Gjest Slettet+3165 Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Hvorfor diskuteter du W211? Helt ut av hans pris segment. Uansett KM stand, ingen W211 til under 80 000, bare en haug av W210 Som sagt tidligere girkassene og motorene holder lenge, har aldri sagt noe annet. Listen din beviser ikke noe annet enn nettopp det, at motorene og girkassen holder lenge. Det sier ingenting om hvor påkostet bilen er og hvor mye vedlikehold. Syns også søken er irrelevant i forhold til hva trådstarter er ute etter, følgende søk ville nok vært et bedre valg for de fleste: 50-80 000kr Under 150 000km Personbil Da har plutselig bilmerker som Ford, Opel, Renault, Peugeot og VW dobbelt så høyt utvalg som Mercedes. Ser vi tillegg på hvor mange e-klasser det er innenfor dette prisjiktet, er det bare 1/6 av det totalt antallet Mercedeser(omtrent bare w210). Angående disse bildelene som skal være så billige og likt priset uansett bilmerke hos Bilxtra, hvorfor koster katalysatoren (begge fra merke Bosal) ca. 5500 på en Ford Focus 1.6, og 11300 på en E250D? W211 220CDI det er snakk om, samme serviceutgiftene som andre biler? Merksnodig, bare servicen bar dobbel så dyr på den Mercedesen som på Opelen jeg har nå (2 år nyere). Fåtallet av Norges befolkning kjører sine biler 300 000km++ før de bytter, så da spør jeg, hvor mange Ford Focuser kunne du hatt for de samme utgiftene, mange, skal jeg garantere deg. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Hvorfor diskuteter du W211? Helt ut av hans pris segment. Uansett KM stand, ingen W211 til under 80 000, bare en haug av W210 Som sagt tidligere girkassene og motorene holder lenge, har aldri sagt noe annet. Listen din beviser ikke noe annet enn nettopp det, at motorene og girkassen holder lenge. Det sier ingenting om hvor påkostet bilen er og hvor mye vedlikehold. Syns også søken er irrelevant i forhold til hva trådstarter er ute etter, følgende søk ville nok vært et bedre valg for de fleste: 50-80 000kr Under 150 000km Personbil Da har plutselig bilmerker som Ford, Opel, Renault, Peugeot og VW dobbelt så høyt utvalg som Mercedes. Ser vi tillegg på hvor mange e-klasser det er innenfor dette prisjiktet, er det bare 1/6 av det totalt antallet Mercedeser(omtrent bare w210). Angående disse bildelene som skal være så billige og likt priset uansett bilmerke hos Bilxtra, hvorfor koster katalysatoren (begge fra merke Bosal) ca. 5500 på en Ford Focus 1.6, og 11300 på en E250D? W211 220CDI det er snakk om, samme serviceutgiftene som andre biler? Merksnodig, bare servicen bar dobbel så dyr på den Mercedesen som på Opelen jeg har nå (2 år nyere). Fåtallet av Norges befolkning kjører sine biler 300 000km++ før de bytter, så da spør jeg, hvor mange Ford Focuser kunne du hatt for de samme utgiftene, mange, skal jeg garantere deg. Monterte en katalysator på en 320CDI w211, den kostet snaue 6500 kr. Min e230 nermer seg 300k har ikkje hatt noken særlige utgifter på den. Min onkel har en 250d stasjonsvogn w124 som har rullet 630k den har han heller ikkje hatt andre utgifter på en normale slitedeler som støtdempere, foringer, olje stabbstag, styrestag, dynamobørster, tennplugger, drivreimer og lyspærer.. Han hadde en større reprasjon på bilen i forbindelse med at han skiftet varmeapperat da det begynte og leke, det er så og si det einaste. I og med at han har gjort alt arbeidet skjøl sier han selv at han bare har brukt mellom 15-20 i deler på bilen i dei 12 åra han har hatt den. Del la oss seie 20k på 12 og du får da gjenomsnitlig utgifter i deler. Joda, det kan være dyrt og ha bil det finnes mye vrak ute og går, både Mercedes og Lada for den sakskyld. Men er mercedes dyrere og ha en andre biler? neppe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 1. Det forutsetter igjen at TS kan skru selv. 2. Det forutsetter også at fordi du og onkelen din har vært heldig, så er hele Mercedes stallen like bra. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 1. Det forutsetter igjen at TS kan skru selv. 2. Det forutsetter også at fordi du og onkelen din har vært heldig, så er hele Mercedes stallen like bra. Heldige og heldige, det kallest Mercedes Men uenige kommer vi vell til og være, er vell 2 synspunkt og prioriteringer, men det og lære seg og skru lærer en ved og prøve og faile litt, for detmeste failing Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 Hva skjer med at det har utviklet seg til en mercedes diskusjon? Jeg har hverken lyst til, kunnskaper om, eller tid til å skru på bilen på egen hånd! Den eneste som har kommet med seriøse forslag i denne diskusjonen er BjerkneZ. Nei jeg kommer ikke til å velge tysk bil, selv om det er noen av dere som tydelig er frelst. Håper mercedes-fanboysa klarer å respektere det. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Men hva syntes du om bilene jeg linket til? Noe slikt du er på utkikk etter, eller kunne du tenke deg mer fornuftige biler av samme merke? Med "mer fornuftige biler" så mener jeg mindre motor og uten høy partyfaktor. Hvis dette ikke er viktig for deg, kan du få en enda nyere bil med mindre km. på telleren, som mest sannsynlig også har blitt kjørt penere av eierene. Jeg har sagt det flere ganger før, men jeg sier det igjen: Toyota IQ må jo være en perfekt studentbil. Er vel delte meninger om utseendet på denne bilen, men personlig synes jeg IQ er en av de tøffere småbilene. Koster ny fra rundt 130.000,- og da har du 5 års garanti og så vidt jeg vet så er service også inkludert i prisen(?). Jeg vet det er noen tusen over budsjettet ditt, men det kan godt være at du tjener på dette i lengden. Den er vel forholdsvis lett og selge, og jeg vil tro at småbiler som dette vil bli mer og mer populære fremover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå