KarlRoger Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Direktivet bryter med grunnlovens §102 og artikkel 12 i menneskerettighetserklæringen. § 102. Hus-Inkvisitioner maa ikke finde Sted, uden i kriminelle Tilfælde. Article 12. * No one shall be subjected to arbitrary interference with his privacy, family, home or correspondence, nor to attacks upon his honour and reputation. Everyone has the right to the protection of the law against such interference or attacks. Hva slags muligheter har vi for anmeldelse eller saksøking av staten eller politikerne nå? Må vi vente til de faktisk implementerer direktivet før det anses som lovbrudd? Endret 5. april 2011 av KarlRoger Lenke til kommentar
KKake Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Må følge med på hva som blir sagt her. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Dette innlegget svarer formodentlig på spørsmålene dine. 4 Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Bra link krikkert! Dette viser at det fortsatt er håp for å få kastet DLD på hue og ræva ut av Norge. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Noen som kan si hvordan DLD påvirker innsynsretten i data lagret om oss, og hvordan den er i dag? Kan jeg i dag f. eks. kreve å få se alt min ISP eller teleoperatør har lagret på meg? Kan jeg kreve å få det slettet? Kan jeg det med DLD? Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Dette innlegget svarer formodentlig på spørsmålene dine. Til dels, men det peker mot at direktivet må være i effekt før vi kan ta det til retten. Noen som kan si hvordan DLD påvirker innsynsretten i data lagret om oss, og hvordan den er i dag? Kan jeg i dag f. eks. kreve å få se alt min ISP eller teleoperatør har lagret på meg? Kan jeg kreve å få det slettet? Kan jeg det med DLD? Slik jeg forstår det så blir det både og med DLD. DLD går på tvers av eksisterende lover. Endret 5. april 2011 av KarlRoger Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Domstolene kan bare dømme i konkrete saker. Man kan ikke dømme etter en lov som ennå ikke er trådt i kraft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå