Gå til innhold

ACER - mange feil og dårlig service


Anbefalte innlegg

Jeg angrer på at jeg kjøpte en ACER!

 

Maskinen hadde mange feil, og var mer inne til service en hjemme hos meg. Jeg fikk etter fem reparasjoner beskjed fra Elprice om at ACER ville gi meg reklamasjon på denne.

 

Så gikk Elprice konkurs. Jeg spurte ACER hva som skjedde med saken, men da svarte de at de hadde gitt pengene til Elprice, så pengene var nok tapt.

 

FÅ PENGENE MINE ACER, så lover jeg å aldri mer kjøpe en av drittmaskinene deres!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Din maskin har vært inne på reparasjon for samme feil flere ganger, og du ville heve kjøpet? Og så har du ikke fått pengene igjen? Har elprice gått konkurs? Butikken inærheten av meg var da oppe...

 

Kan være enig med den dårlige servicen til de. Fikk maskinen min tilbake knust engang, men det fikk jeg ordnet med reklamasjon. Og de la på når jeg ringte til de. Så jeg er enig i at du sier dårlig service.

 

Men denne saken kan du vel kankje prøve hos forbrukerrådet?

Lenke til kommentar

Kjeden elkjøp har ikke gått konkurs, kan hende butikken har gjort det, men ikke kjeden =)

 

Send mail til de eller dra til nærmeste elkjøp

 

Det har aldri vært snakk om Elkjøp her, men Elprice.

 

Elprice er, la oss si, heldigvis, konkurs! Tror noen av butikkene er kjøpt opp av Deal.no, eller blir gjenåpnet som Deal butikker

Lenke til kommentar

Jeg kontaktet bobestyrer som kunne bekrefte at jeg stillte bakerst i køen med mitt krav, etter ansatte og finansinstitusjoner, og at der ikke var penger i boet.

 

Her følger min e-postkorrespondanse med ACER. Kos dere :)

 

--------------------------------------------

From: Acer Norge

Sent: Monday, April 04, 2011 9:55 AM

To: mailto:[email protected]

Subject: Acer RMA 5853800G // 5608684G

 

Hei,

 

Vi har nå fått svar i saken fra vårt hoved kontor:

 

//Da Acer har kreditert produktet mot distributør og Elprice ikke har gjort opp med kunde, har vi dessverre ikke annen mulighet enn å henvise kunde til konkursboet.

 

Vi beklager for dette.//

---------------------------------------------

 

----------------------------------------------------

Fra: Morten Landmark [[email protected]]

Sendt: 5. april 2011 17:34

Til: Acer Norge

Emne: Re: Acer RMA 5853800G // 5608684G

 

Hei Mia.

 

I henhold til forbrukerkjøpsloven paragraf 35 har vi krav på erstatning fra dere for dette produktet, selv om Elprice har gått konkurs.

 

Det er helt flaut at dere prøver å unnvike å utbetale erstatning. Blir helt dårlig på deres vegne. Så mye gnål for noe som for dere helt opplagt er småpenger.

 

Kan du venligst henvise meg til en ansvarlig person med beslutningsmyndighet hos deres hovedkontor som jeg kan henvende meg til videre i denne saken slik at jeg slipper å kaste bort mere av min tid?

 

Mvh, Morten Landmark.

 

 

§ 35. Krav mot tidligere salgsledd mv.

 

Forbrukeren kan gjøre sitt mangelskrav mot selgeren gjeldende mot et tidligere yrkessalgsledd for så vidt tilsvarende krav på grunn av mangelen kan gjøres gjeldende av selgeren eller en annen som ervervet tingen fra det tidligere leddet.

 

Avtale i tidligere salgsledd som innskrenker selgerens eller en annen erververs krav, kan ikke gjøres gjeldende overfor forbrukerens krav etter første ledd i større utstrekning enn det som kunne vært avtalt mellom forbrukeren og selgeren.

 

Reklamasjonsreglene i § 27 gjelder tilsvarende for krav etter denne paragrafen.

 

Forbrukeren kan på samme vilkår som i første til tredje ledd gjøre sitt krav som følge av en mangel gjeldende mot en yrkesutøver som etter avtale med selgeren eller tidligere ledd har utført arbeid på tingen.

 

Forbrukeren kan også gjøre krav gjeldende etter reglene i lov 13. mai 1988 nr. 27 om kjøp § 84 første ledd, hvis dette gir forbrukeren større rettigheter enn det som følger av paragrafen her.

 

Tidligere salgsledd kan ikke motregne overfor forbrukeren med krav mot selgeren.

 

------------------------------------------------

 

--------------------------------------------------

Från: Rein Rudfelt [mailto:xxxxx] För ACN Ombytte

Skickat: den 18 april 2011 09:12

Till: Acer Norge

Ämne: Re: VS: Acer RMA 5853800G // 5608684G // Lovet kunde å komme med en tilbakemelding uke 15

 

 

 

 

Hei,

 

Vi refererer til følgende webside, se link. Dette gjelder selvsagt også for andre firmaer som er konkurs, og ikke bare Nettopp24.

 

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2011/1294660421.64

 

 

Med Vennlig Hilsen,

 

Mia Lindgren

 

Ombytte/Krediteringer

 

Acer Forhandler Helpdesk

 

-----------------------------------------------

 

-----------------------------------------------------

From: Morten Landmark

Sent: Monday, April 18, 2011 10:54 AM

To: Acer Norge

Cc: xxxxx

Subject: Re: VB: VS: Acer RMA 5853800G // 5608684G

 

Hei.

 

Saken som dere refererer til omhandler Nettopp24, som solgte totalpakkeløsninger som inneholdt hardware, software og service. I et slikt tilfelle mister man selvsagt reklamasjonsretten på totalpakken, men en enkelt datamaskin som inngår i en slik pakke har man fortsatt reklamasjonsrett på til tidligere salgsledd i henhold til kjøpsloven som jeg har sitert i forrige e-post.

 

Så referansen som dere har lagt ved i forrige e-post gjelder IKKE i denne saken.

 

Jeg har snakket med en kundebehandler hos forbrukerrådet som bekrefter at det jeg sier stemmer. De kan desverre ikke bekrefte dette skriftlig med mindre jeg formelt oppretter en klagesak mot ACER. Jeg vil gjerne slippe å opprette en formell klagesak, da dette innebærer mye merarbeid for BEGGE PARTER.

 

Mitt spørsmål er igjen: Hvorfor gidder dere å krangle på dette? Er dere klar over hvor elendig service dere yter overfor forbruker i denne saken? Ville du handlet ACER produkter om du ble utsatt for en slik saksbehandling som dette? Jeg bare spør!

 

Om dere kan bekrefte når dere kan komme med en tilbakemelding på denne henvendelsen så setter jeg pris på det.

 

Mvh, Morten Landmark.

 

----------------------------------------------------------

Endret av MIstermann
Lenke til kommentar

Dette er dårlig service. Hold denne saken varm til etter påske, så kan man jo prøve å sette kundemakt bak kravet. Om 20-30 (200-300) stk. sender mail til Acer så tror jeg de vil revurdere standpunktet. Men også Forbrukeromburdet bør kunne stille opp, og kanskje DinSide hjelper til.

 

Som du skjønner, så har du full støtte fra meg ;-)

Lenke til kommentar

Takk for det. Jeg ringte til ACER, og hun jeg snakket med sa at hun ikke hadde myndighet til å ta noen avgjørelse, og at jeg heller ikke kunne snakke med noen som hadde en slik myndighet. Da lurer jeg på hvorfor de i det hele tatt gidder å svare telefonen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nytt svar fra ACER i denne saken. Ser ut som de fortsatt ikke har forstått betydningen av ordet service.

 

Da går altså saken videre til forbrukerrådet.

 

Dette er siste gang jeg kjøper noe med ordet ACER på.

--------------------------------------------------

 

Hei,

 

Vi vil be dere at fjerne mailadresse [xxxxx] fra den websiden dere ref til:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1314930&pid=17643743&st=0entry17643743

 

Her er svar fra våres hoved kontor:

 

//Den linken vi har ref til tidligere er en link vi har fått fra Forburkerrådet. Når det gjelder det Morten Landmark ref til med totalpakker er ikke det helt korrekt. Noen kunder av Nettopp 24 kjøpe en pakkeløsning med 3 års forsikring, og disse casene har en annen sakgang. Disse produktene vil da dekkes av forsikringen. Men det var også mange kunder av Nettopp24 som kun kjøpte et enkelt produkt, og for de kundene, så må også de ta kontakt med konkursboet dersom de har det samme problemet som Morten Landmark.

Dersom Morten Landmark er uenig i vårt standpunkt som fremdeles er gjeldene, så må han ta kontakt med forbrukerrådet, og ta saken videre derfra.

Vi (Acer) har kreditert vår distributør, som da har kreditert sin kunde, i dette tilfellet Elprice. Elprice skal da ha oppgjøret med sluttkunde, men siden dette firmaet er konkurs er han desverre nødt til å ta kontakt med konkursboet. Noe han forøvrig har gjort, som desverre for kunden ikke førte frem.

 

Mvh,

Acer Computer Norway AS

v/ kundesenteret,

Dølasletta 3

3408 Tranby //

 

Vi viser eventuel videre kommunikasjon om saken til Forbrukerrådet.

 

Med Vennlig Hilsen,

 

Mia Lindgren

 

Ombytte/Krediteringer

 

Acer Forhandler Helpdesk

 

-------------------------------------------

Lenke til kommentar

Min siste e-post til ACER:

 

------------------------------------

 

Vedlagte dokument viser Anettes reklamasjon til ACER.

Her ser man altså tydelig at der står “Kunde ønsker kreditering/Ombytte”

 

Her er det altså et krav om kreditering, rettet fra kunde Anette Nordø, til ACER, og Anette har ikke mottat noen penger utfra dette kravet slik som hun har krav på i henhold til kjøpsloven.

 

Om ACER har overført penger til Elprice i forbindelse med dette kravet er fullstendig urelevant. Det er Anette som skal ha pengene, og såfremt hun ikke har mottat pengene, så står kravet ved like.

 

Dette kravet vil vi nå ta videre til forbrukerrådet.

 

Mvh, Morten.

 

---------------------------------------------

 

Jeg oppdaterer saken her når jeg hører fra forbrukerrådet.

Reklamasjon.pdf

Endret av MIstermann
Lenke til kommentar

Det jeg har hatt inntrykk av hele tia. Acer er bare dårlig kvalitet og null service.

 

Produsenter rangert etter service:

Panasonic,

Dell,

Asus,

HP,

Acer

 

Spent på utfallet av denne saken. Utrolig dårlig av Acer! Forsterket mitt allerede elendige inntrykk etter å ha sett alle Acer maskinene til de jeg kjenner daue flere ganger innen ett år.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Det jeg har hatt inntrykk av hele tia. Acer er bare dårlig kvalitet og null service.

 

Jepp. Maskinene er av dårlig kvalitet, og de siste gangene jeg har ringt til de, så har de lagt på så fort jeg har sagt navnet mitt. Forbaska dårlig service, skal aldri mer ha acer maskin, ALDRI

Lenke til kommentar

Kanskje litt off topic, men er det noen som kan gi meg e-posten til acer. Vil selv sende inn en klage :p

Servicen min har nå tatt +2 mnd og de har enda ikke klart å løse problemet. og nekter meg heving av kjøp.Jeg var der igår og snakket med Deal og de mente at acer hadde sent meg en "ny" pc av samme type, men uten emballasje, derfor ba jeg han kisen bak kassa å sende inn en klage på at jeg hadde sent inn full pakke med emballasje men fikk bare tilbake en pc + lader i en kartong...

Så jeg vurderer å sende inn en klage direkte til acer. Noen som kan hjelpe meg :p?

Lenke til kommentar

SNID står på maskinen, ved serienummeret. Jeg tastet inn serienummeret på maskinen min der engang.. Da kom det automatisk. Skal stå under på maskinen

Jeg har dessverre ikke maskinen :/ har kun ordre nummer...

Er det mulig å sende en mail uten all den informasjonen?

Endret av 3xt
Lenke til kommentar

Det jeg har hatt inntrykk av hele tia. Acer er bare dårlig kvalitet og null service.

 

Jepp. Maskinene er av dårlig kvalitet, og de siste gangene jeg har ringt til de, så har de lagt på så fort jeg har sagt navnet mitt. Forbaska dårlig service, skal aldri mer ha acer maskin, ALDRI

 

De kommer seg aldri inn på bedriftsmarkedet slik som de holder på, de er bare ute etter å utnytte svakere stilte forbrukere.

Lenke til kommentar

Acer er totalt bull, har hatt samme problemet med Acer-laptopen min siden jeg fikk den, og selv om den har vært minst 5 ganger på reprasjon er samme feilen der... Selvfølgelig nekter de å gi meg ny ettersom garantien har gått ut (den var på reprasjon 3 ganger innen garantien). Skulle ikke vært lov å måtte sende en ny laptop på reprasjon 3 ganer innen et år... Så leksa er ikke kjøp bærbar Acer.

Lenke til kommentar

Ayayay. Høres ut som en meget irriterende sak.

 

Acer er faktisk opphavet til alt vondt innen PC-verden. Den første (og eneste) Acer-Pcen jeg har hatt var en konsekvent jobb med tilpassing av "tweakede" drivere i hytt og pine. Hver gang jeg installerte et program (alt ifra VLC til WinRAR) bestemte PCen seg for å kræsje. Tror jeg formaterte den PCen 85 ganger før jeg solgte den på finn.no til overpris.

 

Håper ting ordner seg for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...