjøpe Gigabyte sitt GTX560SO, men er blitt litt lei utsettelser på når den kommer på lager der jeg skal kjøpe den. Så jeg lurte ganske enkelt på hvilket skjermkort jeg kunne få kjøpt til en ramme av 3000kr? Jeg er interessert i best ytelse til prisen, om det er nVidia eller AMD er jeg like åpen for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Best ytelse til prisen: 6950 2GB med opplåste shadere til 6970 nivå- http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616726

Opplåsningen krever dog litt teknisk kompentanse, og er det er ingenting garanti for at det går, foreslår du leser mer om nettopp dette her: http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159

Ønsker du best mulig ytelse for 3000 velger du enten GTX 570 eller AMD 6970.

Å velge mellom disse går som regel kun på preferanse (tilnærmet identisk ytelse og pris).

Når jeg snakker om preferanse så mener jeg f.eks. følgende:

Spillene du spiller - noen spill trives bedre på Nvidia enn AMD og vice versa

Spilling over flere skjermer - Her er AMD med Eyefinity best mener nok de fleste, Nvidia har et greit alternativ i 3D Surround

Spilling i 3D - her egentlig kun Nvidia et reelt valg

Ekstrafunksjoner - Nvidia CUDA(greit til redigering) og Physx(høyere detaljer i di spillene som har støtte for Physx), AMD har f.eks. switch for 2 BIOSer

Drivere: Personlig foretrekker jeg Nvidia, noen gjør det motsatte. har du god eller dårlig erfaring med noen av dem tidligere?

Støy: Noen kort er kjent for å være mer stillegående enn andre.

Tror det er det hele, greit oppsummert.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

takk, det gir meg en god pekepinn. Jeg har hatt gode og dårlige erfaringer med både AMD og nVidia, så til det er jeg åpen. Skal se litt nærmere på HD 6950

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...