wil Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 hvis man f. eks har lyst til å bytte hovedkort, men ikke ram og CPU går det da an å ta av CPU`en fra det ene hovedkortet å sette den på et annet hovedkort? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Går utifra at du kødder wil? Har ikke du bygd din maskin selv? Hvis ikke, så ja det gjør det. Men du må ha et hovedkort som støtter den prosessoren. Lenke til kommentar
capy Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 oy.. over 800 poster... reiner med det var en spøk ja:) cpu kan du skifte ut. men det er forskjellige slots og sockets fra type til type. du kan ikke bytte p4 cpuen med en amd for eksempel. men innenfor de forskjellige slots og socket seriene er det bare å bytte i vei. skjekk hjemmesiden til hovedkortet ditt. der står det max prosessorhastighet som kan brukes. Lenke til kommentar
Azzbicker Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 hvis man f. eks har lyst til å bytte hovedkort, men ikke ram og CPU går det da an å ta av CPU`en fra det ene hovedkortet å sette den på et annet hovedkort? har du satt sammen pc selv eller kjøpt pakke pc?? for hvis ikke er dette nesten for dumt. :o Lenke til kommentar
Battone Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 det er sikkert en kompis av wil som bare kødder.... Denne tråden skulle vært slettet... Eller vent litt, han kødder ikke, han HAR en fujitsu siemens... Det vil si at han ikke har sett noe særlig inni maskinen tipper jeg... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Jepp ! Det går an, bruker hammer og spett vanligvis ved bytting jeg ! Lenke til kommentar
alfern Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 det er sikkert en kompis av wil som bare kødder.... Denne tråden skulle vært slettet... Eller vent litt, han kødder ikke, han HAR en fujitsu siemens... Det vil si at han ikke har sett noe særlig inni maskinen tipper jeg... Går det an å åpne en maskin? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 oy.. over 800 poster... reiner med det var en spøk ja:) En person med få poster kan ha like mye/lite kunnskap som en med mange tusen (og omvendt) Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 jeg har sett inni maskina da, jeg viste ikke at jeg kunne skifte ut prosessoren uten å bytte hovedkort samtidig. selv om jeg har en fujitsu siemens pc så betyr ikke det at jeg ikke har sett inni den for det, det står ikke på hovedkort at jeg kan bytte CPU da. dere må ikke være så veldig høy i hatten gutter, mye dere ikke kan også når det gjelder pc. jeg kan egentlig ganske mye om forskjellige ting. dette har jeg sagt før, dere trenger ikke å komme med sånn dårlige kommentarer selv om det blir stilt et litt lett spørsmål. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Det står da klart og tydelig i signaturen at han har en Fujitsu Siemens pc. Dersom han konsentrerer seg mest om software er vel ikke dette så dumt spørsmål Lenke til kommentar
Battone Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 jeg har sett inni maskina da, jeg viste ikke at jeg kunne skifte ut prosessoren uten å bytte hovedkort samtidig. selv om jeg har en fujitsu siemens pc så betyr ikke det at jeg ikke har sett inni den for det, det står ikke på hovedkort at jeg kan bytte CPU da. dere må ikke være så veldig høy i hatten gutter, mye dere ikke kan også når det gjelder pc. jeg kan egentlig ganske mye om forskjellige ting. dette har jeg sagt før, dere trenger ikke å komme med sånn dårlige kommentarer selv om det blir stilt et litt lett spørsmål. Sry, min feil.... Jeg må innrømme at det finnes ikke dumme sp.mål, bare dumme svar... poenget mitt er bare at fujitsu siemens forklarte at du kanskje ikke hadde bygget den selv og dermed ikke hadde så stor info om hw... :o Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 det er sant at jeg ikke har bygga noen pc selv ja, men har satt inn noen kompnenter i andre pc`er osv. satt bare å tenkte litt over om det kanskje gikk an da veit dere, egentlig så burde jeg visst det siden at jeg har holdt på såpass lenge med data, jo, har åpna maskina ja. lurte kanskje på om jeg skulle bytte CPU vitfa etterhvert siden at det er den eneste delen som faktisk bråker litt på pc`en. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Man glemmer av og til at hardware komponenter utrolig nok ikke interresserer95-99% av Norges befolkning.. Så mye vi her tar som en selvfølge er ganske gresk for de fleste... :o Lenke til kommentar
Snask Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg antar at du har en manual til PC-en din, eller så finner du det på fujitsu sine sider. Det burde være oppgitt der hvor stor cpu du kan bytte til før du må bytte hovedkort Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 ja, faktisk både broren min å mora mi har ikke så mye peil på pc, men allikevel så har broren min en AMD Athlon 2500+ og Mamma har en AMD Athlon 1000+ tror jeg det var, jeg har ganske god peiling på både hardware og software egentlig, men ikke alt. jeg tror at de fleste som kjøper pc i dag ikke bryr seg så mye om hardwaren i maskina bare det virker. noen av det voksne som er over 50 år å som skal kjøpe seg ny pc gjør det pga at de må ha noe nytt tror jeg, jeg skjønner jo at i år 2003 kan man ikke sitt med en 386, men allikevel liksom. de fleste på hardware.no forumet har veldig god peiling på pc, det er vel derfor dette forumet er så populært også. jeg synes no at det er positivt jeg da. jo en ting til, noen av de ungdommene så kjøper seg ny pc som ikke har så mye peil på hardware kjøper ny pc pga spilling, bare pc`en har graffikk nok til å dra f. eks CS så er de fornøyd, når jeg vil ha ny pc så går jeg ikke et hvor mye graffik pc`en har, eller litt det også, men bryr meg mest om CPU, ram og Hovedkortet, og seff støyen fra pc`en da. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Man glemmer av og til at hardware komponenter utrolig nok ikke interresserer95-99% av Norges befolkning.. Så mye vi her tar som en selvfølge er ganske gresk for de fleste... :o Morsomt at du skulle nevne det... satt akkurat og tenkte det samme! Er egentlig ganske glad jeg har dette forumet... er ikke mange andre fora jeg kan observere og delta i samtaler og diskusjoner om 'data-stuff'. Ingen jeg kjenner har noen særlig interresse av å snakke noe særlig om data Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 har ganske mange av vennene mine som har interesse for data, men det ikke alle som skjønner alt jeg snakker om, men når det er sagt så har jeg nesten ikke noe peil på spill, for det har jeg ikke noe særlig interesse for, men hardware, software og alt annet som handler om pc har jeg litt peil på, sånn som hvis noen av vennene mine spør meg om noe så har jeg vanligvis et svar for å si det sånn. men som dere kanskje vet man kan ikke få får lite av lærdom, alltid noe å lære, om data også. å seff så kan jeg litt om linux da, å det er det ingen i venne gjeneng min som kan noe om, nesten ingenting iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå