Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC hopper over BIOS - rett til skrivebord...... hjelp?

Anbefalte innlegg

Kjøpte en oppgradert verson av komplett gamer premium... hos komplett for ca en måned siden. Maskinen er rå og ler av alle tunge programmer jeg har prøvd på den. Men noe er merkelig med oppstarten. Fra avslått tilstand tar det ca 30 sek å skru maskinen heilt på. Problemet er bare at ingen av skjermene jeg har prøvd, har klart å få "video input" før skrivebordet dukker opp. Jeg får ingen bios eller lignende.. Dette er jo ikke så veldig praktisk da jeg kanskje kan ha bruk for å komme inn i bios en vakker dag. Det hender også en sjelden gang at skjermen aldri får video input, og da helst når hardisker eller lignende er plugget i. plugger jeg ut hardisk og slikt skjer dette aldri.. tastatur og datamus har ikke denne effekten..

noen med samme problem eller som vet hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å skru på maskinen først, og like etter skru på skjermen.

Som pstub sa, forsøk også en annen utgang på grafikkortet.

Forsøk å trykke på knappen for å scanne etter input på skjermen, dette varierer fra skjerm til skjerm, men alle skjermer med mer enn ett tilkoblingspunkt bak har denne funksjonen.

Siste utvei er å forsøke en annen skjerm.

Du kan forsøke å trykke på knappen for BIOS / oppstartsalternativer på tastaturet under oppstart, normalt DEL / F9 / F10 eller lignende. Deretter venter du og ser om maskinen oppfatter skjermsignalene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...