Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Suboxone/Subutex: Erfaringer med seponering/slutt?

Loefthal

Anbefalte innlegg

Hei!

Sikkert ikke så mange dette omhandler, men jeg lurer på om noen av dere har erfaring med å slutte på Suboxone?

Jeg har brukt dette i ca 7 mnd som ledd i en nedtrappingsplan. Begynte på 16mg pr. dag, og gradvis seponering mot 2mg over 7 mnd før full stopp. Nedtrappingen har stort sett gått helt fint uten noen form for abstinenser. Jeg har nå vært uten i to døgn og kjenner faktisk lite ubehag. Er klar over lang halveringstid, men 2mg for 48 timer siden burde være ute av kroppen nå.

Er litt positivt overrasket kan man si. Noen med liknende erfaringer? Kan jeg forvente meg helvete om noen dager? ;)

Endret av Komakino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ingen selvfølge ;) Mildere om ikke annet, men fullstendig smertefritt er nok heller uvanlig. Nedtrapping på Dolcontin, Durogesic etc. er slettes ingen dans på roser for å si det sånn, men denne typen legemiddel er tross alt i en litt annen klasse.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei..

Holder på med nedtrapping for øyeblikket selv.. Er nede på 2 mg og planen er å holde meg der en ukes tid før full stopp! Lurer egentlig på hvordan det endte for deg?? Ble ubehaget noe større over tid eller gikk det greit å avslutte på 2 mg?? Nedtrapping forøvrig fra 16 mg, har gått enkelt og greit for min del uten noe særlig ubehag i det hele tatt..

Håper på svar :))

Endret av Ztrider
Lenke til kommentar

Vel, ikke for å skremme deg, men de verste abstinensene slo til først etter en liten uke. Selv etter å ha stått på kun 2mg en måneds tid. Problemet med Suboxone er at abstinensene er så innmari seiglivede, dog ikke av den verste sorten så hvis man bare holder ut et par uker så burde man vel være over det verste. Hvor stort ubehag man opplever og varighet av disse er jo også veldig individuelt så det kan jo likevel gå relativt fint for fin del.

Selv er jeg dessverre tilbake på 16mg nå og må stå på dette en stund fremover pga. livssituasjon. Ønsker deg lykke til med å bli kvitt svineriet ihvertfall. Bare hold hodet kaldt så går det nok fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...