Ikon Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Hei, Jeg bor i et område(Ottestad/Sandvika rett utenfor Hamar) som er for langt unna sentraler til å kunne kople opp til VDSL/Fiber, men det er, så vidt jeg skjønner, CD bredbånd tilgjengelig i området. Jeg har blitt fortalt av folk som bor her at de gravde her i fjor og la noe fiber. Men! Dette er jo kabelmodem, noe jeg hadde når jeg bodde i oslo, og denne teknologien er jo kjent for packetloss og og dårlig ping. Er det slik fortsatt? Jeg er mest bekymret for å bruke denne teknologien pga. at jeg spiller mye og syns at ping er viktig for spillekvaliteten. Per dags dato kan jeg ikke få mer enn 8mbit på ADSL linje her hvor jeg bor, så akkurat nå er valget enten 8mbit ADSL eller CD bredbånd. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Jeg ville anbefale deg å se min tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1308564 Så ja av telenor sitt ADSL vs canal digital sitt tilbud, har jeg fått råd at CD er best. Siden kabel på TP over telefonkabel ikke er noe særlig. Så under fiber er nok Koaksnettene anbefalt. Mobilbredbånd er jo et alternativt om du ikke laster ned store ting. Under spilling har nok Ping mest å si hvor langt unna du er fra serveren. Så ja med 25 mbit nedlasting kan du oppleve lagging hvis du spiller med kina eller et sted langt unna. Endret 5. april 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Men! Dette er jo kabelmodem, noe jeg hadde når jeg bodde i oslo, og denne teknologien er jo kjent for packetloss og og dårlig ping. Javel? Nå har jeg aldri hatt kabel selv, men av de jeg kjenner så er det ingen der som har mer problemer med responstider og packetloss enn de av oss som ikke har coax linje. Som alltid om du skal bruke linja mye til spilling, sjekk hva routing de forskjellige ISP'ene har. Det er alfa og omega. Lenke til kommentar
Ikon Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Jeg hadde kabelmodem i 3 år i oslo og hadde masse pl og ping på 120+ på norske servere, da var vel 50 det som var vanlig fra der hvor jeg bodde og til de respektive servere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå