Caze Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hei. Har planer om å kjøpe en Boxee Box for å bruke den i stua, hovedsaklig til å se lokale mediefiler. Har også en del PCer i huset, samt at nesten alle i husstanden driver med foto Derfor tenkte jeg å anskaffe en løsning for nettverkslagring samtidig. Har kikket litt på forskjellige NAS-løsninger, men er litt i tvil om jeg egentlig trenger dette fremfor en litt enklere harddiskløsning med nettverkstilknytning. Det eneste jeg trenger at "boksen" skal gjøre er: - Fildeling internt i huset til alle PCene og Boxee Box (trenger ikke noen streaming-funksjon). - Lagringskapasitet på 2-4TB, hvor jeg evt kan bytte ut diskene selv. - Trenger ikke noen hd-redundans, kommer kun til å kjøre JBOD. - Enkel administrasjon. - Pris maks 2000,- for boksen, uten disker. Noen som har noen erfaring med Boxee Box og nettverksdisk? Noen anbefaling på løsning som leveres på enten Komplett/MPX eller Netshop/Microplex da jeg bor rett i nærheten av disse? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Jeg har selv Buffalo LinkStation Duo 2TB Multimedia Den har faktisk snart stått på i 1 år uten reboot. Fungerer fint enda. Kan iallefall anbefale den. Følger med 2TB også på den der, men det er plass til 4TB. Kan også bruke den som Torrent Client + masse annet også. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 Nettopp en av de jeg hadde kikket på Går nok for den ja... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Alternativt om du har gammel hardware liggende kan du bygge en PC selv til denne bruken, det er heller intet problem. For lagring trenger du ikke all verden til CPU kraft heller så noe heftig trengs ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå