Camlon Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Øh, det er det jeg mener, jeg overhodet ikke har blitt det, verken seksuelt eller på noen annen måte. Men du skrev selv at det ikke er noe man kontrollere, men for meg kunne det ikke falt meg inn en gang, og ergo er det til en viss grad noe jeg kontrollerer. Og? Hvis kjæresten din gjør hva som er riktig, og ingen andre trigger følelsene dine så er det ikke rart at du ikke har blitt seksuelt tiltrukket til en annen. For jenter er ikke dette noe som skjer umidelbart, så det er en begrenset mengde med gutter som du kan bli seksuelt tiltrukket til. Men hvis du tror du er immun til seksuelle følelser mot andre også mot gutter som du egentlig ikke ønsker å bli sammenmed, så er det en stor sjanse for at du kommer til å gå på en smell en dag. Du er ikke alene. I don't want to feel bored with my boyfriend, but...? My boyfriend is the sweetest thing, but I'm so bored of him.? I have the PERFECT boyfriend. But im BORED.. what the hell? I have a boyfriend but can't stop thinking about someone else. Help. I like a guy but I have a boyfriend?!? I have a boyfriend but I'm falling for another guy. What should I d? Tror du at du er så annerledes andre jenter. I virkeligheten så kan ikke jenter noe for hvem de blir tiltrukket av. Og det kan ikke gutter heller. Det er årsaken til dilemmane over. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Og? Hvis kjæresten din gjør hva som er riktig, og ingen andre trigger følelsene dine så er det ikke rart at du ikke har blitt seksuelt tiltrukket til en annen. For jenter er ikke dette noe som skjer umidelbart, så det er en begrenset mengde med gutter som du kan bli seksuelt tiltrukket til. Men hvis du tror du er immun til seksuelle følelser mot andre også mot gutter som du egentlig ikke ønsker å bli sammenmed, så er det en stor sjanse for at du kommer til å gå på en smell en dag. Du er ikke alene. I don't want to feel bored with my boyfriend, but...? My boyfriend is the sweetest thing, but I'm so bored of him.? I have the PERFECT boyfriend. But im BORED.. what the hell? I have a boyfriend but can't stop thinking about someone else. Help. I like a guy but I have a boyfriend?!? I have a boyfriend but I'm falling for another guy. What should I d? Tror du at du er så annerledes andre jenter. I virkeligheten så kan ikke jenter noe for hvem de blir tiltrukket av. Og det kan ikke gutter heller. Det er årsaken til dilemmane over. Ja, du har selvsagt rett. Man er jo selvsagt 100% fornøyd i et forhold, hele tiden, så sjansene for noe slikt ville i såfall ikke ha bydd seg før. Men nei, det handler ikke om at kjæresten min nødvendigvis tilfredstiller meg (altså, han gjør det bare så det er sagt), men fordi tanken er så prinsipielt motbydelig for meg at det er ikke er aktuelt. Det er som å si til en kristen at han kommer til å bli ateist. Med mindre noe grunnleggende forstyrrende skjer i denne personens verden så er det svært lite sannsynlig. Du må jo gjerne tror jeg går på en smell, du har jo svarene, så jeg gidder ikke å argumentere med deg. Jeg vet svarene for min egen del, jeg trenger ikke deg til å gi meg dem ihvertfall. Endret 12. april 2011 av yvonne2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Ja, du har selvsagt rett. Man er jo selvsagt 100% fornøyd i et forhold, hele tiden, så sjansene for noe slikt ville i såfall ikke ha bydd seg før. Men nei, det handler ikke om at kjæresten min nødvendigvis tilfredstiller meg (altså, han gjør det bare så det er sagt), men fordi tanken er så prinsipielt motbydelig for meg at det er ikke er aktuelt. Det er som å si til en kristen at han kommer til å bli ateist. Med mindre noe grunnleggende forstyrrende skjer i denne personens verden så er det svært lite sannsynlig. Du må jo gjerne tror jeg går på en smell, du har jo svarene, så jeg gidder ikke å argumentere med deg. Jeg vet svarene for min egen del, jeg trenger ikke deg til å gi meg dem ihvertfall. Nei, jeg sier at du og andre kvinner ikke kan kontrolere følelsene dine. Derfor ser du slike problemer som jeg nevnte over. Jenter som liker andre gutter, men de vil ikke forlate kjæresten sin. Eller jenter som begynner å kjede seg over forholdet men kan ikke forstå hvorfor. Dette kan skje med deg også! Grunnen til at jeg tror du kan gå på en smell, er fordi tror du kan kontrolere følelsene dine og det som har skjedd med uttalige kvinner ikke vil skje med deg. Du kan selvfølgelig ignorere signalene og forsatt leve sammen med han, men jeg kan bo sammen med en jeg fullstendig ikke liker også. Det er faktisk ganske vanlig i gamle dager. Det er heller som å like en matrett, du kan ikke noe for hvilken mat du liker og matpreferansene dine kan forandre seg. Du er ingen supermenneske! I tilegg, du er like sikker på dine meninger som jeg er på mine. Hva er du egentlig forventer? At jeg skal sakte men sikkert bli enig med deg om at du kan kontrolere følelsene dine. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Nei, jeg sier at du og andre kvinner ikke kan kontrolere følelsene dine. Derfor ser du slike problemer som jeg nevnte over. Jenter som liker andre gutter, men de vil ikke forlate kjæresten sin. Eller jenter som begynner å kjede seg over forholdet men kan ikke forstå hvorfor. Dette kan skje med deg også! Grunnen til at jeg tror du kan gå på en smell, er fordi tror du kan kontrolere følelsene dine og det som har skjedd med uttalige kvinner ikke vil skje med deg. Du kan selvfølgelig ignorere signalene og forsatt leve sammen med han, men jeg kan bo sammen med en jeg fullstendig ikke liker også. Det er faktisk ganske vanlig i gamle dager. Det er heller som å like en matrett, du kan ikke noe for hvilken mat du liker og matpreferansene dine kan forandre seg. Du er ingen supermenneske! I tilegg, du er like sikker på dine meninger som jeg er på mine. Hva er du egentlig forventer? At jeg skal sakte men sikkert bli enig med deg om at du kan kontrolere følelsene dine. Hvis jeg noen gang skulle bli misfornøyd i mitt forhold slik at jeg ikke trivdes lenger så bryter jeg ut av det, og da kan jeg eventuelt tillate meg selv å bli betatt og tent av andre. Inntil da er det ikke aktuelt, og mer enn det er det ikke å si på den saken. Jeg kjenner meg selv bedre enn du gjør, det er ihvertfall sikkert. Forskjellen er at du uttaler deg på vegne av andre, jeg uttaler meg kun på vegne av meg selv. Du har overhodet ingen rett eller forutsetning til å uttale deg på vegne av noen andre enn deg selv, og ja, det provoserer meg at du sitter der på din høye hest og forteller hva jeg eller andre føler og ikke føler. Du har rett og slett ikke peiling. Det er akkurat som jeg skulle fortalt deg hva du føler og ikke, noe jeg ikke har forutsetninger for å gjøre, ikke har jeg noen interesse av å være så arrogant heller. Jeg har ingen interesse av å overbevise deg, derimot klarer jeg ikke å ta deg seriøst med dine uttalelser. Du har virkelig ikke peiling på meg og mitt, eller andre jenter for den saks skyld. Derimot har du peiling på deg selv, så jeg foreslår at du heller ser på deg selv og din fremtoning. Jeg kan ikke fatte at du virkelig tror jeg skal kunne ta deg seriøst. Endret 12. april 2011 av yvonne2 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Hvis jeg noen gang skulle bli misfornøyd i mitt forhold slik at jeg ikke trivdes lenger så bryter jeg ut av det, og da kan jeg eventuelt tillate meg selv å bli betatt og tent av andre. Inntil da er det ikke aktuelt, og mer enn det er det ikke å si på den saken. Jeg kjenner meg selv bedre enn du gjør, det er ihvertfall sikkert. Åja, så du kan ikke bli betatt av andre mens du er i et forhold. Kan du bestemme deg for hvilke matretter du liker også? I tilegg, tror du noen gang at du kan bli misfornøyd med et forhold, men du vet ikke hvorfor? Hvis du kan kontrolere og forstå alle følelsene dine, så burde ikke det skje. Eller kanskje du ikke klarer å kontrolere følelsene dine du heller? Det er akkurat som jeg skulle fortalt deg hva du føler og ikke, noe jeg ikke har forutsetninger for å gjøre, ikke har jeg noen interesse av å være så arrogant heller. Derimot har du peiling på deg selv, så jeg foreslår at du heller ser på deg selv og din fremtoning. Har du helt glemt det jeg skrev? Jeg skrev at jeg ikke forstår mine egne følelser. Nå vet jeg ikke om du vet hvordan mine følelser fungerer. Det tviler jeg på, men jeg er ganske sikker på at det er jenter der ute som forstår mine følelser bedre enn jeg gjør. Hvorfor? Fordi jeg bruker min tid til å forstå jenter, ikke gutter. Jeg vet godt at jeg ikke kan kontrolere dem, rett og slett fordi de jentene jeg ønsker å like ikke alltid passer sammen med de jentene jeg faktisk blir tiltrukket til. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Åja, så du kan ikke bli betatt av andre mens du er i et forhold. Nei. I tilegg, tror du noen gang at du kan bli misfornøyd med et forhold, men du vet ikke hvorfor? Hvis du kan kontrolere og forstå alle følelsene dine, så burde ikke det skje. Eller kanskje du ikke klarer å kontrolere følelsene dine du heller? Alle følelser kan man selvsagt ikke kontrollere, men noe så prinsipielt grunnleggende ligger så dypt i en at det blir helt usannsynlig. DHar du helt glemt det jeg skrev? Jeg skrev at jeg ikke forstår mine egne følelser. Nå vet jeg ikke om du vet hvordan mine følelser fungerer. Det tviler jeg på, men jeg er ganske sikker på at det er jenter der ute som forstår mine følelser bedre enn jeg gjør. Hvorfor? Fordi jeg bruker min tid til å forstå jenter, ikke gutter. Hvis du sier det så. Jeg vet godt at jeg ikke kan kontrolere dem, rett og slett fordi de jentene jeg ønsker å like ikke alltid passer sammen med de jentene jeg faktisk blir tiltrukket til. Og? Lenke til kommentar
Bender Rodriguez Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Tviler på at jenter på Diskusjon er gatas norm : / Skulle hatt en Diskusjon-hookup tjeneste 1 Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Interessant diskusjon, egentlig... Jeg -er- tilbøyelig til å være enig med Camlon her, hovedsaklig på grunn av noe som på fint kalles "confirmation bias". Dette er en fin liten mekanisme som filtrerer og vrenger på inntrykkene vi får slik at de skal passe med overbevisningene våre og bildet vi har av hvordan verden fungerer. Så ja, det er fullt mulig å ramse opp en liste over ting man "vet" tiltrekker en, og så ende opp med noe som for andre ser ut til å være stikk motsatt fordi man ser det man vil se og rasjonaliserer vekk det som ikke passer. For ordens skyld; dette er basert på egne og andres observasjoner og erfaringer av mennesker generelt, og ja, både menn og kvinner faller i denne fella. 2 Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 ok, så utifra hva jeg har lest så er det positivt for meg at jeg ikke drikker, røyker, snuser eller doper meg da jeg har ett veddemål med onkelen min og bestefaren om at jeg ikke skal gjøre dette før jeg er 18. eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå