Gå til innhold

Flytte minne fra AM3 kort til 1155 kort? Kompatibelt?

Ron Burgundy

Anbefalte innlegg

Helt ærlig er jeg grønnere på minne nå enn før jeg prøvde å lese meg opp på dette.

Alt jeg har prøvd å lære om hastigheter, volt og dual og trippelchannel legger jeg til sides litt.

Jeg skal kjøpe meg 8GB minne til pc'n, som delvis er under oppgradering. Per nå har jeg et hovedkort med AM3.

"- Dual Channel DDR3 memory technology

- 4 x DDR3 DIMM slots

- Supports DDR3 1800(OC)/1600(OC)/1333/1066/800 non-ECC, un-buffered memory"

Vil Corsair xms3 passe til dette HK'et?

Regner med nytt HK til høsten, 1155 med i5/i7, vil disse da kunne flyttes over uten noe tull? Altså kompitabelt med begge systemer? (Skjønner ikke hva som utgjør om det er kompitabelt eller ikke)

Skal ikke overklokkes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, det skal funke greit i teorien.

Du får se i praksis når du prøver.

Uansett, har du AM3 HK nå vil jeg si det er idioti å bytte dette ut for ett 1155.

Kostnad til ytelsesøkningen står ikke helt i stil, jeg hadde heller valgt en 6er fra AMD om du har en slapp CPU nå og heller investere i en senere og raskere sokkel som gir mye mer kraft for pengene du legger inn i den om det er AMD eller Intel.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Okei. Ja, lønner seg vel heller med 4gb x 2, noe jeg også trodde jeg hadde valgt, hehe.

Litt av grunnen til at jeg ville bytte hovedkort er fordi jeg hadde litt trøbbel med pc'n ei stund, og trodde det kanskje skyldtes HK, men viser seg at problemet er nesten helt borte nå :)

Så avventer HK/prosessorkjøp, og finner meg et minnesett til HK'et mitt

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...