Gå til innhold

String med XML inn i en TreeView

Anbefalte innlegg

Folkens, jeg har en utfordring som antagligvis er værdens enkleste sak, bare man vet om det...

Jeg har en TreeView control in et vindu. Jeg har også en SQL tabell med en masse records. Disse recordsa inneholder et felt som heter Value. Dette er en REN string. Stringen inneholder XML strukturerte data, som:

<Customer>
 <Name>Per Person</Name>
 <Address>Adressen 1</Name>
 <Order>
   <OrderID>123</OrderID>
   <OrderDate>12032011</OrderDate>
 </Order>
 <Order>
   <OrderID>234</OrderID>
etc. etc. etc

Jeg vil vise dette i en TreeView og regnet egentlig med at dette burde være kokt mat for .NET, men jeg får det bare ikke til. NB! Jeg bestemmer innholdet i alle database posteringer slik aat jeg kan endre aalt som måtte til...

Alle tips er hjertelig velkomne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville kanskje heller parset dem inn med et XElement. XmlDocument var .NET <= 2.0-måten å gjøre det på. Egentlig en port av "Microsoft Core XML Services" fra ActiveX-dagene for .NET, med alle gleder og sorger det medfører.

Med XElement og XDocument får du all Linq-herligheten, i tillegg til at ytelsen er langt bedre (når man begynner å mutere dem, kanskje ikke så mye på lese/traversere, da er det nok en XmlReader i bunn som er flaskehals i begge tilfeller) og dem er mindre knot å jobbe med.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...