Gå til innhold

16 år: Kan NAV hjelpe meg å finne jobb?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 16 år og ser etter jobb utenom skoletiden og i ferier. Jeg har hørt litt rundt, men de fleste stillinger er besatt eller man må være 18 år for å jobbe der.

Kan jeg gå til NAV og få hjelp av dem for å finne meg en jobb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, de fleste jeg kjenner på min alder med jobb, har kommet inn der via familie, jeg har spurt et par av dem om de kan legge inn et godt ord for meg, men alle stillingene er besatt osv.

Det som er, er at jeg har ingen i familien min som jobber i noen bedrift som tar inn 16-åringer.

Og jeg bor på landet, med dårlige tilbud for jobb.

Lenke til kommentar

Da foreslår jeg at du finner en bedrift som kan ha jobber som er passende for en 16-åring og ringer dem og hører.

Personlig initiativ er alltid populært.

Eller så kan du jo kanskje prøve deg som gressklipper, husmaler eller lignende. Det er mange som gladelig setter bort slikt hvis prisen er rett og du gjør godt arbeid.

Lenke til kommentar

Jepp. Jeg får prøve på det, vet om en fabrikk jeg skal spørre. Men jeg tenkte at jeg skulle prøve å være utplassert der gjennom skolen først, skal ha 3 uker utplassering etter påske.

På utplassering: Når du er ferdig med en oppgave, spør om du skal gjøre noe mer. Vis at du vil jobbe!

Fikk selv skryt av arbeidsgiver etter arbeidsuken(Fikk også jobb der) :) Så og være utplassert en plass du kunne tenkt å jobbe er en smart ting ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...