Delvis Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 I disse dager er det sendt ut brever om Postens nye system Digipost Er det noe man bør hoppe på med en gang, eller er det lurest å la det bero? Lenke til kommentar
Cognomen Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 For min del, kommer jeg til å holde meg langt unna. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Tro om de blir omfattet av DLD? 2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Eg er i utgangspunktet positiv til all informasjon som går frå brevform til e-postform, men me må sjå korleis det fungerer etter kvart. Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Den dagen den kan erstatte en vanlig postkasse så JA, men ikke før. Grunnen til dette er jeg ikke ønsker enda en plass og hente post, da jeg idag får feks regniner på epost, vanlig post, så nettbank. Da da er det lite aktuelt for min del og forholde meg til enda en plass. Lenke til kommentar
Suic Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Tro om de blir omfattet av DLD? Ja. 1 Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Jeg må si meg enig med en tidligere post her. Det blir fryktelig med greier å måtte forholde seg til blant annet regninger på epost, nettbank og da eventuelt digipost. Uansett så skjønner jeg ikke helt poenget med å fjerne muligheten med post. Er langt i fra samme sjarmen å få julekort fra familien min i USA på epost.. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Så lenge det er aktuelt at DLD blir innført, så holder jeg meg unna Digipost da dette er en form for kommunikasjon som blir sporet. Vanlige brev blir det derimot ikke. I alle fall ikke inntil videre. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Kan nokon forklare kva betydning DLD skulle få for folk flest som ikkje driv med terrorvirksomhet og sender brev til Irak? Eg er ikkje glad for DLD, men det er litt mykje hysteri. 1 Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Tro om de blir omfattet av DLD? Ja. Hvorfor svarer du det ? http://lab.digipost.no/nor/pages/35-dld_faar_ikke_betydning_for_digipost Sitat: Etter stortingets vedtak i går vil Datalagringsdirektivet (DLD) bli implementert i norsk rett. Dette vekker reaksjoner hos mange, og spørsmålet om hvilken betydning dette har for løsningen vår kommer fra flere hold. Svaret er at DLD ikke vil få betydning for brukerne av Digipost. _____________________ Ellers har man mulighet for å deaktivere tjenesten. Selv har jeg opprettet konto uten noen spesielle betenkeligheter. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Den dagen den kan erstatte en vanlig postkasse så JA, men ikke før. Den dagen vil neppe komme. Digipost kan ikke brukes til å sende ting, aviser etc. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Den dagen vil jo komme. Spørsmålet er jo bare når. Det kan nok ta noen år, før man kan sende ting på e-post, men om leeeeenge, så kan man det. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Hmm, jeg trodde du kunne sende brev også, men det kan du tydligvis ikke. Da er jo litt av vitsen borte: Hvis du mottar brev - så hender det jo av og til at du må svare også ... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Kor mange sender brev i dag? Sånt går på e-post. Det eg får av post er frå TV-selskap, internett, bank, stat osv. Får eg det inn på PC-en er det supert. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Kommer vanlige brev som egentlig er beregnet for postkassen min hit? Altså fra familie o.l? Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Kommer vanlige brev som egentlig er beregnet for postkassen min hit? Altså fra familie o.l? Nei. Kun firmapost. Fra Posten: Du kan motta det meste som i dag sendes med papirpost, i tillegg til forsendelser som ikke er egnet for vanlig e-post på grunn av sikkerhetskrav eller formalitet. Avtaledokumenter, forsikringspoliser, fakturaer, årsoppgaver, kontoutskrifter, PIN-koder og søknader er gode eksempler på forsendelser som er naturlig å sende og motta som Digipost. Brev som inneholder sensitive personopplysninger iht. personopplysningsloven kan ennå ikke sendes til din digitale postkasse. Digipost arbeider for at du også kan motta denne typen forsendelser i fremtiden. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Så det er lagt opp til at du tilfeldig skal inn et par ganger i uka, og håpe på å fått noe? Isåfall er ikke dette noe for meg Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Du kan sette opp epost varsling når du har fått brev ... Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Hm, virker interresant - og burde vel gjort det. Men så flink jeg er til å rote bort bankid min, nei. Burde kunne koblet det til mobilen e.l. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Hm, virker interresant - og burde vel gjort det. Men så flink jeg er til å rote bort bankid min, nei. Burde kunne koblet det til mobilen e.l. Du trenger kun bankid for å registrere deg første gang. Deretter logger du på med fødselsnummer+passord (som du velger selv) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå