waerg34g Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hei, Vurderer å gjøre en aldri så liten oppgradering, men er litt usikker på noen av komponentene. Særlig minne har jeg aldri helt fått taket på. Handlelisten finnes her, men den inneholder deler til to maskiner og litt annet, så legger også ut delene i posten. HDD ol holder jeg utenom. Maskin 1 - spillemaskin basert på Black Refinery Beholder skjermkort og PSU Asus EN8800GTS Top Hiper HPU-4B580 og supplerer med Asus Sabertooth P67 Intel Core i5 2500K Cooler Master Hyper 212 Plus Corsair Dominator DDR3-1600 Som sagt, først og fremst minnet jeg er usikker på. Jeg kommer ikke til å drive noe hardcore overklokking, men vil samtidig ha deler som gjør meg i stand til å skru litt dersom jeg føler for det - derav 2500K. Maskin 2 - Kontorbruk og noe filserving/backup - Windows 7 Denne vil arve delene fra maskin 1, men trenger et skjermkort og litt mer minne. Fra før har jeg Asus A8N-SLI Premium AMD Athlon 64 X2 4200+ og jeg tenkter å sette inn disse Gigabyte Radeon HD 4550 Corsair Value Select DDR400 Håper noen kan ta en kikk på om disse oppsettene virker fornuftige. Budsjettet er for så vidt udefinert så lenge komponentene står i stil med hverandre. Dog, som sagt er det først og fremst minnet jeg er usikker på. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Det skal fungere det, du trenger dog ikke Dominator-brikkene om du ikke skal overklokke RAM. Vanlig DDR3 1600MHz CL9 er 1% unna i ytelse. Jeg vil også anbefale deg å bytte strømforsyning, da den du har nå er 5 år gammel og det finnes bedre og billigere nå. Skjermkortet ditt er også rimelig svakt nå, for 1300 kr får du GTX 460 eller HD 6850, som er mer enn dobbelt så raske. Lenke til kommentar
waerg34g Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Det skal fungere det, du trenger dog ikke Dominator-brikkene om du ikke skal overklokke RAM. Vanlig DDR3 1600MHz CL9 er 1% unna i ytelse. Jeg vil også anbefale deg å bytte strømforsyning, da den du har nå er 5 år gammel og det finnes bedre og billigere nå. Skjermkortet ditt er også rimelig svakt nå, for 1300 kr får du GTX 460 eller HD 6850, som er mer enn dobbelt så raske. Er klar over svakhetene ved både PSU og skjermkort, men begge duger enn så lenge til mitt bruk. Så lenge PSUen klarer å dra systemet er jeg fornøyd. Jeg antar da at disse minnebrikkene også vil fungere. Corsair XMS3 DDR3-1600 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Japp, det vil de. Håper du forstår at om strømforsyninga di drar systemet ditt, så kan den dra det med seg til kirkegården også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå