RyanGiggs11 Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) (Litt usikker på hvor jeg skulle poste dette spørsmålet, men endte opp her) Reiser imorgen fra London til Oslo, med EAT 12:20 norsk tid. Jeg har ikke videre fly før klokken 17:45 som jo er en litt drøy ventetid. La igår merke til at det går et fly med samme kjede (Norwegian) til samme plass 13:00. Er det noen mulighet for meg å få bytta på selve flyplassen her imorgen når jeg ankommer? For det kommer jo såklart litt an på om det er forsinkelser osv. Hadde vært greit å spart 4-5 timer venting. Har forøvrig bestilt lavprisbillett, men om jeg kommer til skranken en halvtimes tid før avgang er det vel fordelaktig for dem å få meg på første fly (hvis det er plass) slik at de har mulighet til å selge enda en billett på neste fly. Innspill/erfaringer mottas med takk! PS: Av erfaring lander flyet fra London også litt tidligere enn estimert, så har vanligvis bedre tid enn 40 minutter. Endret 5. april 2011 av RyanGiggs11 Lenke til kommentar
svante Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Kommer du til skranken en halvtimes tid før avgang tviler jeg på at de kan gjøre så mye. Innsjekk stenger vel 30 min før avgang. Vil tro at et bytte muligens lar seg gjøre om du er tidlig nok, men tviler på at du klarer å være der tidlig nok selv om flyet skulle lande noen minutter før skjema. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Kan være knapt med 40 min ved ankomst, da du skal fra non-schengen delen av terminalen helt ut, så opp til avgangshallen til billettkontoret til Norwegian for å endre på billetten, så gå igjennom sikkerhetskontrollen før du må løpe til gaten. Ta heller 1745 avgangen. Lenke til kommentar
RyanGiggs11 Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Ja, dere har et poeng. Får bare se på det imorgen da når jeg ankommer Oslo. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Noen ganger jeg har hatt veldig billige ikke gjennomgående billetter har jeg bestilt to reiser videre, en med kort og en med lang transfertid. Det er billig forsikring. Endring av bilett hos Norwegian koster 250 kr + prisdifferanse og må skje minimum 30 minutter før opprinnelig avgangstid. Husk også at 13:00 er når flyet skal ta av fra rullebanen. Norwegian er ikke helt klar på reglene, men senere enn 15 minutt før avgang kan du glemme å komme med "Seneste oppmøte ved utgangen for reiser utenfor Skandinavia er 30 minutter. Utgangen stenger 15 minutter før publisert avgangstid, kunder som møter senere enn 15 minutter før publisert avgangstid vil miste avgangen." Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 40 minutter fra landing (ikke av flyet) via toll til ny avgang (ikke innsjekk) høres nesten eventyrlig ut. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Om flyet lander etter ruten og han er ute av flyet 5 minutter etter at hjulene tar bakken så har han 20 minutter før gaten stenger. Jeg har kommet meg gjennom større flyplasser på mindre enn det, men jeg ville ikke prøvd det på eget ansvar uten å ha en plan B klar. En gang klarte jeg faktisk ankomst tog på Gare du Nord til avgang tog på Gare de Lyon i Paris på mindre enn det. Var litt gærnere da, skulle gjerne sett noen klare gjenta det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå