Supermann81 Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Hei. Jeg har en ganske oppdatert maskin, oppdaterer kontinuerlig når man merker noe begynner å sakke ned maskinen. Nå har jeg igrunnen nokså gode komponenter rundt om. Men av en eller annen grunn så lagger det litt i nye spill alikevel. Har noen noen tips om hva som kan være grunnen til laggingen? Mine hardware specs er: Hovedkort: asus P6T se Cpu: i7 920 @ 3600Mhz Minne: Crucial 3x2gb Ddr3-1333 Sdram Skjermkort: Ati radeon 5870. Lydkort: Creative SB X-fi Strømforsyning: Coolermaster 650w Silentpro. Jeg kjører windows 7, og er faktisk nødt til å lukke alt jeg kan av programmer for å få en del av de nye spillene spillbare. Setter jeg ned oppløsningen får jeg høyere fps. Men da kan man jo ikke nyte spillene så mye. Noen som har noen gode tips? Edit: Minnet er cruicial ballistix 1600mhz. Endret 5. april 2011 av Supermann81 Lenke til kommentar
War Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Gpu , ser ikke noe galt med resten om PSU gir som lovet. Det er ikke akkuratt dårlig da, på 1900/1600 x 1200 burde det gi 55-60 fps i BC2 osv. Endret 5. april 2011 av War Lenke til kommentar
Supermann81 Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Gpu , ser ikke noe galt med resten om PSU gir som lovet. Det er ikke akkuratt dårlig da, på 1900/1600 x 1200 burde det gi 55-60 fps i BC2 osv. Når jeg spiller for eksempel Test drive unlimited 2 får jeg tidvis opp i 40-50 fps, men så kommer det ganske rykkete lagging innimellom som ødelegger hele spillegleden. Akkurat som spillet fortsetter men bildet lagger rykkete og ujevnt. Utrolig plagsomt! Og så er det jo ikke akkurat kjempemorro å sette ned opløsningen. Men jeg får rett og slett vurdere et nytt skjermkort og kanskje ny psu også. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Kjøper du et kort av nyere dato så kan det hende wattforbruket er likt eller lavere. Lenke til kommentar
Supermann81 Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Kjøper du et kort av nyere dato så kan det hende wattforbruket er likt eller lavere. Enten det eller så kan jeg kjøpe ett til av det jeg har og kjøre i crossfire. Da får man vel bedre ytelse enn 6990 har jeg skjønt ut fra tester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå