FredrikUG92 Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Kan jeg skrive "ytringsfritt"? For eksempel; kan jeg skrive "jeg er for Et demokratisk og ytringsfritt Norge" ? Synes bare det høres veldig feil ut, noen som eventuelt har alternative løsninger på det, rett og slett bare et annet ord? Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 "Jeg er for et Norge med demokrati og ytringsfrihet"? Lenke til kommentar
FredrikUG92 Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 "Jeg er for et Norge med demokrati og ytringsfrihet"? Det passet ikke inn i det jeg skulle skrive. Nå vet jeg ikke helt hvor det ble av, siden jeg ergret meg over å ikke vite hva som var korrekt, men det må da være en slags måte å bøye ordet på? Evt et annet alternativ? Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 "Jeg er for et demokratisk Norge hvor man kan si og mene det man vil" Fortsatt på feil spor? Vil du ha Norge i slutten? Lenke til kommentar
FredrikUG92 Skrevet 4. april 2011 Forfatter Del Skrevet 4. april 2011 Jeg er nødt til å ha et sånt ord. Ellers passer det ikke inn i sammenhengen. Fant igjen det jeg skulle skrive, men liker ikke tanken på at folk kan kopiere teksten og søke det opp for å finne ut hvor jeg har skrevet det osv. Jeg må ha et alternativ for "ytringsfritt". Finnes ikke et sånt ord? Lenke til kommentar
dropfot Skrevet 4. april 2011 Del Skrevet 4. april 2011 Et ytringsfritt Norge høres ut som et Norge uten ytringer. Jeg er sikker på det går an å ommøblere litt i setningene dine uten å ødelegge flyten. Lenke til kommentar
Dead_Mile Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Men finnes det altså ikke noen alternativer? Endret 5. april 2011 av Dead_Mile Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Jo, Haageens forslag. Ytringsfritt har en annen betydning enn ytringsfrihet. Ja faktisk den stikk motsatte. Endret 5. april 2011 av PerB Lenke til kommentar
Anarkhos Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) Eg veit ikkje um eit 'autoritativt' alternativ, men eg kunde jo freista meg med ytringsope ("ytringsåpent", bm.) Det gjev ingi treff på Google, men ein stad lyt det vel byrja, haha. Men det passar dårlegt med Fant igjen det jeg skulle skrive, men liker ikke tanken på at folk kan kopiere teksten og søke det opp for å finne ut hvor jeg har skrevet det osv. ...som eg trur det er vandskelegt å koma seg undan med, eg tvilar på at ordet finst. Sjå t.d. detta ordboksøket etter alt som byrjar med 'ytring'. Endret 8. april 2011 av Anarkhos Lenke til kommentar
steinkul Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Kanskje man kan skrive: Et demokratisk og ytringsfrihetlig Norge ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå