Koonlani Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Hei! Kom opp i matte i prøvemuntlig i dag. Skal altså regne litt rundt en klassetur. Noen som har forslag til ting vi kan gjøre på turen, og ting jeg kan ha med? Ting jeg bør ha med: - Målestokk - Funksjonar? - Budsjett/regnskap - Algebra - Veg/fart/tid - Prosent - Statistikk Kan legge ved flere ting Takker for forslag. Endret 5. april 2011 av NutrL Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Du kan jo arrangere en skogs/fjelltur. Med diverse aktiviteter på turen Da kan du få med det du har listet opp. Lenke til kommentar
Koonlani Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Tenkte meg en tur til en by(gjerne utlandet, er ikke så viktig hvor så lenge jeg får blandet inn aktiviteter og momentene). Og håper på litt mer konkrete forslag til hva jeg kan gjøre og hvordan jeg blander inn momentene. F.eks om vi skulle dra en plass kunne vi spille yatzi, og finne ut hva sannsynligheten for å få yatzi på første kast. Eller f.eks at vi drar på bowling og regner ut volum, massetetthet og vekt. Og plussting som kanskje ikke sensor hadde tenkt på, som at det er 3 sylindere i bowlingkulen som jeg må trekke fra. Endret 5. april 2011 av NutrL Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Kan fungere det. Er egentlig ikke så veldig fan av at man må lage historier under muntlig eksamen i matematikk, men det er nå så. Så lenge du holder deg unna å regne ut volumet til bowlingkjeglen tror jeg at du kommer til å kommed deg helskinnet i mål. Kart er jo perfekt for å se på målestokk, f.eks. kan du ha en krangel om hvor det er raskest å gå når man ser på kartet, der det er mulig å gå en helt rett vei (altså hypotenusen) eller gå to kateter. Finn ut hva det er i virkeligheten (målestokk), regn ut hvilken som er lengst (trigonometri) og så kan du sammenligne resultatet som prosentregning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå