Khaffner Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Min HTC Hero begynner sakte å gi opp. All modding, flashing, overklokking og rakettutskyting har skadd den for mye siden høsten 2009. Neida, er faktisk bare ladekontakten som begynner å bli så løs at jeg snart ikke gidder mer Så da er det på tide med ny mobil snart. I en jobb der jeg er omringet av IOS, Symbian^3, Android, WM og WP7 dagen lang, er Android fremdeles favoritten. Kravene, viktigst øverst: - Android 2.3 (evt. 2.2 nå, og update senest mai.) - Stor skjerm. 4-4.3 tommer ca. - Ren Android, uten bloatskall som skaper updateforsinkelse og treghet. Kan tøye meg her hvis utvalget er dårlig. - Trykknapper under skjerm. Har dårlige erfaringer med de kapasitive i Tab og Desire HD f.eks. - Snappy reaksjon. Litt scrollhakking gjør ikke så mye, men når jeg trykker på noe, skal den ikke tenke for lenge. Minneytelse over prosessorytelse, kan man si. Kamera, spillytelse, lydkvalitet, batteritid, medieknapper, tastatur og annet ekstra er ikke så viktig. Jeg trenger ikke ny mobil NÅ, men mai/juni er sannsynlig. Ta derfor kommende utvalg med i anbefalingen Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Min HTC Hero begynner sakte å gi opp. All modding, flashing, overklokking og rakettutskyting har skadd den for mye siden høsten 2009. Neida, er faktisk bare ladekontakten som begynner å bli så løs at jeg snart ikke gidder mer Så da er det på tide med ny mobil snart. I en jobb der jeg er omringet av IOS, Symbian^3, Android, WM og WP7 dagen lang, er Android fremdeles favoritten. Kravene, viktigst øverst: - Android 2.3 (evt. 2.2 nå, og update senest mai.) - Stor skjerm. 4-4.3 tommer ca. - Ren Android, uten bloatskall som skaper updateforsinkelse og treghet. Kan tøye meg her hvis utvalget er dårlig. - Trykknapper under skjerm. Har dårlige erfaringer med de kapasitive i Tab og Desire HD f.eks. - Snappy reaksjon. Litt scrollhakking gjør ikke så mye, men når jeg trykker på noe, skal den ikke tenke for lenge. Minneytelse over prosessorytelse, kan man si. Kamera, spillytelse, lydkvalitet, batteritid, medieknapper, tastatur og annet ekstra er ikke så viktig. Jeg trenger ikke ny mobil NÅ, men mai/juni er sannsynlig. Ta derfor kommende utvalg med i anbefalingen Nexus S. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Kapasitive taster. Men det er kanskje ikke så stort problem med mobiler i den størrelsen? Galaxy Tab krever noen ganger landscape med to hender, og da er knappene tildels jævlige. Spesielt i mørket. Kan heller ikke se at Amobil hadde noen kommentar til de knappene. http://www.amobil.no/artikler/samsung_nexus_s/81508 Flisespikkeri? Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Skal du ha ren Android må du velge mellom Nexus One, Nexus S eller å legge inn custom ROM på en annen Androidtelefon. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Jeg har ren gingerbread på Heroen min nå, men det er ikke helt bra. Har virkelig ALLE produsenter egne skall(bortsett fra Nexusene)? Hva med LG? Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Lg Optimus 2X er lansert med "skall", men den skal lanseres i USA med stock android under T-mobile g2x. Er ganske tregt det LG har lagt inn, har allerede kommet custom roms som gir meg mye bedre ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå