iCrap Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Trenger forslag til en kvalitets-laptop for student. Krav: Kjempegod skjerm, størrelse 13-14" Kjempebra tastatur og touchpad Ergonomisk og god å bruke Kvalitetsmaskin som er bygd for å vare Brukbar ytelse til multitasking office/visual studio/matematikksoftware(Maple)/simulering(SPICE) Ikke krav, men vil aller helst ha: Grei batteritid. Ca 2-3t ved typisk office+webleser bruk hadde vært bra. Lav vekt Acer vil jeg ikke ha, de har skuffet meg nok ganger, så de får ikke sjansen igjen. Prisen bør være så lav som mulig men fortsatt oppfylle ovennevnte krav. Noen forslag? Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Tenker macbook og sony vaio, men passet ikke med at du vil ha lav pris. Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Mac er uaktuelt: 1. Jeg bruker altfor mye windows-spesifikk programvare. Operativsystemet er vel endel av prisen på en mac, en PC med lignende specs koster jo halvparten 2. Jeg liker ikke MacOSX 3. Jeg liker ikke Apple Skal se på Vaio, men jeg boikotter egentlig sony også. Hva med asus eller IBM? Hva er "lav pris" i dag? Jeg tenker ca 6000-8000kr eksl. moms (jeg betaler ikke moms) Endret 5. april 2011 av iCrap Lenke til kommentar
jevli Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Acer er bra laptoper. God ytelse, stilrene og pene, lang batterilevetid (varier selvsagt noe fra modell til modell) Vi har 4 laptoper her i huset, og da jeg skulle kjøpe ny her for et par uker siden var valget enkelt; Acer. Endte opp med å kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610601 Genial kjøling (0 problem å ha den på fanget), 6-7 timers batterilevetid ved normalt brukt (surfing og litt skolearbeid), lynkjapp (har ikke testet den på noen spill eller tunge programmer enda, men mtp oppstart og "OS-bruk" er den kjapp). Beste var at den ble lagt ut på tilbud RETT før vi kjøpte den (en halv time før jeg bestilte, hadde sett meg ut PCen på forhånd så det var megaflaks betalte litt over 6000,- for den). Nå er tilbudet over, og den koster 7500,- igjen 1 Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Samsung har en fin som bør passe bra til kravene du stiller: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620688 Litt usikker på batteritiden, men ellers er det en veldig bra pc. 1 Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Acer er bra laptoper. God ytelse, stilrene og pene, lang batterilevetid (varier selvsagt noe fra modell til modell) Vi har 4 laptoper her i huset, og da jeg skulle kjøpe ny her for et par uker siden var valget enkelt; Acer. Endte opp med å kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610601 Genial kjøling (0 problem å ha den på fanget), 6-7 timers batterilevetid ved normalt brukt (surfing og litt skolearbeid), lynkjapp (har ikke testet den på noen spill eller tunge programmer enda, men mtp oppstart og "OS-bruk" er den kjapp). Beste var at den ble lagt ut på tilbud RETT før vi kjøpte den (en halv time før jeg bestilte, hadde sett meg ut PCen på forhånd så det var megaflaks betalte litt over 6000,- for den). Nå er tilbudet over, og den koster 7500,- igjen Min personlige erfaring med Acer er en helt annen enn din, kan man jo si. Så bruker jeg PC'n utrolig hardt også. Min samboers Acer har byttet hovedkort 6 ganger, min onkel har fått ny laptop 3 ganger før han hevet kjøpet og kjøpte en dell, osv osv (1-2 år gamle modeller) Selv har jeg en Dell vostro 1500 som har vært brukt 4-10 timer daglig i snart 4 år frem og tilbake overalt, og den virker relativt bra enda, det må jeg si er kvalitet. Jeg skal ikke nekte for at de nye Acer er bra, jeg vil helst bare styre unna. Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Samsung har en fin som bør passe bra til kravene du stiller: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620688 Litt usikker på batteritiden, men ellers er det en veldig bra pc. Den så veldig fin ut. Noen som vet noe om kvaliteten på skjerm og tastatur/touchpad? Lenke til kommentar
jevli Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Sjekk ut tester så står det helt sikkert noe om det du lurer på. La oss høre hva du går for Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Samsung har en fin som bør passe bra til kravene du stiller: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620688 Litt usikker på batteritiden, men ellers er det en veldig bra pc. Den så veldig fin ut. Noen som vet noe om kvaliteten på skjerm og tastatur/touchpad? Den har ett veldig godt tastatur og skjermen har bra bilde, moren min har den så har prøvd den noen ganger. Hele pcen er knallgod og er veldig portabel. 1 Lenke til kommentar
Terje Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 De er ikke kjent for å være de billigste, men jeg vil anbefale Lenovo Thinkpad. Etter det jeg erfarer er Thinkpad som skapt for skole- og businessbruk. Jeg sitter selv og venter på at Thinkpad x220 skal bli sluppet i Norge, og håper bare på at prisen ikke blir den verste.. 1 Lenke til kommentar
ChristianL Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Thinkpad er jo superpcer i denne klassen og tåler alt Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Dette innlegget ble altfor langt og fullt av off-topic og er derfor redigert. Thinkpad er fortsatt kongen skjønner jeg, og jeg skal ha det i bakhodet. Takk for hjelpen. Endret 6. april 2011 av iCrap Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå