Gå til innhold

Finnes det ett hk med integrert grafikk og hd lyd over hdmi?

pompen75

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter ett hk med integrert grafikk som fungerer like bra som feks ati 5450? Er det noen som vet om det har kommet hovedkort med samme specs som ati sin 5XXX

Jeg mener jeg en gang i tiden så et hk med ati 4xxx serie. Men, det er i allefall ett års tid siden.Og 4xxx støtter vel ikke hd formatene over hdmi så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser nå att jeg kanskje har formulert meg litt upresist. Når jeg skrev like god som feks ati 5450 var det pga at ati sin 5xxx serie takler true hdlyd over hdmi. Jeg er atlså på jakt etter ett hovedkort som gir meg hdlyd over hdmi. Og god nok grafikk til å spille av hd filmer.

Jeg klarer ikke å lese meg til attt h67 støtter hd formatene over hdmi. Men, nå er jeg litt grønn på hk så jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter i specksa for å finne ut dette.

Lenke til kommentar

Nå kan jeg ikke allverdens om HD lyd, men jeg vil anta at du må ha et langt bedre (og dyrere) lydkort enn det som er integrert i dagens hovedkort.

Rett meg gjerne hvis jeg tar feil om dette, men jeg kan ikke huske å ha sett lyd over HDMI på lydkort under 1500,- kr.

Det finnes derimot hovedkort som kommer med seperate lydkort i en bundle, men i bunn og grunn betaler du like mye for lydkortet i den pakken som du ville ha gjort om du kjøpte lydkortet seperat. Dessuten så dreier disse hovedkortpakkene seg hovedsaklig om spill.

Hva med å kjøpe et lydkort utenom?

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Ati hd 5xxx har alle "innebygget" støtte for bitstream av hd formatene over hdmi. Så man trenger ikke noe lydkort overhodet for å få hd lyd i dag. Holder med feks ett ati 5450. til 600 kr. Men, jeg sonderte muligheten for å få alt inkl på hovedkortet hvis det var noen hk som taklet dette uten att jeg måtte sette i noen ekstra kort.

Lenke til kommentar

Da vil jeg tro at alle hovedkortene med integrert skjermkort og HDMI-utgang kan gjøre det du er på jakt etter, men som nevnt er jeg langt i fra ekspert på lydområdet.

Edit: Dette hovedkortet må da ha det du er på jakt etter:

http://www.dustinhome.no/pd_5010586030.aspx?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_21354

Om hovedkortet fra MSI.com:

THX TruStudio PRO

THX is a trade mark of a high-end audio/visual reproduction standard for movies, home theaters, computer speakers and other audio devices. THX Certified Audio products are designed to let users experience movies & videos as live show. The true sound effect can make high definition video more powerful.

Features

- A high-fidelity sound reproduction standard

- Accurately reproduce the fullest audio experience of movie, music and game soundtracks

og

HDMI v1.3

HDMI (High-Definition Multimedia Interface) is new generation fully digital video/audio interface which can transfer 1080p Highi-Definition video and up to 8 channel surround sound such as Dolby Digital or DTS in single compact connector. By passing HDMI 1.3 certification, this product can deliver highest video, audio quality and also support HDCP protection of Blu-ray.

Features

- Next-Gen Multimedia Interface

- Deliver Full HD Video & 8-Channel Surround Sound In Only One Cable

og

Lossless 24-bit/192KHz HD Audio

Onboard PC audio gets better! MSI is the first to implement the most high-end HD Audio codecs available. Don’t be fooled by other inferior audio solutions onboard (sometimes you can’t even find the driver!) Only MSI offers the Loss-less 24-bit/192KHz HD Audio function with an incredible 109 SNR dB value to provide the most clear & vivid HD audio quality and support 7.1 channels surround sound playback with a 2-channel independent stereo output (multiple streaming) through the front panel 3.5 inch phone jack.

http://eu.msi.com/product/mb/H67MA-E45.html

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...