Howard Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 TEST: Jaxx Live Store harddiskbaserte MP3-spillere er virkelig i skuddet om dagen, men de er ikke like praktisk til alle bruksområder, f.eks. trening. Jaxx Live må kunne sees på som den strake motsetningen til store MP3-spillere. Les saken her. Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Da denne spilleren er basert på en SigmaTel STMP3410 chip, er det bare å finne den rimeligste. Altså, ingen vits å kjøpe Jaxx Live, når du kan få en Audio Steno BP300 noen hundrelapper billigere. FOR BRUKERE AV LINUX Jeg har gjennom et aldri så lite "hack" greid å få overført mp3-filer til den, med Linux. Det foregår på denne måten: 1. Fjerne batteriet 2. Plugge spilleren i, og "montere" den 3. Overføre filen(e) 4. Bruke kommandoen "sync" for å synkronisere diskene (skrive data til spilleren). 5. Dra ut spilleren fra USB-kontakten, og sette i batteriet igjen. Alle mp3spillere som er basert på SigmaTel STMP3410 (Mpio DMK, JazPiper Ubit,Creative MuVo + flere), kan brukes i Linux med denne metoden. Men det er en stor bakdel; Drevet kan ikke brukes til å flytte over filer med, da dataene forsvinner neste gang du plugger spilleren i USB-Kontakten. Dette er jo bare en nødløsning inntil videre får vi håpe. Jeg satser på at SigmaTel kommer med ny firmware nærmeste fremtid. Jeg er i full gang med å "plage" dem Min konklusjon av disse billigspillerene: De burde egentlig ikke ha kostet mer en 350 kr noen av dem, når man tar kvaliteten i betrakning (noe som er ganske fraværende). :wink: Upps....Glemte noe! Alle spillere som er basert på SigmaTel chip'er, er beheftet med DRM teknologi!! Bare så folk vet om det, siden ingen selgere opplyser om dette. Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Jeg har både hatt geil/microstar, jazpiper ubit og denne her det er snakk om, jaxx live og kan ikke fatte at HW skriver at de er dårlig lyd på den. Man må bare bruke equlizeren til å finne den rette instillingen! De andre jeg hadde var bare søppel i forhold. Spesielt i forhold til lyden på jaxx'en. Så er jo skjermen av meget høy kvalitet (høy oppløsning) selv om det er lite. Enig i at den kunne vært større. Man kan bestemme på instillinger om man vil ha tekst el tid el bege deler el ingen av delene:P så det er bare å lese i håndboka (Howard) :wink: Lenke til kommentar
Howard Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 (Howard) :wink: Nå er det ikke Howard som har testet dette produktet, undertegnede opprettet kun tråden i forumet. Uansett mottas alle poenger og kommentarer med stor takk! Antar at sannsynligheten for at også artikkelforfatter lar sine øyne svipe over denne tråden er rimelig stor. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Til testeren (Magnus): Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en mp3-spiller. Hvilken av de du har testet er din favoritt? Lenke til kommentar
tore- Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg trener med min iPod, og den er "stor" som dere sier. Aldri problemer med det. Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg trener med min iPod, og den er "stor" som dere sier. Aldri problemer med det. Trener du vekter da? (bruker ipoden som vekt) Lenke til kommentar
jokki Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 den veier 158 g. trokke han bruker den som vekt nei. Jeg merker ikke at jeg har min ipod i lomma eller noen andre plasser. edit: det var vist 158 g og ikke 148 g. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Jeg trener med min iPod, og den er "stor" som dere sier. Aldri problemer med det. Trener du vekter da? (bruker ipoden som vekt) Jogget fra bergen sentrum til fana en gang, null problem med spilleren. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 Til testeren (Magnus): Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en mp3-spiller. Hvilken av de du har testet er din favoritt? Det kommer helt an på hva slags type spiller jeg hadde vært ute etter. Til daglig bruker jeg iRiver MP400/350 SlimX CD-MP3-spiller og er svært fornøyd med den. Når det er snakk om minnebasert tror jeg at jeg hadde gått for iAudio CW300 eller JoS MP-100. Harddiskbasert hadde trolig vært Creative ZEN eller iPod (kommer an på hvor mye penger jeg hadde hatt til rådighet) Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 16. juli 2003 Del Skrevet 16. juli 2003 den veier 158 g.trokke han bruker den som vekt nei. Jeg merker ikke at jeg har min ipod i lomma eller noen andre plasser. edit: det var vist 158 g og ikke 148 g. Så så ikke ta det ille opp det var en spøk! Men stor er den! Lenke til kommentar
elzon Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Har selv en jaxx live spiller og må si meg uenig på de fleste "kritiske" belysninger som er kommentert. Syns lydkvaliteten er faktisk av god kvalitet. Ihvertfall ikke dårlig som det påstås(vel å merke ved å benytte en annen hodetelefon). Radio-delen syns jeg suger endel, siden det gir endel skur og har dårlig mottak. Syns menyen er helt kurrante, er dog enig at displayet kunne ha vært større. Det som tiltrekker mest ved denne spilleren er uten tvil størrelsen. Blir vel hva slags kriterier og behov man legger til grunn som avgjør. Men hvis du vil ha en lett og nett spiller så er denne å anbefales. Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Har selv en jaxx live spiller og må si meg uenig på de fleste "kritiske" belysninger som er kommentert. Syns lydkvaliteten er faktisk av god kvalitet. Ihvertfall ikke dårlig som det påstås(vel å merke ved å benytte en annen hodetelefon). Radio-delen syns jeg suger endel, siden det gir endel skur og har dårlig mottak. Syns menyen er helt kurrante, er dog enig at displayet kunne ha vært større. Det som tiltrekker mest ved denne spilleren er uten tvil størrelsen. Blir vel hva slags kriterier og behov man legger til grunn som avgjør. Men hvis du vil ha en lett og nett spiller så er denne å anbefales. Endelig en som støtter meg;) Synes også at radioen er dårlig ja. Men ellers er den helt topp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå