Gå til innhold

Aprilfest 2011 - egilrs - Det går i 100mm..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lenke til kommentar

Fin nostalgisk stemning du har der - med svarthvitt-jente 10. april og motlys 13.

Så ikke spindelvevet før jeg åpnet 14. i stort - et knallskudd!

Den 15. var direkte kaldt (høstbilde i april!), og det var spennende smådetaljer i nærfotoet 18.

Likte komposisjonen 20., men der ble signaturen litt for forstyrrende - det er linjer som trekker opp og til venstre, og så blir signaturen en del av hovedmotivet i stedet for å være noe diskret i et hjørne. Men ellers likte jeg bildet, da. :)

Lenke til kommentar

Takk for utfyllende kommentarer Trondster.

Er egentlig enig ang. 20., så det ikke før det var lagt ut - skal eksportere en ny versjon tenker jeg :)

Ikveld stikker jeg til Amsterdam og feirer påsken der. Altså ingen oppdatering her før tidligst mandag, forhåpentligvis kommer det vel noen blomsterbilder fra Keukenhof:)

Lenke til kommentar

HelenaN og arnold_layne; tusen takk for hyggelige kommentarer, det varmer en sliten sjel som har ankommet vel hjem fra Amsterdam med sekken full av bilder.

Det ble ikke så mye bruk av 100mm (merkelig nok ikke den mest allsidige brennvidden på bytur), men det ble hvertfall med på 3 av dagene, ikke minst på Keukenhof og Artis Zoo, så noen kan nok brukes i Aprilfesten. Både jeg og utstyret har fått oss en bra test av blant annet ytelse under turen :)

Kommer noen bilder fra turen i denne tråden om ikke så alt for lenge, bare få sortert litt først.

Lenke til kommentar

Lekkert...fint med crackeleringene også :yes:

Takk RandiA .. Dette viste seg å bli litt av en utfordring, og (u)heldigvis er Aprilfesten snart ferdig :)

Gjelder vel å henge med resten av dagene nå og få med seg resten av April :!:

Lenke til kommentar

"Memories of last year" (dag14): Wow, litt av et knallbilde. Skarpt, fint lys og redigering. Det nostalgisk redigerte dag 10, er en god runner-up.

Dag 18 har utsøkt behagelige fargetoner, og et hovedmotiv som formelig popper ut av bildet. God måkefangst også. Liker den monokromatiske grønntoningen her. Ellers er "Love is in the air" et takknemlig motiv da, og komponert deretter.

Lenke til kommentar

RandiA, HelenaN, hyggelig at disse falt smak :)

k.n.b.: takk for hyggelig kommentarer.

For å ikke falle av de siste dagene, kommer gårsdagens:

Dag 28:

Old habits die harder

post-125481-0-67355800-1304086855_thumb.jpg

ISO500 100mm f/2.8 1/125sec

Hvitbalansen er satt kaldt med vilje, men litt usikker på om det gir ønsket effekt .. Får se om jeg redigerer det noe etterhvert :)

Lenke til kommentar

Får vel kjappe meg å få ut Aprils siste bilder:

Dag 29:

Grønt grønt grønt

post-125481-0-23087300-1304243673_thumb.jpg

ISO100 100mm f/6.3 1/200sec

Lett utbrente tretopper, men likvel grønt.

Dag 30:

Ukjent blomst

post-125481-0-61875000-1304247257_thumb.jpg

ISO320 100mm f/11 1/125sec

Fra en tur i botanisk hage igår - litt vanskelig å plukke ut hvilket bilde, men falt mest for dette.

Dag 24 var riktig flott i farger og artig motiv. Visste ikke at det var sommerfugler enda her til lands!

Takk Bykatt .. Akkurat dette er ikke fra Norge, men Artis Zoo i Amsterdam. Dag 9 er dog fra Norge, så sommerfuglene har kommet til landet :)

Endret av egilrs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...