medlem-156941 Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hei! Jeg har fått en oppgave på skolen, og til den trenger jeg blant annet en database der man skal kunne registrere seg til et løp. Når jeg skulle laga databasen fikk jeg litt problemer, jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre dette. Hadde satt veldig pris på hjelp. Jeg har laget disse entitetene: Person Id Fornavn Etternavn Kjønn Adresse *Postnummer Klubb Deltagerkategori E-post Postadresse Postnummer Poststed Her er oppgaven jeg skal lage en databasemodell til: "For at det skal være mulig å melde seg på motbakkeløpet via nettsiden, skal dere lage en database. Via et skjema på nettsiden skal de som melder seg på registrere deltagerkategori, klasse, navn, kjønn, adresse, fødselsår, klubb/lag. Det skal være mulig å få ut en rapport som viser hvem som har meldt seg på motbakkeløpet. Rapporten skal være gruppert på klasse og sortert på navn." Jeg er forresten veldig fersk på dette, så ikke pepre meg med negative kommentarer! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 ORDER BY og HAVING kan du bruke. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 7. april 2011 Forfatter Del Skrevet 7. april 2011 ORDER BY bruker jeg, men HAVING vet jeg ikke hva er Hovudproblemet er egentlig at jeg trenger en tredje entitet, men jeg vet ikke hva jeg skal kalle den, eller hva som burde stå i den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå