dagim Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg skal lage meg et exceldokument for en forening. Dokumentet skal inneholde flere ark, med forskjellig "innhold" på de forskjellige arkene. Ark1 inneholder personalia, ark2 inneholder opparbeidere kurs, ark3 inneholder ønskede kurs osv.. Det jeg ønsker er at kolonne A, B og C skal være de samme på alle arkene. Når jeg forandrer ett navn (feilskriving osv) så skal alle arkene bli oppdatert. Samme om cellen blir forandret i ark1 eller ark2. Hvis jeg sletter en person i ark1, så skal også all informasjon bli slettet i ark2 --> Forståelig? Håper det. På forhånd takk Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Da er ikke regneark det rette verktøyet. Det du trenger da er en database. Lenke til kommentar
dagim Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Finnes det noen enkle databaser å sette seg inn i? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Dersom du har office-pakke med access så finner du bøker om det. F.ex "datakortet" kan hjelpe med forståelsen. Alternativt har du jo Openoffice/Libreoffice som også har et medfølgende databaseprogram. Også der finnes det kilder på nettet for å lære å sette opp en database. Du finner det nok her. Fant en gang en veldig god video-tutorial på Base, men husker ikke hvor nå i farten. Du finner det sikkert på linken over. Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Du kan jo bare koble sammen cellene i Excel!? Lag en kobling mellom Ark2 og Ark1 og så lager du X kopier av Ark2. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 HiSpeed, da vil ha få stygge feil når han sletter personer fra Ark1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå