overtrip Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Hei. Hvor mye er det vanlig å betale eiendomsmegler ved salg? Jeg skal selge en leilighet i oslo sentrum, til ca 1.8M-1.9M, og har fått et tilbud på rett under 60.000,- fra ihus. Dette er da inkludert alt rundt salget, annonsering, 2 visninger og provisjon. Er dette en fornuftig pris? Hva har dere selv betalt? Lenke til kommentar
svante Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hva skjer om leiligheten ikke er solgt innen to visninger? Lenke til kommentar
Zondra Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Jeg har hørt(er ikke sikkert) at megler tar 5-10 % av salg hvis solgt, så skulle anta at det er en grei pris. Men ta med det svante sa. Viktig å vite hva som skjer hvis den ikke blir solgt. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Opp mot 10% er helt hinsides; er det snakk om å selge et børsnotert selskap kommer man fort opp i slike andeler, en samling plank og litt tomt er en smule enklere. Endret 6. april 2011 av Euklid Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hørtes litt mye ut. Vil anta at du klarer å komme ned mot 40' ved å sjekke litt rundt. Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Du bør prøve å få et bedre tilbud. Ring litt rundt til andre meglere. http://www.dn.no/eiendom/article2116218.ece Her skrives det om at enkelte meglere kun tar 0,85 %. Det vil si 15300-16150 i ditt tilfelle (dette er vel kun for provisjon, men uansett)... Lenke til kommentar
overtrip Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Hei og takk for svar. Hvis vi må ha flere visninger koster det i utgangspunktet 1250,- per, men der skulle vi få annenhver gratis hvis det ble snakk om flere visninger. Jeg leste den artiklen, og som overskriften sier''betaler mann med peanøtter får man apekatter''. provisjonen i mitt tilfelle utgjør 30.000,- eller 1,8% av salget( det kan vi bestemme selv) Resten er utgifter til div. annonser, bilder, dokumenter og alt annet som må være med. Mitt spørsmål nå er jo om man kan få gode meglere lavere enn dette? Tror mange meglere presser prisene ned for å få flest mulig oppdrag, istedenfor å ta litt ekstra og jobbe mer med de de har. Lenke til kommentar
svante Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Hva om du ikke får solgt etter 3-4 visninger? Hvor mye må du betale hvis du vil gi opp salgsforsøket? Jeg har vært på et par visninger av typen 3-4 i rekken, og enkelte ganger er det påfallende hvor lite innsats megleren legger ned for å få til et salg. Da merker du enkelt forskjell mellom de som har salgsgaranti og de som uansett vil få betalt en god slant penger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) Følg med på finn.no i det området du bor. Se på hvordan annonsene er utformet og presentasjonen av boligen. Tenk på hva du trenger, spesifiser dette nøyaktig, og kontakt 2-3 seriøse meglere som har gitt bra inntrykk for ditt område. Press gjerne litt på pris før du skriver under, men dobbeltsjekk at alle har det samme inkludert i sin pris. De fleste har "no cure - no pay", dvs at du ikke betaler noe dersom du ikke får solgt, men sjekk at dette er med i kontrakten (dersom det er viktig for deg). Endret 7. april 2011 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå