Gå til innhold

[Løst] Kvalitets-laptop for student

iCrap

Anbefalte innlegg

Trenger forslag til en kvalitets-laptop for student.

Krav:

Kjempegod skjerm, størrelse 13-14"

Kjempebra tastatur og touchpad

Ergonomisk og god å bruke

Kvalitetsmaskin som er bygd for å vare

Brukbar ytelse til multitasking office/visual studio/matematikksoftware(Maple)/simulering(SPICE)

Ikke krav, men vil aller helst ha:

Grei batteritid. Ca 2-3t ved typisk office+webleser bruk hadde vært bra.

Lav vekt

Acer vil jeg ikke ha, de har skuffet meg nok ganger, så de får ikke sjansen igjen.

Prisen bør være så lav som mulig men fortsatt oppfylle ovennevnte krav.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mac er uaktuelt:

1. Jeg bruker altfor mye windows-spesifikk programvare. Operativsystemet er vel endel av prisen på en mac, en PC med lignende specs koster jo halvparten

2. Jeg liker ikke MacOSX

3. Jeg liker ikke Apple

Skal se på Vaio, men jeg boikotter egentlig sony også.

Hva med asus eller IBM?

Hva er "lav pris" i dag? Jeg tenker ca 6000-8000kr eksl. moms (jeg betaler ikke moms)

Endret av iCrap
Lenke til kommentar

Acer er bra laptoper. God ytelse, stilrene og pene, lang batterilevetid (varier selvsagt noe fra modell til modell) :)

Vi har 4 laptoper her i huset, og da jeg skulle kjøpe ny her for et par uker siden var valget enkelt; Acer. Endte opp med å kjøpe denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610601

Genial kjøling (0 problem å ha den på fanget), 6-7 timers batterilevetid ved normalt brukt (surfing og litt skolearbeid), lynkjapp (har ikke testet den på noen spill eller tunge programmer enda, men mtp oppstart og "OS-bruk" er den kjapp).

Beste var at den ble lagt ut på tilbud RETT før vi kjøpte den (en halv time før jeg bestilte, hadde sett meg ut PCen på forhånd så det var megaflaks :D betalte litt over 6000,- for den). Nå er tilbudet over, og den koster 7500,- igjen :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Acer er bra laptoper. God ytelse, stilrene og pene, lang batterilevetid (varier selvsagt noe fra modell til modell) :)

Vi har 4 laptoper her i huset, og da jeg skulle kjøpe ny her for et par uker siden var valget enkelt; Acer. Endte opp med å kjøpe denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610601

Genial kjøling (0 problem å ha den på fanget), 6-7 timers batterilevetid ved normalt brukt (surfing og litt skolearbeid), lynkjapp (har ikke testet den på noen spill eller tunge programmer enda, men mtp oppstart og "OS-bruk" er den kjapp).

Beste var at den ble lagt ut på tilbud RETT før vi kjøpte den (en halv time før jeg bestilte, hadde sett meg ut PCen på forhånd så det var megaflaks :D betalte litt over 6000,- for den). Nå er tilbudet over, og den koster 7500,- igjen :p

Min personlige erfaring med Acer er en helt annen enn din, kan man jo si. Så bruker jeg PC'n utrolig hardt også. Min samboers Acer har byttet hovedkort 6 ganger, min onkel har fått ny laptop 3 ganger før han hevet kjøpet og kjøpte en dell, osv osv (1-2 år gamle modeller)

Selv har jeg en Dell vostro 1500 som har vært brukt 4-10 timer daglig i snart 4 år frem og tilbake overalt, og den virker relativt bra enda, det må jeg si er kvalitet.

Jeg skal ikke nekte for at de nye Acer er bra, jeg vil helst bare styre unna.

Lenke til kommentar

Samsung har en fin som bør passe bra til kravene du stiller:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=620688

Litt usikker på batteritiden, men ellers er det en veldig bra pc.

Den så veldig fin ut. Noen som vet noe om kvaliteten på skjerm og tastatur/touchpad?

Den har ett veldig godt tastatur og skjermen har bra bilde, moren min har den så har prøvd den noen ganger. Hele pcen er knallgod og er veldig portabel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette innlegget ble altfor langt og fullt av off-topic og er derfor redigert.

Thinkpad er fortsatt kongen skjønner jeg, og jeg skal ha det i bakhodet. Takk for hjelpen.

Endret av iCrap
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...