Gå til innhold

Creative SB X-Fi XtremeGamer - irriterende ulyd ?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg kjører 1 stk Creative SB X-Fi XtremeGamer i pc'en min. Jeg opplever "hakkelyder" med jevne mellomrom. Ganske korte mellomrom, jeg lurer på om det er noe vifte på hovedkortet eller noe annet som jobber som går rundt som gjør at det kommer slik lyd?? Har oppdatert driverene, men det hjalp ikke. Urolig irriterende vertfall. Hadde vert fint om noen hadde noen tips til hva jeg eventuelt kan gjøre for og prøve og løse problemet. Vet ikke om det er nødvendig men her er maskinens andre spesifikasjoner:

 

Hovedkort:

Asus P5K Premium/WIFI-AP, P35, DDR2

Socket-775, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex16

 

PCU:

Intel Core 2 Quad Q6700 2.67GHz

 

3dkort:

PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 512MB,

GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

 

Ram:

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

 

HD:

WD Caviar® Black 750GB, 3,5", SATA

 

 

 

 

Takker på forhånd til de som gidder og svare meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du hører hakkelyder som kommer fra pcen? Eller mente du at når du f.eks hører på musikk så hakker det? Ble litt forvirret når du nevner spesifikt at du har et lydkort installert.

 

Iallfall, hvis dette dreier seg om problemer med avspilling av lyd i Windows (altså at det ikke kommer fra selve hardwaren) så burde du se om strømforsyningen har nok strøm til å drive alt sammen.

 

(Hvis det er hakkelyder fra selve maskinen så kan det hende at det er harddisken som sliter. Lagt merke til at pcen produserer mere hakkelyder når du starter noe?)

Lenke til kommentar

Så du hører hakkelyder som kommer fra pcen? Eller mente du at når du f.eks hører på musikk så hakker det? Ble litt forvirret når du nevner spesifikt at du har et lydkort installert.

 

Iallfall, hvis dette dreier seg om problemer med avspilling av lyd i Windows (altså at det ikke kommer fra selve hardwaren) så burde du se om strømforsyningen har nok strøm til å drive alt sammen.

 

(Hvis det er hakkelyder fra selve maskinen så kan det hende at det er harddisken som sliter. Lagt merke til at pcen produserer mere hakkelyder når du starter noe?)

 

 

Heisann, ja var kansje litt uklar der. Men det er ikke fra hardware, det er på all lyd som kommer fra musikk,film,spill osv. Er en gjevn lyd med 3-4 hakk som går om og om igjen. Jeg har denne typen strømforsyning:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340649

 

Hva kan jeg eventuelt gjøre for og lette jobben til den jeg har nå litt ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...