Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel full duplex?


Anbefalte innlegg

Jeg og en venn hadde en diskusjon om ADSL og SDSL. Jeg sa at SDSL hadde full duplex, det var han enig med. Han sa at nextgentel ADSL hadde full duplex det menete jeg var feil. ADSL har vel ikke full duplex? Hvem hadde rett?

 

_________________

Hvis alle gode ting er tre, hva er da dobbelt så bra.........

http://home.no.net/ultranet

 

[ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-02-03 17:08 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frå her: http://www.snus.se/info/internetutred/bila...laga/bil18.html

Quote:


ADSL - Asymmetric Digital Subscriber Line

Som framgår av namnet så sänder ADSL-modemen en asymmetrisk dataström med högre kapacitet åt ena hållet (till abonnenten). Modemet togs fram speciellt med tanke på kommunikation mellan telefonstation och abonnent. Mellan modemen skapas tre informationskanaler: en höghastighetskanal (från telefonstationen till abonnent), en medelhastighetskanal med full duplex och en telefonkanal.

Höghastighetskanalens överföringshastighet (från telefonstation till abonnent) är avståndsberoende:

Maximalt avstånd mellan modem

Maximal hastighet

3 km - 8 Mbit/s

4 km - 6,312 Mbit/s

5,3 km - 2,048 Mbit/s

6 km - 1,544 Mbit/s

Medelhastighetskanalen har överföringskapacitet 640 kbit/s full duplex och maximalt 6 km mellan modemen.

Telefonikanalen har samma karakteristik som för vanlig telefoni.


 

Full duplex har ingenting med at det forskjellig hastighet i opp og nedretning, berre at ei kan overføre data samtidig i begge retningar.

Så det ser vel ut til at dersom du har ei adsl-linje med høgare fart enn 640kbps, så har du ei simplex-linje i tillegg til talekanal og duplexkanal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...