Graimer Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Hei. Jeg driver å lager et lite block breaker spill i java. Jeg har så å si ferdigutviklet det med liv, score, ny generering av bane osv, så nå driver jeg hovedsakelig å finpusser på "algoritmene" eller hva man kaller det. Formlene som avgjør treff av blokker osv. De jeg har nå fungerer veldig fint hvis du treffer rett opp eller ned på en blokk. Problemet er at hvis jeg treffer på kortsiden av en blokk, så begynner den å slite. Kula går halvveis inn i blokken før den reagerer, og kan evt ende opp med å fjerne et par blokker over og under den jeg traff når det først skjer no. Jeg lurte på om en av dere kunne hjelpe meg med å lage en test på om kula treffer på siden av en blokk. En blokk (b) har metoder b.getX(), b.getY(), b.getWidth() og b.getHeight(). Kula har variablene ballX, ballY og ballSize. Bevegelsen i pixler er gitt ved dy og dx. Jeg slenger med et bilde av hvordan treff jeg trenger hjelp til å definere + kodesnutt av de testene jeg allerede har. Koden Håper noen kan hjelpe meg her =) Lenke til kommentar
delfin Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 contains public boolean contains(int X, int Y, int W, int H) Checks whether this Rectangle entirely contains the Rectangle at the specified location (X, Y) with the specified dimensions (W, H). Parameters: X - the specified x coordinate Y - the specified y coordinate W - the width of the Rectangle H - the height of the Rectangle Returns: true if the Rectangle specified by (X, Y, W, H) is entirely enclosed inside this Rectangle; false otherwise. Since: JDK1.1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå