Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Komme opp i R2/Fy2-eksamen? [Delkurs]

Anbefalte innlegg

Jeg fikk stryk i matte R2 standpunkt of fysikk 2 skriftlig eksamen i fjor (2009/2010), tok opp begge disse fagene som "ny eller særskilt eksamen" til jul og fikk 2 i matte og 1 i fysikk. Går nå matte og fysikk som delkurselev, dvs at jeg møter opp til timene som vanlige elever og får standpunktkarakter. Fikk 3 i begge i standpunkt til jul og ligger an til 3 i begge fag til sommeren. Har ellers ganske gode karakterer og et snitt på ca. 4,7.

Siden jeg besto på matte-eksamen er jeg vel "ferdig" med det faget? Det eneste som kan ødelegge nå er vel om jeg kommer opp i fysikk og stryker, er det stor sannsynlighet for å stryke når jeg har 3 i standpunkt? Som sagt tok jeg ikke opp fagene via privatisteksamen men via "ny eller særskilt eksamen" som tilbys av skolen og ikke regnes som privatisteksamen. Har forstått det slik at man trenger fire beståtte eksamener fra Vg3 for å få vitnemål; to i norsk samt en muntlig og skriftlig eksamen. I fjor besto jeg norsk x2 samt skriftlig men stryk på fysikkeksamen, vil det si at jeg uansett kommer opp i minst et eksamensfag nå til sommeren slik at jeg får fire eksamener? Eller kan min toer fra matte-eksamen til jul regnes som den fjerde eksamenen slik at jeg har nok antall eksamener og dermed ikke kommer opp i eksamen til sommeren?

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...