Beritaron Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) eventuelt særskilte grunner (noe jeg synes høres suspekt ut igjen, noen som vet hva som legges i dette?). Tidligere post (ref til hw.no) Takker EDIT: ikke så mye som skal til altså? En liten mistanke om så og si 'et eller annet'. Er det slik at man alltid skal bli oppmerksom på at det er hentet informasjon om det om det ikke foreligger noe grunn til videre overvåking, og eventuelt begrensinger på varigheten av overvåkingen før de er pålagt å gjøre personen oppmerksom på hva av data som er hentet? Endret 8. april 2011 av tamarin Lenke til kommentar
Atrof Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Og sånn ser det ut når franske myndigheter trenger bare noen få flere opplysninger. Fransk politi gis tilgang Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 I video nr2 her ser dere hva politikerne var opptatt av under avsluttende DLD debatt. 80% tar ikke feil. Makan til arroganse. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hva kan vi gjøre? Seriøst? Jeg er ikke for det anonymous driver med, for de spiller mot sin hensikt. Men hva kan vi gjøre for å få disse idiotene ut av stortinget og regjeringen? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 @Alt-Ctrl: Jeg tror ikke vi kan gjøre så mye. Det tydeligste alternativet er å stemme andre "folkevalgte" inn på tinget. Fortrinnsvis motstandere av DLD & EU, men det er en seig prosess med lite garanti. Når det gjelder DLD saken så kan folkeopplysning være en positiv sak å jobbe med. De populære mediene har gitt DLD en meget lav profil. Dette har resultert i at alt for få vet hva direktivet innebærer/er og har gitt AP det fraværet av motstand de trengte for å bryte grunnloven. Det som derimot kommer til å skje: Saken blir forsatt holdt nede av mediene (som du ser). De fleste kommer til å glemme at DLD føltes som et problem, og går heller tilbake til Paradise Hotel og andre sedate hverdagstanker. Litt i samme stil som "midlertidig omsetningsavgift til kriseformål". I dag kjent som MVA/moms. Når DLD er trygt innført (Inklusive et par skryte/-resultatsaker i media) vil regjeringen begynne å utvide. Lykke til. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Hva kan vi gjøre? Seriøst? Jeg er ikke for det anonymous driver med, for de spiller mot sin hensikt. Men hva kan vi gjøre for å få disse idiotene ut av stortinget og regjeringen? Vi kan stemme på andre ved neste valg. (Nordmenn husker dårlig og størstedelen av befolkningen setter andre ting høyere enn DLD) Vi kan gjøre som anonymous. (Virker mot sin hensikt i følge deg) Vi kan skrive sinte brev til politerke eller avisen. (Dette har alltid stor effekt ) Vi kan starte opprør i Oslos gater, gå inn på Stortinget og kaste ut Qusilingene med makt. (Nordmenn er feige og tør ikke dette) Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) Mulig jeg virker irriterende dum nå men er du imot eller for DLD? Jeg er mot DLD.Men jeg ser ikke noe galt i at man vet hvilke folk som har hvilken IP-adresse - akkurat som man vet hvilket telefonnummer som hører til hvilken person/husstand. Forutsatt at informasjonen IKKE utleveres til sivile, at det kreves domstolskontroll, og at ingen annen informasjon enn hvem som har en IP-adresse til rådighet på et visst tidspunkt, lagres. Slik forslaget ble vedtatt kan man bruke det kommende regelverket til å få ut informasjon om eier av IP-adressere mot varslere, kildene til journalister, eller Pelle på 17 som legger en film ut på nettet. Og deler av dette er Høyres skyld. Styrke personvernet? neh. Kjøpt og betalt av advokatfirmaet Simonsen? Mer sannsynlig. Endret 8. april 2011 av NgZ Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Det er ganske tydelig hva som ville blitt utfallet om dette hadde blitt avgjort demokratisk. Link 1 Link 2 Det får etter min mening enhver ja/nei diskusjon til å falle litt sammen. Det burde vært proDLD politikernes jobb å overbevise de andre om dette. Ikke omvendt. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Merkelig at det ikke er blitt kjørt heftigere diskusjoner ang dette på NRK eller TV2. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 @Alt-Ctr: Ja utrolig snodig Hvor mange saker ser du i media som direkte kritiserer regjeringen? (Se bort i fra angrep på enkeltpolitikere pga ulovlig oppførte fuglebrett etc.) Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Spesielt merkelig blir det når samtlige redaktører er imot DLD, og journalistlag og -foreninger er det samme. Overkompenserer de? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Her eren liten lattersak om man kobler litt. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 @NgZ: Nei, de har såre knær. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Det er ganske tydelig hva som ville blitt utfallet om dette hadde blitt avgjort demokratisk. Link 1 Link 2 Det får etter min mening enhver ja/nei diskusjon til å falle litt sammen. Det burde vært proDLD politikernes jobb å overbevise de andre om dette. Ikke omvendt. Jeg fikk svar fra en AP politiker på min mail. Hun mente at DLD var postivt så lenge det kunne hindre ett eneste svin fra å misbruke barn ned på babynivå. Hun ville sette alle prinsipielle ting til side pga dette. Det sier mer enn nok om våre folkevalgte, det sier vel sannsynligvis mer enn nok om hvorfor de "tvilende" stemte for. Jeg tviler på at de har veldig mange andre grunner. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 @McHalvorsen: Ja, man kan ikke si at 'argumentet' er uviktig, og det har nok hjulpet mange. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 @McHalvorsen: Ja, man kan ikke si at 'argumentet' er uviktig, og det har nok hjulpet mange. Hvorfor skjønne de ikke at det aldri i verden vil hindre noen ifra å gjøre noe som helst? Ikke faen om det er preventivt engang. Stjeler du noe i Somalia,-mister du hånda... Folk stjeler der. Dreper du en politimann i USA, får du dødstraff.. Folk dreper politifolk der... DLD vil ikke gjøre en forskjell i det hele tatt, motivet MÅ være noe helt annet. Samme faen det, så lenge man ikke gjør noe galt. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Det som er interessant er at de store pådriverne i saken sannsynligvis er klar over alle svakhetene. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) Vel angående DLD og andre ting i samme duren. MAn får vel gjerne det man betaler for og helst mindre. Men andre ord stemmer man på graut huer så får man graut. Simple as that. For de som ikke skjønner det, så hinter jeg til en gjeng med balleløse folk som kaller seg folkevalgte politikere og sitter å ruger inn på tinget. Endret 8. april 2011 av Phyltre Lenke til kommentar
Atrof Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg fikk svar fra en AP politiker på min mail. Hun mente at DLD var postivt så lenge det kunne hindre ett eneste svin fra å misbruke barn ned på babynivå. Hun ville sette alle prinsipielle ting til side pga dette. Det sier mer enn nok om våre folkevalgte, det sier vel sannsynligvis mer enn nok om hvorfor de "tvilende" stemte for. Jeg tviler på at de har veldig mange andre grunner. Dette er rein Sarah Palin retorikk, enkle løsninger fungere bra for henne. Vet jeg blir litt urasjonell i argumentasjonen nå men de kvinnene (vel det gjelder lett feminine menn også) som bare blir styrt av følelser uten logikk har ikke noe på stortinget å gjøre. Det ser ut som feministene bruker dette dette argumentet nærmest som et våpen mot menn får å få viljen sin igjennom, for det er vanskelig å si noe imot. Det sier meg også hvor lett noen kvinner kan bli styrt når andre spiller på hennes følelser. Jeg mener at samfunnet ikke burde bli begrenset, bare for at noen politikere har det som høyeste prioritet å barnesikre Norge. Hva med barna når de blir voksene og ikke får opplevd den friheten vi til nå har tatt som selvfølge, i mine øyne blir det også en form for mishandling. Det blir ikke annet enn skremmende. De skjønner ikke at konsekvensen av de valgene vi tar idag kan ha uønsket effekt i morgen. Jeg hadde til nå større tro på at vi hadde noen folk på tinget som hadde bedre fornuft. DLD beviste at jeg tok feil. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg fikk svar fra en AP politiker på min mail. Hun mente at DLD var postivt så lenge det kunne hindre ett eneste svin fra å misbruke barn ned på babynivå. Hun ville sette alle prinsipielle ting til side pga dette. Det sier mer enn nok om våre folkevalgte, det sier vel sannsynligvis mer enn nok om hvorfor de "tvilende" stemte for. Jeg tviler på at de har veldig mange andre grunner. Dette er rein Sarah Palin retorikk, enkle løsninger fungere bra for henne. Er det en ting som er sikkert, er det vel at det ikke lir flere syke jævler som putter penisen sin i småbarn på grunn av dette. Men det kan hende de venter med å laste opp bildene og videoen på nett til de har spurt pedo-petter-kompisen sin på et pedoforum om hvordan man gjør dette uten å bli "tatt av DLD". Sannsynligvishar de gjort dette siden DLD ble vedtatt i 2006 - med så mye snakk som det har vært rundt pedofile i DLD-sammenheng, ville jeg blitt veldig overrasket om ikke hele det miljøet har sikret seg for lenge siden. Sist jeg så noe statestikk i en artikkel, ble det overveldende flertallet av barn misbrukt enten av, eller med hjelp fra, noen i barnets nære omkrets. Tror neppe DLD kommer til å endre på det! Håper du svarte neket og fortalte henne akkurat det, McHalvorsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå