HDSoftware Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Folkens, jeg har en utfordring som antagligvis er værdens enkleste sak, bare man vet om det... Jeg har en TreeView control in et vindu. Jeg har også en SQL tabell med en masse records. Disse recordsa inneholder et felt som heter Value. Dette er en REN string. Stringen inneholder XML strukturerte data, som: <Customer> <Name>Per Person</Name> <Address>Adressen 1</Name> <Order> <OrderID>123</OrderID> <OrderDate>12032011</OrderDate> </Order> <Order> <OrderID>234</OrderID> etc. etc. etc Jeg vil vise dette i en TreeView og regnet egentlig med at dette burde være kokt mat for .NET, men jeg får det bare ikke til. NB! Jeg bestemmer innholdet i alle database posteringer slik aat jeg kan endre aalt som måtte til... Alle tips er hjertelig velkomne Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Burde være en enkel sak å bruke XmlDocument eller XmlReader og traversere dokumentet. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Hvilket dokument? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 Nå ble jeg nysgjerrig. Hvordan kan jeg få XML Document Parser til å tro at enstring er et dokument? Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 MSDN er for pingler! http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.xml.xmldocument.loadxml.aspx Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 11. april 2011 Forfatter Del Skrevet 11. april 2011 ARGH!!!! Dette er FOR enkelt!!!! Har jo sett metoden, men var helt sikker på at den måtte inneholde en PATH til et dokument. Sånn går det når man er forutintatt når man leser (les: scanner) dokumentasjonen :-) jaja... Takker iallefall ;-) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 I aller verste fall, hvis det ikke er en egen metode for å lese ifra strenger, så har du alltids StringReader klassen. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Ville kanskje heller parset dem inn med et XElement. XmlDocument var .NET <= 2.0-måten å gjøre det på. Egentlig en port av "Microsoft Core XML Services" fra ActiveX-dagene for .NET, med alle gleder og sorger det medfører. Med XElement og XDocument får du all Linq-herligheten, i tillegg til at ytelsen er langt bedre (når man begynner å mutere dem, kanskje ikke så mye på lese/traversere, da er det nok en XmlReader i bunn som er flaskehals i begge tilfeller) og dem er mindre knot å jobbe med. Endret 11. april 2011 av MailMan13 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Det var jeg ikke klar over. Men jeg bruker sjeldent XML utover System.Xml.Serialization.XmlSerializer. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 Ahh, takker igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå