Athelas Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg har letet rundt på nettet nå en stund etter informasjon om dette. Så vidt meg bekjent så støtter DirectX 9 64bits fargedybde, (mot det som før var max 32-bit/true color). Er det noen som har peiling på om 9800Pro støtter 64bits farger, og evt. om man trenger ny skjerm for å få utnyttet dette? Athelas Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Hittil har jeg ikke hørt noe om det i den "normale" dataverden, men støtter ikke de fleste spill o.l bare 32 `bit fargedybde!!!! Vil jo ikke få så stor utnyttelse av det da vil du? Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Vel. Det er det jeg ikke er helt sikker på... HL2 og Doom3 kan jo virke som blir å støtte det... Jeg har venta lenge på denne fargerevolusjonen, så det er spennende å se at noe skjer...(dx9) Flere synspunkter? Athelas Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 bilde redigering kan vel også bli revolusjonært ved 64bit farger? ikke alle som bare tenker spill da! Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Det er sant. Men det er hovedsaklig 64bit farger i spill jeg sikler etter! Athelas Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Det finnes vel ikke skjermer som støtter dette, så da faller det jo i fisk... Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Det finnes vel ikke skjermer som støtter dette, så da faller det jo i fisk... Hence my question... Er det ikke noen som har peiling på dette, da? Athelas Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Det finnes vel ikke skjermer som støtter dette, så da faller det jo i fisk... For å si det sånn, skjermen vet ikke forskjell på 1 eller 64 bits fargedybde. Den bare får signalene fra skjermkortet som er gjort om fra digitale signaler til analoge. Ergo kan man ha så mange farger man vil ha på en skjerm. Det er det samme som med TV'en i stua di det... Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 Det var det jeg óg tenkte... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Alle DX9 kort støtter float point precision, det er en av de største nyhetene i DX9. Float point frecision gir mye mer dynamik. Med vanlig 32bit farger har man f.eks kun 256 verdier av grønt, mens vi kan oppfatte flere millioner. Radeon R(V)3x0 kjører full presisjon på de spillene som støtter det, FP24 (96bit output). GeForceFX kan kjøre INT12, FP16 og FP32 (128bit). Doom3 vil støtte float point precision, men etter det jeg har hørt vil ikke forskjellen være så stor der siden spillet ikke er utviklet for det i utgangs punktet. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 16. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2003 Alle DX9 kort støtter float point precision, det er en av de største nyhetene i DX9. Float point frecision gir mye mer dynamik. Med vanlig 32bit farger har man f.eks kun 256 verdier av grønt, mens vi kan oppfatte flere millioner.Radeon R(V)3x0 kjører full presisjon på de spillene som støtter det, FP24 (96bit output). GeForceFX kan kjøre INT12, FP16 og FP32 (128bit). Doom3 vil støtte float point precision, men etter det jeg har hørt vil ikke forskjellen være så stor der siden spillet ikke er utviklet for det i utgangs punktet. Aha! Det var nettopp dette jeg tenkte på! Tusen takk!!! Athelas Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 MistaPi; har du noen tips om hvor jeg kan lese mer om dette? Athelas Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 MistaPi; har du noen tips om hvor jeg kan lese mer om dette? Athelas Her har du noe lesestoff.. http://www.tomshardware.com/graphic/200207...precision_color http://www.digit-life.com/articles2/ps-precision/ Du kan ellers bruke google, du vil finne mye info der. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 21. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2003 Glimrende! Tusen takk! 8) Athelas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå