getmoney Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Har en Toyota Avensis 2001 modell. Fargens bil er red metallic. Jeg vurdere å lakkere om bilen svart med sølv/grå detaljer (håndtak osv). Kan noen gi meg no oversikt over ca hvor mye dette vil koste meg ? Takk på forhånd Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) En god pris på en slik jobb vil være ca. 40 000. Jeg anbefaler å selge bilen og kjøpe en bil i den fargen du vil ha i stedet. Det høres forøvrig ut som en lite kledelig fargekombinasjon. Endret 5. april 2011 av ChristR Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg anbefaler å selge bilen og kjøpe en bil i den fargen du vil ha i stedet. Eventuelt dra en ferietur til sentraleuropa (danmark, tyskland, england osv) og betal en brøkdel. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg anbefaler å selge bilen og kjøpe en bil i den fargen du vil ha i stedet. Eventuelt dra en ferietur til sentraleuropa (danmark, tyskland, england osv) og betal en brøkdel. Mener du England tilhører Sentral-Europa? Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Mener du England tilhører Sentral-Europa? Spørs hvordan du ser på det... det er en kort togtur fra frankrike. Nevnte england på grunn av fordelaktig kurs for tiden, og at de har et lavt lønnsnivå. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Mener du England tilhører Sentral-Europa? Spørs hvordan du ser på det... det er en kort togtur fra frankrike. Nevnte england på grunn av fordelaktig kurs for tiden, og at de har et lavt lønnsnivå. Joda, toget er raskt og tar biler, men England tilhører ikke Sentral-Europa. Norge ligger mer sentralt rent geografisk enn England. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Joda, toget er raskt og tar biler, men England tilhører ikke Sentral-Europa. Norge ligger mer sentralt rent geografisk enn England. Dette begynte å bli mer en klassetime i geografi enn en diskusjon om hvor det er billig å lakkere. Vi kan vel enes om at england er en del av europa, og at det ikke er langt unna sentraleuropa. Lenke til kommentar
OpelSenator Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Brorn min farga en volvo 240 svart Metalic, han betalte bare 8000 kr, Såe tror ikke denne jobbem vil koste deg 40000 kr ! Spør på Karosiri Verksteder hvor mye prisen vil bli på Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Går ut fra at du ikke vil at din nylakkerte svarte/sølvgrå toyota skal være rød inni dørene!. For å få dette ordentlig må bilen demonteres. Det meste utenom hjuloppheng og øvrige understelldetaljer må av. Skal det se bra ut nedi motorrommet, er det sikkert så trangt på en slik bil, at motor/gir må ut. I tillegg til at alle dørene må av, må ofte front og bakrute av. På enkelte biler koster dette i seg selv ca kr. 10.000,- for demontering og montering. Dashbordet er ofte et h... å fjerne og montere igjen, så en del velger å la det stå. Resultatet blir ikke like bra, men man sparer to dagers jobb. Jo nyere bilen er, dess verre er denne jobben. Når en tar all demontering og montering selv. kan man sikkert få en grei jobb gjort for kr. 10.000 - 15.000,-. Forvent at bilens verdi forringes når fargen ikke stemmer overens med serienummeret! Det er ingen tvil om at slikt arbeid er svært kostbart å få gjort i Norge. Det er store penger å spare på å få gjort slikt i utlandet. Problemet da er å finne et brukbart firma til å gjøre jobben. Typiske sekundær yrker som industri/produksjon/mek er svært kostbart i Norge, mens tertiær næringer som lege/advokat/ingeniør osv. er ganske prisgunstig, sett i forhold til det store utland. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Alternativt kan man foliere bilen. For 20.000 får man helfolie på bilen. Fordel: Den fargen man vil ha, eller hvilket som helst annet motiv. Artikkel fra DinSide. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Ikke minst, når man da skal selge bilen så er det bare å ta av folien, og bilen fremstår som original igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå