Dag S Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Jeg har en fra ca 1930 hvor deler innmaten manglet, både i røret og i telefonen. Putta inn "nye deler fra en" telefon fra 50-tallet" plugga i kontakt og det virket.Nå har vi ikke fasttelefon lenger og da er det fort vanskeligere men har fått tips om at med http://www.myxlink.com/xlink_bt.aspx kan du plugge inn og ringe med den som en bluetooth telefon. Har ikke testet ut dette med den gamle "blikkboksen" som bare står til pynt. Lenke til kommentar
Dag S Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 Nå kan jeg vel bekrefte at XLink boksen fungerer både med telefon med taster, og med nummerskive. Ikke så verst hvis mobilen ligger nærme med blåtann på.Skal du bruke en med nummerskive må du laste ned et gratis program for å få kontakt mellom pc og xlink, da kan du sette mange rare parametere. Når det gjelder land anbefaler jeg å velge USA siden Norge ikke er der, og veldig mye er likt med Norge, litt annerledes summetone, (230 og 233hz samtidig, mot norsk 225Hz) )samt at ringeklokka får en ringestrøm på 20 i stedet for 25 Hz.Dyr, men det fine er at du kan oppdatere programvaren (gratis) i stedet for å kjøpe ny når leverandøren forbedrer boksen, det var virkelig forskjell på min fra gammel til ny programvare. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 ville nok bare ha brukt en raspberrypi med gsm modul eller noe sånt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå