Gå til innhold

"Digipost" - ja eller nei?

Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den dagen den kan erstatte en vanlig postkasse så JA, men ikke før. Grunnen til dette er jeg ikke ønsker enda en plass og hente post, da jeg idag får feks regniner på epost, vanlig post, så nettbank. Da da er det lite aktuelt for min del og forholde meg til enda en plass.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med en tidligere post her. Det blir fryktelig med greier å måtte forholde seg til blant annet regninger på epost, nettbank og da eventuelt digipost. Uansett så skjønner jeg ikke helt poenget med å fjerne muligheten med post. Er langt i fra samme sjarmen å få julekort fra familien min i USA på epost..

Lenke til kommentar

Tro om de blir omfattet av DLD?

Ja.

Hvorfor svarer du det ?

http://lab.digipost.no/nor/pages/35-dld_faar_ikke_betydning_for_digipost

Sitat:

Etter stortingets vedtak i går vil Datalagringsdirektivet (DLD) bli implementert i norsk rett. Dette vekker reaksjoner hos mange, og spørsmålet om hvilken betydning dette har for løsningen vår kommer fra flere hold. Svaret er at DLD ikke vil få betydning for brukerne av Digipost.

Ellers har man mulighet for å deaktivere tjenesten.

Selv har jeg opprettet konto uten noen spesielle betenkeligheter.

Lenke til kommentar

Kommer vanlige brev som egentlig er beregnet for postkassen min hit? Altså fra familie o.l?

Nei. Kun firmapost.

Fra Posten:

Du kan motta det meste som i dag sendes med papirpost, i tillegg til forsendelser som ikke er egnet for vanlig e-post på grunn av sikkerhetskrav eller formalitet. Avtaledokumenter, forsikringspoliser, fakturaer, årsoppgaver, kontoutskrifter, PIN-koder og søknader er gode eksempler på forsendelser som er naturlig å sende og motta som Digipost. Brev som inneholder sensitive personopplysninger iht. personopplysningsloven kan ennå ikke sendes til din digitale postkasse. Digipost arbeider for at du også kan motta denne typen forsendelser i fremtiden.

Lenke til kommentar

Hm, virker interresant - og burde vel gjort det. Men så flink jeg er til å rote bort bankid min, nei. Burde kunne koblet det til mobilen e.l.

Du trenger kun bankid for å registrere deg første gang. Deretter logger du på med fødselsnummer+passord (som du velger selv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...