Gå til innhold

B&W DM 601 s3 og stativer

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg nye bakhøytallere (B&W DM 601S3) og kjøpte også med stativ disse skulle stå på. Det jeg lurte på var om noen har noe tilsvarende som kan si noe om hvordan de har festet høytallerene til stativet eller om de bare står løst. Stativet har skruehull så det det er vel meningen at de skal skrus fast, men jeg er litt usikker på om det bare er å gå løs på høytallerne med drillen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss det er det samme stativet som eg kjøpte til 601 s2 så er dei skruhullene til spikes som skal stå opp i høgtaleren (ikkje anbefalt då det blir stygge merker)

Det skal ikkje vere noko problem å la dei stå utan noko feste.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

I Hi-Fi-verdenen er det svært vanlig å bruke et tyggegummi-lignende stoff kalt BlueTac mellom høyttaler og stativ. Dette sørger for god akkustisk kobling mellom stativ og høyttaler i tillegg til at det fester høyttaleren til sokkelen uten å skade. Fås kjøpt i alle velutstyrte Hi-Fi-butikker, prøv f.eks. Hi-Fi-klubben, Hi-Fi-Center kjeden e.l.

Lenke til kommentar
I Hi-Fi-verdenen er det svært vanlig å bruke et tyggegummi-lignende stoff kalt BlueTac mellom høyttaler og stativ. Dette sørger for god akkustisk kobling mellom stativ og høyttaler i tillegg til at det fester høyttaleren til sokkelen uten å skade. Fås kjøpt i alle velutstyrte Hi-Fi-butikker, prøv f.eks. Hi-Fi-klubben, Hi-Fi-Center kjeden e.l.

Høyttalere skal enten ha minimal eller maksimal kobling til underlaget. Bluetac må derfor bare brukes på stativer som har spikes mot gulvet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...