3xt Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Hei Jeg lurte på hvis jeg kjøper en vare til 35 dollar, men så må jeg betale 10 dollar i frakt, så blir det mer enn 200 kr tilsammen, må jeg betale toll? Eller blir avgiftene kun beregnet på hva selve varen koster? Mvh Tommy Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg måtte det, synes det er helt på tryne at man må betale 25% av frakten Lenke til kommentar
3xt Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 selv om vare er under 200kr? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 hvis du mener moms og i den forbindelse 200 kroners grensen, gå her: toll.no Under nyttig for privatpersoner velg: Netthandel les deg/ rull deg / scroll deg ned til TollABC, trykk på : § 5-9 Vare av mindre verdi les: Varer som bestilles av og sendes til mottaker i Norge er tollfrie dersom den enkelte sendingen har en verdi under 200 kr. Eventuelle fraktkostnader inngår ikke i verdigrensen. Fritaket gjelder ikke alkohol og tobakk. Det er gitt tilsvarende fritak for merverdiavgift og diverse særavgifter. hvis du ellers faktisk lurer på toll på det du skal kjøpe bruk tollkalkulatoren påtoll.no 1 Lenke til kommentar
3xt Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 hvis du mener moms og i den forbindelse 200 kroners grensen, gå her: toll.no Under nyttig for privatpersoner velg: Netthandel les deg/ rull deg / scroll deg ned til TollABC, trykk på : § 5-9 Vare av mindre verdi les: Varer som bestilles av og sendes til mottaker i Norge er tollfrie dersom den enkelte sendingen har en verdi under 200 kr. Eventuelle fraktkostnader inngår ikke i verdigrensen. Fritaket gjelder ikke alkohol og tobakk. Det er gitt tilsvarende fritak for merverdiavgift og diverse særavgifter. hvis du ellers faktisk lurer på toll på det du skal kjøpe bruk tollkalkulatoren påtoll.no Takk skal du ha! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. april 2011 Del Skrevet 7. april 2011 Såvidt jeg har forstått er det vareverdi < 200 kr som er utslagsgivende for hvorvidt man betaler mva. i tillegg, mens mva. beregnes av totalsummen (vareverdi + frakt) hvis vareverdien først ligger over mva-grensen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå