Gå til innhold

Hva er det som sakker ned maskina mi?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en ganske oppdatert maskin, oppdaterer kontinuerlig når man merker noe begynner å sakke ned maskinen. Nå har jeg igrunnen nokså gode komponenter rundt om. Men av en eller annen grunn så lagger det litt i nye spill alikevel. Har noen noen tips om hva som kan være grunnen til laggingen? Mine hardware specs er:

• Hovedkort: asus P6T se
  • Cpu: i7 920 @ 3600Mhz
  • Minne: Crucial 3x2gb Ddr3-1333 Sdram
  • Skjermkort: Ati radeon 5870.
  • Lydkort: Creative SB X-fi
  • Strømforsyning: Coolermaster 650w Silentpro.

Jeg kjører windows 7, og er faktisk nødt til å lukke alt jeg kan av programmer for å få en del av de nye spillene spillbare. Setter jeg ned oppløsningen får jeg høyere fps. Men da kan man jo ikke nyte spillene så mye. :D Noen som har noen gode tips?

Edit: Minnet er cruicial ballistix 1600mhz.

Endret av Supermann81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gpu , ser ikke noe galt med resten om PSU gir som lovet.

Det er ikke akkuratt dårlig da, på 1900/1600 x 1200 burde det gi 55-60 fps i BC2 osv.

Når jeg spiller for eksempel Test drive unlimited 2 får jeg tidvis opp i 40-50 fps, men så kommer det ganske rykkete lagging innimellom som ødelegger hele spillegleden. Akkurat som spillet fortsetter men bildet lagger rykkete og ujevnt. Utrolig plagsomt! :D Og så er det jo ikke akkurat kjempemorro å sette ned opløsningen. Men jeg får rett og slett vurdere et nytt skjermkort og kanskje ny psu også. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...