Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kommer ikke over en jente, likt henne i 5 år nå.

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med at jeg har vært forelska i bestevenninna mi i snart over 5 år. Jeg klarer bare ikke komme over det, venner spør hva det er med henne jeg liker, men har lissom ikke no svar. Jeg liker henne uten selv og vite hvorfor og i det siste, nå som hun har blitt singel har det begynt å tære på meg enda mer enn normalt, ute i byen klarer jeg såvidt å fokusere på andre jenter. Det er det jeg er mest redd for, er at underbevisstheten min holder meg igjen når det gjelder andre jenter, i håp om at hun kanskje kommer rundt og ser på meg annerledes.

Det begynner å bli slitsomt, jeg har prøvd tusen ganger å komme over henne. Har hatt perioder hvor jeg tror jeg har klart det, men med engang vi møtes igjen flommer alt tilbake i løpet av dager.

Jeg har gått tom for energi når det gjelder dette, veit ikke hva jeg skal gjøre og jeg har ikke hjerte eller mulighet til å kutte henne ut. Vi har samme vennegjeng etter å vært venner i over 5 år. Jeg er 22 år, fyi.

Trenger hjelp, råd, et eller annet jeg ikke har tenkt på før.

Postet av anonym: 1bd371a19c3b391d944b14c348b36fe1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at løsningen din kan være å gå for andre jenter. Situasjonen din med andre jenter kjenner jeg ikke til. Har du vært sammen med eller hatt sex med andre jenter i disse fem årene?

Det kan være fint å variere vennegjeng myere oftere enn det du gjør nå. Poenget er å slutte å tenke på henne og heller fokusere på andre interessante jenter, slik at du forhåpentligvis glemmer henne. Dra ut på byen hvor du VET du ikke møter på henne og flørt med mange jenter, eller finn andre aktiviter med NYE jenter.

Du må vekk fra henne, eller så råtner du opp innvendig(tja, ikke helt, men du tar poenget)

EDIT: Manglet verb

Endret av logaritmemannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir vel sånn at jeg vil bli sammen med henne, så vil ligge med henne, men liker veldig å være rundt henne. Kan ende med å snakke med henne hele dagen hvis mulig. Når jeg ser henne så får jeg mest lyst til å holde rundt henne, er nærmest forelska.

Lenke til kommentar

Jeg tror at løsningen din kan være å gå for andre jenter. Situasjonen din med andre jenter kjenner jeg ikke til. Har du vært sammen med eller hatt sex med andre jenter i disse fem årene?

Det kan være fint å variere vennegjeng myere oftere enn det du gjør nå. Poenget er å slutte å tenke på henne og heller fokusere på andre interessante jenter, slik at du forhåpentligvis glemmer henne. Dra ut på byen hvor du VET du ikke møter på henne og flørt med mange jenter, eller finn andre aktiviter med NYE jenter.

Du må vekk fra henne, eller så råtner du opp innvendig(tja, ikke helt, men du tar poenget)

EDIT: Manglet verb

Er ikke det at jeg ikke har byttet vennegjeng, men med tanke på at vi er bestevenner så ender vi som regel opp på samme vors, samme utested og er jeg ikke på samme sted som henne så ringer hun og maser på at jeg skal komme meg dit istedenfor hvor jeg har dratt.

Lenke til kommentar

Blir vel sånn at jeg vil bli sammen med henne, så vil ligge med henne, men liker veldig å være rundt henne. Kan ende med å snakke med henne hele dagen hvis mulig. Når jeg ser henne så får jeg mest lyst til å holde rundt henne, er nærmest forelska.

Det var det jeg trodde. Jeg tipper du ser på henne som noe litt hellig, og ikke som noe du skal putte penisen din inn i. For å bryte det ned:

1. Du vil ikke pule henne(ennå)

2. For å bli sammen med henne, må dere ha et seksuelt forhold.

3. Hvordan kan du starte et seksuelt forhold med en jente som du ikke vil pule?

Du går baklengs, og vil bli sammen først, før du har pult henne. Jeg tør vedde på at du venter på det perfekte øyeblikket for å kysse henne, men ikke fordi du vil ha sex med henne. Jeg prøver på ingen måte å "ta deg" her, jeg forsøker bare å bryte ned til hvor problemet ditt egentlig ligger. Jeg har vært borte i dette selv, og den eneste veien ut ifra vennefella var å si det som det var. Jeg dukket ikke opp på trappa med 10 roser, men sa at jeg ikke kunne være venn lenger fordi hun tente meg så sinnsykt, og at det ville bare bli kleint dersom vi skulle henge sammen lenger. Det fungerer liksom ikke å la være å svare på telefon, msn, facebook ++ Det vil ikke resultere i at hun plutselig ser "lyset", og innser at du liker henne. Det sårer bare egoet hennes, og øker ikke interessen.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Veit åssen jeg skal oppføre meg rundt jenter, det jeg føler og det jeg gjør med henne er to helt forskjellige ting. Skulle kanskje tatt det med i forrige post, men når vi er ute så er det tett dansing, morro og ikke no kleint. Har vært nærme i å begynne å kline på dansegulvet, men hun så bort i siste liten. Nesten som om hun kom tilbake til sansene sine i siste liten og kom på at det var bestevennen hennes som danset med henne. Jeg tenner også sykt på henne, men tilslutt vil jeg gjerne bli sammen med henne. Vi holder daglig kontakt, etter 5 år veit jeg åssen hun reagerer på forskjellige ting og å ende kontakt vil knuse henne. Har hatt lyst til å bare fortelle henne at jeg har skikkelig lyst på henne og begynne å kline med henne, men har bare vært så usikker rundt henne og jeg veit lissom ikke hva jeg skal si for at hun ikke blir knust og at jeg kommer over henne eller får en sjangse til å bli sammen med henne.

Lenke til kommentar

Du har jo strengt tatt ikke noe å tape på å si det til henne...

Det er to hovedutfall, hvorav begge har to underutfall

1. Hun har lyst til å prøve å være sammen med deg

1.1 Dere lever lykkelige til deres dagers ende

1.2 Det feiler etter en stund og er dere vil kanskje fortsette å være venner

2. Hun vil ikke prøve å være sammen med deg

2.1 Hun er en god bestevenn og jobber med deg for at du skal normalisere forholdet til henne.

2.2 Hun er ikke en egentlig bestevenn og du avslører "slangen i paradis"

Eettersom situasjonen spiser deg opp slik den er i dag så vil selv ikke de dårligste alternativene her egentlig være noe værre en status quo.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du selv at du har sjans på henne?

Hvis du åpner deg opp for henne og forteller hva du føler, så kommer vennskapet deres til å forandre seg totalt. Om du er heldig så blir det bedre i og med at dere blir et par siden hun har samme følelser for deg. Eller så kan det fort bli en klein stemning hver gang dere ser og møter hverandre. Dere prater sikkert lett som bare det per dags dato, men med en gang det er sterke følelser for en av partene inne i bildet så blir det helt annerledes.

Hvis hun bare ønsker å være venn med deg. Hvordan reagerer du? Vil du ha samme gode vennskapsforholdet eller vil du trekke deg mer tilbake?

Som sagt, om den ene parten har følelser for den andre parten at "alle" vet det så blir alltid stemningen ødelagt.

Ikke lett å gi deg råd, men bare tenk over hva du kan gjøre om det ikke går den veien du vil det skal gå.

Lenke til kommentar

Det var det jeg trodde. Jeg tipper du ser på henne som noe litt hellig, og ikke som noe du skal putte penisen din inn i. For å bryte det ned:

1. Du vil ikke pule henne(ennå)

2. For å bli sammen med henne, må dere ha et seksuelt forhold.

3. Hvordan kan du starte et seksuelt forhold med en jente som du ikke vil pule?

Du går baklengs, og vil bli sammen først, før du har pult henne. Jeg tør vedde på at du venter på det perfekte øyeblikket for å kysse henne, men ikke fordi du vil ha sex med henne. Jeg prøver på ingen måte å "ta deg" her, jeg forsøker bare å bryte ned til hvor problemet ditt egentlig ligger. Jeg har vært borte i dette selv, og den eneste veien ut ifra vennefella var å si det som det var. Jeg dukket ikke opp på trappa med 10 roser, men sa at jeg ikke kunne være venn lenger fordi hun tente meg så sinnsykt, og at det ville bare bli kleint dersom vi skulle henge sammen lenger. Det fungerer liksom ikke å la være å svare på telefon, msn, facebook ++ Det vil ikke resultere i at hun plutselig ser "lyset", og innser at du liker henne. Det sårer bare egoet hennes, og øker ikke interessen.

lol, les mer 60.

Følg rådene til svar fra nummer 1, så kommer du på god vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...