Gå til innhold

[Løst] jobbe som telefon selger

Anbefalte innlegg

hei jeg skal begynne å jobbe som telefon selger og ønsker eventuelt et eller to råd om hvordan jeg jeg skal ta fatt idet her rett og slett!

arbeidsgiverne har sagt at vi må bare skjøre på og lære mens vi ringer til kunder ovs. så noen som har lyst til å dele ett eller to tips om hva jeg skal gjøre ! hvordan skal jeg forholde meg til kunden. det hadde vært veldig greiet :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags telefonselger er det du skal jobbe som? Skal du selge abbonementer, gavekort, aviser? Jobbet selv en periode som møtebooker (overbevise kunder om å komme inn på rådgivning). Er det ingen form for opplæring eller standarisert mal du skal følge? Virker litt rart om dere bare blir kastet ut i det uten noen form for opplæring.

Lenke til kommentar

hvordan klarte du å overbevise dem?

jeg selger kvitterings rull til kasse apparater osv.

jeg har tenkt å gjøre sånn.

god dag det er mr.x som ringer fra x firma, du hvordan er det med lagerstatus deres når det gjelder papair rull til kasse eller kortterminal.

er det greiet inledning? og så pøser jeg med spørsmål fordi da er du i kontroll va samtalen!

ingen ideer er for dumme så bare kom med de setter stor pris på det :)

Lenke til kommentar

vel vi eller jeg fikk opplæring i dag og det jeg gjorde var å notere det de andre selgerne drev med. hvordan de åpnet samtalen osv. men det er ingen mal som du følger, det er mer som du lager din egen. imorra skal vi faktisk lage min mal.

det sikkert mange teknikker jeg ikke har peiling på akkurat nå, men jeg tror det kommer etter hvert.

Lenke til kommentar

er det greiet inledning? og så pøser jeg med spørsmål fordi da er du i kontroll va samtalen!

ingen ideer er for dumme så bare kom med de setter stor pris på det :)

Og hva er ditt svar når de spør hvorfor i all verden de skal kjøpe av dere og ikke av sin gamle leverandør?

Høres ut som de som ringer og vil selge postit-lapper, pleier og grille de på hvorfor, og de har som regel lite og melde utover at det er kjekkt og ha 50000 lapper på lager i skapet samt at de er pene og kule....

Lenke til kommentar

Hva er problemet til folk her inne? Hvis dere ikke har svar på det han spør om så hold kjeft..

Mine tips er:

1. Jobb fort! Desto flere du klarer å ringe på en dag, desto flere ja vil du får inn.

2. Vær engasjert! Om kunden synes du er kjedelig vil han bare legge på..

3. Fokuser på fordelene! Om produktet er dyrt, IKKE fokuser på pris!

4. Få kunden til å forstå at det er lurt å kjøpe av deg! (... det betyr at du får fordelen av bla bla bla)

5. Vær flink på å "close" kunden! "Vil du ha avtalegiro?" eller "Høres ikke det bra ut?, jo? Da sender jeg deg produktet"

6. Drit i kunder du skjønner at du ikke får inn, bruk heller litt tid på de du har tro på. tid er penger

Lenke til kommentar

jaha du har altså ingen ideer angående det jeg spurte om. du trenger ikke rakke ned på rettskrivinga me da jeg ikke har bodd har lenge, såpass burde du kjønne

Og med den logikken så er det smart å jobbe i ett yrke hvor du skal prate mye, og ikke minst virke seriøs?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...