jigaplow Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Hallo, hallo. Jeg hjelper ei venninne med valg av moped, og hun er veldig ute etter TZR, og har funnet mange flotte. Jeg ringte på en nå nettopp, og alt er i orden, og det gjenstår bare å bestemme seg for om vi skal reise og kikke på den eller finne noe annet. Det jeg da lurer på er, hvis vi bestemmer oss for å dra dit, er det noen spesielle ting jeg burde se etter når det gjelder TZR? Noen handicap som går igjen hos denne sykkelen, som kanskje ikke nevnes av selger? Har ikke vært borti TZR tidligere, så vet ikke hva man kan forvente av denne, men jeg har bare hørt positivt om den. Sykkelen er forresten helt original til punkt og prikke (norsk-original... hehe) Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Mnææ, egentlig fornøyd med TZR'en.. du vet jo aldri om den alltid har vert orginal, se på skruer osv med motoren (AM6 på den aight?).. se om det er skrudd på før, sjekk drev osv om det er helt på tryne med taggene, og prøvekjør for all del og let etter ulyder. Du ser fort om sykkelen er skrudd på, om boltene til sylinder er runda elns er det vel bare å styre unna haha.. Endret 5. april 2011 av iNzzain Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Takk for svar Jeg ble opplyst om at han hadde drevet den om litt p.g.a. 6-trinns girkasse/45 km/t, men at original-drevet satt på nå, så det sitter der ved eventuelt kjøp. Det andre drevet følger med, om det er ønskelig å skifte dette igjen senere. Utover dette skulle det ikke være noe som helst, og sykkelen er en 2010 modell som har gått 3,9k, så det kan ikke være så utrolig mye skavanker. Høres ut som det blir denne, så da gjenstår det bare å se og prøve den! Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Du bør se etter de viktigste slitedelene, fordi om alt må byttes blir det fort mye penger, og skulle det være slitt så burde du kunne prute litt hvis prisen er høy. Det er blant annet dekk, kjede/drev,bremser og slike ting. Sjekk at dekkene ikke er mye slitt, at kjede og drev ikke er slitt. Om kjedet skulle være slitt så ødelegger det drevet ganske fort, så det er greit å passe på. Også sjekk bremse klossene og om de er mye slitt. Sjekk videre som skrevet om du hører ulyder, og prøv den å sjekk at alt fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå